V této bakalářské práci se budu věnovat problematice integrace tělesně handicapovaného po roce 1990. Úvod zasvětí čtenáře do metodologie a vysvětlí základní pojmy. Práci jsem rozdělila na tři kapitoly, přičemž v první kapitole zhodnotím vývoj integračních snah od roku 1990 po současnost. Druhá kapitola bude obsahovat mé vlastní zkušenosti s integračním procesem a to v rámci povinné i nepovinné školní docházky. Ve třetí kapitole následně uvedu zkušenosti a názory pedagogů, které získám prostřednictvím rozhovorů. V závěru své práce zhodnotím vývoj legislativních podmínek, a jak je instituce dokázaly aplikovat.
Anotace v angličtině
In this thesis, I will be covering problematics of integration of a physically disabled person after the year 1990. The introduction makes the reader familiar with methodology and explains basic terminology. The thesis is divided into three chapters, where in the first chapter the development of integration process since 1990 will be evaluated. Second chapter will be dedicated to my personal experience with the integration process during both primary and secondary education. Third chapter of the thesis will contain experience and opinions of pedagogues gathered through interviews. Finally, the evolution of legislative conditions and the way institutions managed to apply them will be covered in the thesis' conclusion.
Klíčová slova
Školství, Integrace, Inkluze, Historie, Legislativa, Šikana, Speciálně vzdělávací potřeby
Klíčová slova v angličtině
Education, Integration, Inclusion, History, Legislation, Bullying, Special educational needs
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V této bakalářské práci se budu věnovat problematice integrace tělesně handicapovaného po roce 1990. Úvod zasvětí čtenáře do metodologie a vysvětlí základní pojmy. Práci jsem rozdělila na tři kapitoly, přičemž v první kapitole zhodnotím vývoj integračních snah od roku 1990 po současnost. Druhá kapitola bude obsahovat mé vlastní zkušenosti s integračním procesem a to v rámci povinné i nepovinné školní docházky. Ve třetí kapitole následně uvedu zkušenosti a názory pedagogů, které získám prostřednictvím rozhovorů. V závěru své práce zhodnotím vývoj legislativních podmínek, a jak je instituce dokázaly aplikovat.
Anotace v angličtině
In this thesis, I will be covering problematics of integration of a physically disabled person after the year 1990. The introduction makes the reader familiar with methodology and explains basic terminology. The thesis is divided into three chapters, where in the first chapter the development of integration process since 1990 will be evaluated. Second chapter will be dedicated to my personal experience with the integration process during both primary and secondary education. Third chapter of the thesis will contain experience and opinions of pedagogues gathered through interviews. Finally, the evolution of legislative conditions and the way institutions managed to apply them will be covered in the thesis' conclusion.
Klíčová slova
Školství, Integrace, Inkluze, Historie, Legislativa, Šikana, Speciálně vzdělávací potřeby
Klíčová slova v angličtině
Education, Integration, Inclusion, History, Legislation, Bullying, Special educational needs
Zásady pro vypracování
V úvodu se budu věnovat metodologické části, kde uvedu čtenáře do problematiky a vysvětlím základní pojmy. V první kapitole zhodnotím vývoj integračních snah od roku 1990 po současnost. Druhá kapitola bude obsahovat mé vlastní zkušeností s integračním procesem a to v rámci povinné i nepovinné školní docházky. V kapitole následující uvedu zkušenosti a názory pedagogů, které získám prostřednictvím rozhovorů. K závěru své práce zhodnotím vývoj legislativních podmínek, a jak je instituce dokázaly aplikovat.
Zásady pro vypracování
V úvodu se budu věnovat metodologické části, kde uvedu čtenáře do problematiky a vysvětlím základní pojmy. V první kapitole zhodnotím vývoj integračních snah od roku 1990 po současnost. Druhá kapitola bude obsahovat mé vlastní zkušeností s integračním procesem a to v rámci povinné i nepovinné školní docházky. V kapitole následující uvedu zkušenosti a názory pedagogů, které získám prostřednictvím rozhovorů. K závěru své práce zhodnotím vývoj legislativních podmínek, a jak je instituce dokázaly aplikovat.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
VÁGNEROVÁ, Marie. Základy psychologie. Vyd. 1., Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-2460-841-9.
NOVÁČKOVÁ, Jana. Mýty ve vzdělávání: o škodlivosti některých zaběhaných představ o učení, škole a výchově a cestách, jak je překonat. 4. vyd. Kroměříž: Spirála, 2008. Výchova a vzdělávání pro 21. století. ISBN 978-80-901873-9-9.
LAZAROVÁ, Bohumíra, Lenka HLOUŠKOVÁ, Kateřina TRNKOVÁ, Milan POL a Josef LUKAS. Řízení inkluze ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-8037-9.
SLEE, Roger. The Irregular School: Exclusion, Schooling and Inclusive Education (Foundations and Futures of Education). Abingdon: Routledge, 2011. ISBN 978-0415479905.
CLOUGH, Peter, Jenny CORBETT. Theories of Inclusive Education: A Student's Guide. Thousand Oaks: Sage Publications, 2001. ISBN 978-0761969419.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
VÁGNEROVÁ, Marie. Základy psychologie. Vyd. 1., Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-2460-841-9.
NOVÁČKOVÁ, Jana. Mýty ve vzdělávání: o škodlivosti některých zaběhaných představ o učení, škole a výchově a cestách, jak je překonat. 4. vyd. Kroměříž: Spirála, 2008. Výchova a vzdělávání pro 21. století. ISBN 978-80-901873-9-9.
LAZAROVÁ, Bohumíra, Lenka HLOUŠKOVÁ, Kateřina TRNKOVÁ, Milan POL a Josef LUKAS. Řízení inkluze ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-8037-9.
SLEE, Roger. The Irregular School: Exclusion, Schooling and Inclusive Education (Foundations and Futures of Education). Abingdon: Routledge, 2011. ISBN 978-0415479905.
CLOUGH, Peter, Jenny CORBETT. Theories of Inclusive Education: A Student's Guide. Thousand Oaks: Sage Publications, 2001. ISBN 978-0761969419.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přistoupila k obhajobě řádně připravena. Prokázala orientaci v problematice. Zodpověděla všechny dotazy kladené komisí i v posudcích.