Bakalářská práce se věnuje novelizaci školského zákona, která zavádí inkluzivní vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. V kapitolách této práce se mimo jiné zabývám marginalitou těchto žáků, přechodovými rituály nebo důležitostí spolupráce mezi učiteli a rodiči. V hlavní kapitole rozebírám paragraf číslo 16 školského zákona pojednávající právě o vzdělávání dětí s nevýhodami a Akční plán inkluzivního vzdělávání.
Anotace v angličtině
My Bachelor Thesis focuses on the amendment of the Education Act which brings an Inclusive Education of pupils with special education needs. In chapters of this Thesis I also deal with the marginality discrimination of these pupils, the Rite of Passage as well as an important cooperation between teachers and parents. In the main chapter I discuss paragraph No. 16 of the Education Act which specifically deals with the education of disadvantaged children and the Action Plan for the Inclusive Education.
inclusion, children with special needs, discrimination, an Amendment of the Education Act, the Rite of Passage
Rozsah průvodní práce
76 s. (109 546 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje novelizaci školského zákona, která zavádí inkluzivní vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. V kapitolách této práce se mimo jiné zabývám marginalitou těchto žáků, přechodovými rituály nebo důležitostí spolupráce mezi učiteli a rodiči. V hlavní kapitole rozebírám paragraf číslo 16 školského zákona pojednávající právě o vzdělávání dětí s nevýhodami a Akční plán inkluzivního vzdělávání.
Anotace v angličtině
My Bachelor Thesis focuses on the amendment of the Education Act which brings an Inclusive Education of pupils with special education needs. In chapters of this Thesis I also deal with the marginality discrimination of these pupils, the Rite of Passage as well as an important cooperation between teachers and parents. In the main chapter I discuss paragraph No. 16 of the Education Act which specifically deals with the education of disadvantaged children and the Action Plan for the Inclusive Education.
inclusion, children with special needs, discrimination, an Amendment of the Education Act, the Rite of Passage
Zásady pro vypracování
Studentka provede výzkum ve vybraném školském zařízení. Bude se zajímat o problematiku inkluze, kterou přinesla novelizace školského zákona. Studentka se zaměří na to, jaké změny se odehrávají na základních školách v rámci inkluze, která přijala žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Bude provádět výzkum mezi rodiči a učiteli těchto žáků.
Zásady pro vypracování
Studentka provede výzkum ve vybraném školském zařízení. Bude se zajímat o problematiku inkluze, kterou přinesla novelizace školského zákona. Studentka se zaměří na to, jaké změny se odehrávají na základních školách v rámci inkluze, která přijala žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Bude provádět výzkum mezi rodiči a učiteli těchto žáků.
Seznam doporučené literatury
Kolářová, K. 2013. Jinakost ? postižení ? kritika - Společenské konstrukce nezpůsobilosti a hendikepu. Antologie textů z oboru disability studies. Praha: SLON.
Slowík, J. 2007. Speciální pedagogika. Praha: Grada.
Vágnerová, M., Z. Hadj-Moussová, S. Štěch 2000. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum.
Valenta, M. (eds.) 2014. Přehled speciální pedagogiky. Praha: Portál.
Seznam doporučené literatury
Kolářová, K. 2013. Jinakost ? postižení ? kritika - Společenské konstrukce nezpůsobilosti a hendikepu. Antologie textů z oboru disability studies. Praha: SLON.
Slowík, J. 2007. Speciální pedagogika. Praha: Grada.
Vágnerová, M., Z. Hadj-Moussová, S. Štěch 2000. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum.
Valenta, M. (eds.) 2014. Přehled speciální pedagogiky. Praha: Portál.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila svou práci - cíle, metody, terén, závěry. Byly přečteny oba posudky. Proběhla rozprava. Komise se shodla na hodnocení.