Diplomová práce se zabývá problematikou determinantů syndromu vyhoření u pracovníků Vězeňské služby ČR. Práce se skládá ze dvou částí, části teoretické a části praktické.
Teoretická část se věnuje současnému systému vězeňství České republiky a příslušníkům vězeňské služby. Součástí je také charakteristika vězeňského prostředí, které může působit na psychiku pracovníků věznic. Dále se teoretická část věnuje syndromu vyhoření, jeho příčinám, diagnostice a léčbě.
Empirická část práce se zaměřuje na vybrané dozorce a vychovatele ze dvou Věznic České republiky. Obsahuje kvalitativní výzkum, který je realizován pomocí metody polostrukturovaných rozhovorů.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is presenting the problem of burnout syndrome determinants in Prison Service staff. The thesis consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part deals with the current prison system of the Czech Republic and members of the Prison Service. It also includes the characteristics of the prison environment, which may influence prison's staff.
The theoretical part also includes burnout syndrome, its causes, diagnosis and treatment.
The empirical part of the thesis deals with selected guards and educators from two Prisons of the Czech Republic. It contains qualitative research, which is realized through the method of semi-structured interviews.
Klíčová slova
Vězeňská služba České republiky, vězeňství, společenský status, humanizace, syndrom vyhoření, resocializace
Klíčová slova v angličtině
The internal guards service of the Czech Republic, prison service, social status, humanization, burnout syndrome, resocialization
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou determinantů syndromu vyhoření u pracovníků Vězeňské služby ČR. Práce se skládá ze dvou částí, části teoretické a části praktické.
Teoretická část se věnuje současnému systému vězeňství České republiky a příslušníkům vězeňské služby. Součástí je také charakteristika vězeňského prostředí, které může působit na psychiku pracovníků věznic. Dále se teoretická část věnuje syndromu vyhoření, jeho příčinám, diagnostice a léčbě.
Empirická část práce se zaměřuje na vybrané dozorce a vychovatele ze dvou Věznic České republiky. Obsahuje kvalitativní výzkum, který je realizován pomocí metody polostrukturovaných rozhovorů.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is presenting the problem of burnout syndrome determinants in Prison Service staff. The thesis consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part deals with the current prison system of the Czech Republic and members of the Prison Service. It also includes the characteristics of the prison environment, which may influence prison's staff.
The theoretical part also includes burnout syndrome, its causes, diagnosis and treatment.
The empirical part of the thesis deals with selected guards and educators from two Prisons of the Czech Republic. It contains qualitative research, which is realized through the method of semi-structured interviews.
Klíčová slova
Vězeňská služba České republiky, vězeňství, společenský status, humanizace, syndrom vyhoření, resocializace
Klíčová slova v angličtině
The internal guards service of the Czech Republic, prison service, social status, humanization, burnout syndrome, resocialization
Zásady pro vypracování
Diplomová práce analyzuje determinanty syndromu vyhoření u pracovníků Vězeňské služby v České republice. Zaměřuje se na problematiku syndromu vyhoření, na specifika práce v resortu vězeňství a na možnosti předcházení vzniku syndromu vyhoření. Práce bude členěna na dvě části, a to na teoretickou a empirickou.
Teoretická část bude mimo výše uvedenou problematiku doplněna o prezentaci systému vězeňství v České republice.
Empirická část se zaměřuje na výzkum, který bude realizován jako kvalitativní výzkum za použití výzkumných technik triangulace (rozhovor, pozorování, obsahová analýza).
Výsledky výzkumu by měly poukázat na nejčastější determinanty (stresory) při výkonu profese v rámci Vězeňské služby ČR a obohatit tak teorii a praxi resocializační pedagogiky.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce analyzuje determinanty syndromu vyhoření u pracovníků Vězeňské služby v České republice. Zaměřuje se na problematiku syndromu vyhoření, na specifika práce v resortu vězeňství a na možnosti předcházení vzniku syndromu vyhoření. Práce bude členěna na dvě části, a to na teoretickou a empirickou.
Teoretická část bude mimo výše uvedenou problematiku doplněna o prezentaci systému vězeňství v České republice.
Empirická část se zaměřuje na výzkum, který bude realizován jako kvalitativní výzkum za použití výzkumných technik triangulace (rozhovor, pozorování, obsahová analýza).
Výsledky výzkumu by měly poukázat na nejčastější determinanty (stresory) při výkonu profese v rámci Vězeňské služby ČR a obohatit tak teorii a praxi resocializační pedagogiky.
Seznam doporučené literatury
BEDRNOVÁ, Eva., Nový, Ivan. Psychologie a sociologie řízení, Praha: Management Press
s.r.o., 2007.
ČERNÍKOVÁ, Vratislava. Sociální ochrana: terciární prevence, její možnosti a limity. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2008. 244 s. ISBN 9788073801380.
KONOPCZYŃSKI, M. Metody twórczej resocjalizacji. Warszawa: Pedagogium, 2008. ISBN 978-83-01-14852-2.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1679-9.
RASZKOVÁ, Tereza a Stanislava HOFERKOVÁ. Kapitoly z penologie I. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013. ISBN 978-80-7435-264-5.
SOCHŮREK, Jan. Kapitoly z penologie III. Negativní jevy ve vězení. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2007. ISBN 978-80-7372-205-0.
SOCHŮREK, Jan. Úvod do penologie. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008. ISBN 978-80-7372-287-6.
VETEŠKA, Jaroslav. Mediace a probace v kontextu sociální andragogiky. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-898-7.
Seznam doporučené literatury
BEDRNOVÁ, Eva., Nový, Ivan. Psychologie a sociologie řízení, Praha: Management Press
s.r.o., 2007.
ČERNÍKOVÁ, Vratislava. Sociální ochrana: terciární prevence, její možnosti a limity. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2008. 244 s. ISBN 9788073801380.
KONOPCZYŃSKI, M. Metody twórczej resocjalizacji. Warszawa: Pedagogium, 2008. ISBN 978-83-01-14852-2.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1679-9.
RASZKOVÁ, Tereza a Stanislava HOFERKOVÁ. Kapitoly z penologie I. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013. ISBN 978-80-7435-264-5.
SOCHŮREK, Jan. Kapitoly z penologie III. Negativní jevy ve vězení. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2007. ISBN 978-80-7372-205-0.
SOCHŮREK, Jan. Úvod do penologie. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008. ISBN 978-80-7372-287-6.
VETEŠKA, Jaroslav. Mediace a probace v kontextu sociální andragogiky. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-898-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila způsob zpracování tématu závěrečné práce, metodologii a cíle. Zodpověděla zadané otázky z posudků a zdůraznila závěry práce.