Hlavním tématem bakalářské práce je problematika kyberšikany u dětí a dospívajících. Teoretická část se věnuje souvislostem, základním pojmům, definici a rozdělení kyberšikany. Zabývá se aktéry, řešením a jednotlivými projekty v České republice i v zahraničí. Praktická část popisuje výzkumné šetření na základní škole. Hlavním cílem je zjistit, zda se problematika kyberšikany žáků dotýká. Zaměřeno je na informovanost žáků, zkušenosti s některým z projevů kyberšikany, a také na pohyb žáků na internetu. Řeší, kolik času zde tráví, které aktivity vyhledávají nebo zda se chovají bezpečně.
Anotace v angličtině
The main topic of the bachelors work is an issue of the cyberbullying among children and teenagers. A theoretical part pursues the context, basics terms, the definition and the partition of the cyberbullying. It deals with actors, solutions and projects in the Czech republic and abroad. A practical part describes the research at an elementary school. The main objective is to find out whether the problem of the cyberbullying concerns students. It focuses on a students awareness, experiences with the cyberbulying and a students movement on the internet. It solves how much time they spend here, which activities they are looking for or the safety.
Klíčová slova
kyberšikana, internet, moderní komunikační technologie, děti, dospívající
Klíčová slova v angličtině
cyberbullying, internet, modern communication technology, children, teenagers
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem bakalářské práce je problematika kyberšikany u dětí a dospívajících. Teoretická část se věnuje souvislostem, základním pojmům, definici a rozdělení kyberšikany. Zabývá se aktéry, řešením a jednotlivými projekty v České republice i v zahraničí. Praktická část popisuje výzkumné šetření na základní škole. Hlavním cílem je zjistit, zda se problematika kyberšikany žáků dotýká. Zaměřeno je na informovanost žáků, zkušenosti s některým z projevů kyberšikany, a také na pohyb žáků na internetu. Řeší, kolik času zde tráví, které aktivity vyhledávají nebo zda se chovají bezpečně.
Anotace v angličtině
The main topic of the bachelors work is an issue of the cyberbullying among children and teenagers. A theoretical part pursues the context, basics terms, the definition and the partition of the cyberbullying. It deals with actors, solutions and projects in the Czech republic and abroad. A practical part describes the research at an elementary school. The main objective is to find out whether the problem of the cyberbullying concerns students. It focuses on a students awareness, experiences with the cyberbulying and a students movement on the internet. It solves how much time they spend here, which activities they are looking for or the safety.
Klíčová slova
kyberšikana, internet, moderní komunikační technologie, děti, dospívající
Klíčová slova v angličtině
cyberbullying, internet, modern communication technology, children, teenagers
Zásady pro vypracování
Hlavním tématem bakalářské práce je problematika kyberšikany u žáků základních škol. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část objasní důležité pojmy spojené s kyberšikanou. Nejprve vymezí rozdíly běžné šikany a kyberšikany. Porovná i oběť a agresora. Také nastíní její příčiny, následky a nejčastější formy. Zvlášť se práce věnuje prostředí sociálních sítí a také nastíní řešení kyberšikany nejen v českém prostředí, ale i v zahraničí. V praktické části je zkoumán cíl práce, kterým je zjistit, jakým způsobem žáci v dnešní době využívají internet a zda ho používají bezpečně. Dále je průzkum zaměřen na znalost kyberšikany a její výskyt. Přístup výzkumného šetření je kvantitativní a nástrojem je dotazník vlastní konstrukce.
Zásady pro vypracování
Hlavním tématem bakalářské práce je problematika kyberšikany u žáků základních škol. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část objasní důležité pojmy spojené s kyberšikanou. Nejprve vymezí rozdíly běžné šikany a kyberšikany. Porovná i oběť a agresora. Také nastíní její příčiny, následky a nejčastější formy. Zvlášť se práce věnuje prostředí sociálních sítí a také nastíní řešení kyberšikany nejen v českém prostředí, ale i v zahraničí. V praktické části je zkoumán cíl práce, kterým je zjistit, jakým způsobem žáci v dnešní době využívají internet a zda ho používají bezpečně. Dále je průzkum zaměřen na znalost kyberšikany a její výskyt. Přístup výzkumného šetření je kvantitativní a nástrojem je dotazník vlastní konstrukce.
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, Alena. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-210-6374-7.
MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže: druhy agresí, přístupy k agresívnímu chování, poruchy chování, šikana. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2310-5.
ROGERS, Vanessa. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-984-2.
SPITZER, Manfred. Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum. Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7294-872-7.
WEBER, N. L., & PELFREY Jr., W. V. Cyberbullying: Causes, Consequences, and Coping Strategies. El Paso: LFB Scholarly Publishing LLC. 2014. ISBN 978-1-59332-761-3
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, Alena. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-210-6374-7.
MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže: druhy agresí, přístupy k agresívnímu chování, poruchy chování, šikana. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2310-5.
ROGERS, Vanessa. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-984-2.
SPITZER, Manfred. Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum. Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7294-872-7.
WEBER, N. L., & PELFREY Jr., W. V. Cyberbullying: Causes, Consequences, and Coping Strategies. El Paso: LFB Scholarly Publishing LLC. 2014. ISBN 978-1-59332-761-3
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přistoupila k obhajobě bakalářské práce řádně připravena. Prokázala znalost problematiky a dokázala reagovat na dotazy kladené členy komise a v posudcích.