Bakalářská práce na téma "Znalosti porodních asistentek o syndromu třeseného dítěte" je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na příčiny, příznaky, prevenci, diagnostiku i následky. Cílem práce je zjistit, jakou míru znalostí mají porodní asistentky o syndromu třeseného dítěte. V průzkumné části jsou sumarizovány výsledky dotazníkového šetření, které byly realizovány mezi porodními asistentkami ve zdravotnickém zařízení. V závěru bakalářské práce je navrhnutý edukační materiál pro porodní asistentky
a další odbornou veřejnost.
Anotace v angličtině
My bachelor´s work "Midwife's experience and knowledge concerning shaken baby syndrome" is divided into two parts, a theoretical and a practical ones. The theoretical part is aimed to causes, symptoms, prevention, diagnostics and after-effects. The aim is to find out the level of midwifes knowledge of shaken baby syndrome. In the practical part I summarize the results of the survey, which I realized at midwifes working in healthcare institutions. In the conclusion of my bachelor´s work I propose educational materials for midwifes and learned public.
Bakalářská práce na téma "Znalosti porodních asistentek o syndromu třeseného dítěte" je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na příčiny, příznaky, prevenci, diagnostiku i následky. Cílem práce je zjistit, jakou míru znalostí mají porodní asistentky o syndromu třeseného dítěte. V průzkumné části jsou sumarizovány výsledky dotazníkového šetření, které byly realizovány mezi porodními asistentkami ve zdravotnickém zařízení. V závěru bakalářské práce je navrhnutý edukační materiál pro porodní asistentky
a další odbornou veřejnost.
Anotace v angličtině
My bachelor´s work "Midwife's experience and knowledge concerning shaken baby syndrome" is divided into two parts, a theoretical and a practical ones. The theoretical part is aimed to causes, symptoms, prevention, diagnostics and after-effects. The aim is to find out the level of midwifes knowledge of shaken baby syndrome. In the practical part I summarize the results of the survey, which I realized at midwifes working in healthcare institutions. In the conclusion of my bachelor´s work I propose educational materials for midwifes and learned public.
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. BALÁŽ, Petr, Ivan BOUŠKA a Ivan TOUPALÍK. Shaken baby syndrome. Posgraduální medicína. 2010, 12, 778-779. ISSN 1212-4184.
2. FENDRYCHOVÁ, Jaroslava. Vybrané kapitoly z ošetřovatelské péče v pediatrii. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2009. ISBN 978-80-7013-489-4.
3. HAVRÁNEK, Petr, Helena HOMOLKOVÁ a Pavel TOMEK. Syndrom třeseného dítěte a jeho chirurgické aspekty. Pediatrie pro praxi. 2012, 13, 76-78. ISSN 1213-0494.
4. HOFFMAN, Jacqueline M. A case of shaken baby syndrome after discharge from the newborn intensive care unit. Advances In Neonatal Care: Official Journal Of The National Association Of Neonatal Nurses. 2005, 5, 135-46. ISSN 1536-0911.
5. PRŮCHOVÁ, Dominika a Miloš VELEMÍNSKÝ. Syndrom třeseného dítěte. Československá pediatrie. 2010, 65, 179-183. ISSN 0069-2328.
Seznam doporučené literatury
1. BALÁŽ, Petr, Ivan BOUŠKA a Ivan TOUPALÍK. Shaken baby syndrome. Posgraduální medicína. 2010, 12, 778-779. ISSN 1212-4184.
2. FENDRYCHOVÁ, Jaroslava. Vybrané kapitoly z ošetřovatelské péče v pediatrii. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2009. ISBN 978-80-7013-489-4.
3. HAVRÁNEK, Petr, Helena HOMOLKOVÁ a Pavel TOMEK. Syndrom třeseného dítěte a jeho chirurgické aspekty. Pediatrie pro praxi. 2012, 13, 76-78. ISSN 1213-0494.
4. HOFFMAN, Jacqueline M. A case of shaken baby syndrome after discharge from the newborn intensive care unit. Advances In Neonatal Care: Official Journal Of The National Association Of Neonatal Nurses. 2005, 5, 135-46. ISSN 1536-0911.
5. PRŮCHOVÁ, Dominika a Miloš VELEMÍNSKÝ. Syndrom třeseného dítěte. Československá pediatrie. 2010, 65, 179-183. ISSN 0069-2328.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně minus
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Na základě jaké literatury jste zpracovávala dotazník?
2. Jakou metodou by podle Vás měly být porodní asistentky vzdělávány v syndromu třeseného dítěte?
3. Setkala jste se někdy s případem třeseného dítěte ve Vaší odborné praxi?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.