Tato bakalářská práce se zabývá možností simulace provozu pražského metra na lince C v softwaru OpenTrack a porovnává ji s matematickým modelem pohybu vlaku a skutečným záznamem jízdy vozidla. V úvodní části je popsána linka C a její specifika. Dále se práce věnuje matematickému modelu pohybu vlaku, silám, které jízdu vozidla ovlivňují, a popisu funkcí softwaru OpenTrack včetně vstupních dat potřebných k vytvoření simulačního modelu. V poslední části práce jsou porovnány výsledky výpočtu, simulace a skutečného průběhu jízdy vozidla.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the options of simulation of operation of the Prague metro line C in the OpenTrack application. The aim is to the simulation compare with mathematical model of train motion and with the real record of vehicle driving. In the introductory section, line C and its specifics are described. Further the thesis deals with mathematical model of the train motion; the forces that influence the vehicle driving, and description of the OpenTrack software features, including the input data required to create the simulation model. The last part compares the results of the calculation, simulation and real course of the vehicle.
Klíčová slova
Praha, metro, trasa C, OpenTrack, simulace
Klíčová slova v angličtině
Prague, metro, line C, OpenTrack, simulation
Rozsah průvodní práce
35 s., 12 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá možností simulace provozu pražského metra na lince C v softwaru OpenTrack a porovnává ji s matematickým modelem pohybu vlaku a skutečným záznamem jízdy vozidla. V úvodní části je popsána linka C a její specifika. Dále se práce věnuje matematickému modelu pohybu vlaku, silám, které jízdu vozidla ovlivňují, a popisu funkcí softwaru OpenTrack včetně vstupních dat potřebných k vytvoření simulačního modelu. V poslední části práce jsou porovnány výsledky výpočtu, simulace a skutečného průběhu jízdy vozidla.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the options of simulation of operation of the Prague metro line C in the OpenTrack application. The aim is to the simulation compare with mathematical model of train motion and with the real record of vehicle driving. In the introductory section, line C and its specifics are described. Further the thesis deals with mathematical model of the train motion; the forces that influence the vehicle driving, and description of the OpenTrack software features, including the input data required to create the simulation model. The last part compares the results of the calculation, simulation and real course of the vehicle.
Klíčová slova
Praha, metro, trasa C, OpenTrack, simulace
Klíčová slova v angličtině
Prague, metro, line C, OpenTrack, simulation
Zásady pro vypracování
Úvod
1 Analýza linky C pražského metra a potřebných vstupních dat pro SW OpenTrack
2 Simulace provozu pomocí matematického modelu jízdy vlaku a SW OpenTrack
3 Porovnání simulace se skutečným záznamem jízdy a zhodnocení možnosti využít SW OpenTrack pro simulaci provozu metra
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1 Analýza linky C pražského metra a potřebných vstupních dat pro SW OpenTrack
2 Simulace provozu pomocí matematického modelu jízdy vlaku a SW OpenTrack
3 Porovnání simulace se skutečným záznamem jízdy a zhodnocení možnosti využít SW OpenTrack pro simulaci provozu metra
Závěr
Seznam doporučené literatury
1. DRDLA, Pavel. Osobní doprava regionálního a nadregionálního významu. Pardubice: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, 2014. ISBN 978-80-7395-787-2.
2. ZELENKA, Jaromír, Tomáš MICHÁLEK a Martin KOHOUT. Mechanika dopravy: studijní opora. Pardubice: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, dislokované pracoviště Česká Třebová, 2013. ISBN 978-80-7395-739-1.
3. HUERLIMANN, Daniel. OpenTrack: Simulation of Railway Networks. Version 1.3. Zurich: ETH Zurich Institute for Transport Planning and Systems.
4. D 1/1 - Návěstní předpis pro metro. Dopravní podnik - Metro, o.z., 1999.
Seznam doporučené literatury
1. DRDLA, Pavel. Osobní doprava regionálního a nadregionálního významu. Pardubice: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, 2014. ISBN 978-80-7395-787-2.
2. ZELENKA, Jaromír, Tomáš MICHÁLEK a Martin KOHOUT. Mechanika dopravy: studijní opora. Pardubice: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, dislokované pracoviště Česká Třebová, 2013. ISBN 978-80-7395-739-1.
3. HUERLIMANN, Daniel. OpenTrack: Simulation of Railway Networks. Version 1.3. Zurich: ETH Zurich Institute for Transport Planning and Systems.
4. D 1/1 - Návěstní předpis pro metro. Dopravní podnik - Metro, o.z., 1999.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student obhájil bakalářskou práci a uspokojivě zodpověděl všechny otázky státní zkušení komise.