Diplomová práce pojednává o CSR komunikování firem působících na Ukrajině. Pozornost je zaměřena na CSR web komunikování těchto firem. Na úvod teoretické části práce je objasněn konceptu CSR a identifikovány a charakterizovány jsou alternativní oblasti a aktivity CSR. Zvláštní pozornost je zaměřena na problematiku CSR reportování a komunikování. V praktické části práce je analyzována, zhodnocena a komparována úroveň CSR web komunikování TOP 100 nefinančních firem působících na Ukrajině, TOP 50 chemických firem působících na Ukrajině a vybraných firem Svazu chemického průmyslu působících v České republice.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with CSR communication of enterprises operating in Ukraine. Attention is focused on CSR web communication of these companies. The introduction of the theoretical part of the thesis clarifies the concept of CSR and identifies and characterizes alternative areas and CSR activities. Particular attention is paid to the issue of CSR reporting and communication. The practical part of the thesis analyzes, evaluates and compares the level of CSR web communication of TOP 100 non-financial companies operating in Ukraine, TOP 50 chemical companies operating in Ukraine and selected companies of the Association of Chemical Industry operating in the Czech Republic.
Klíčová slova
Společenská odpovědnost firem, zainteresované skupiny, CSR komunikování, CSR reportování, ekonomická odpovědnost, sociální odpovědnost, environmentální odpovědnost, etická odpovědnost, filantropická odpovědnost.
Klíčová slova v angličtině
Corporate social responsibility, stakeholders, CSR communication, CSR reporting, economic responsibility, social responsibility, environmental responsibility, ethical responsibility, philanthropic responsibility.
Rozsah průvodní práce
75 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o CSR komunikování firem působících na Ukrajině. Pozornost je zaměřena na CSR web komunikování těchto firem. Na úvod teoretické části práce je objasněn konceptu CSR a identifikovány a charakterizovány jsou alternativní oblasti a aktivity CSR. Zvláštní pozornost je zaměřena na problematiku CSR reportování a komunikování. V praktické části práce je analyzována, zhodnocena a komparována úroveň CSR web komunikování TOP 100 nefinančních firem působících na Ukrajině, TOP 50 chemických firem působících na Ukrajině a vybraných firem Svazu chemického průmyslu působících v České republice.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with CSR communication of enterprises operating in Ukraine. Attention is focused on CSR web communication of these companies. The introduction of the theoretical part of the thesis clarifies the concept of CSR and identifies and characterizes alternative areas and CSR activities. Particular attention is paid to the issue of CSR reporting and communication. The practical part of the thesis analyzes, evaluates and compares the level of CSR web communication of TOP 100 non-financial companies operating in Ukraine, TOP 50 chemical companies operating in Ukraine and selected companies of the Association of Chemical Industry operating in the Czech Republic.
Klíčová slova
Společenská odpovědnost firem, zainteresované skupiny, CSR komunikování, CSR reportování, ekonomická odpovědnost, sociální odpovědnost, environmentální odpovědnost, etická odpovědnost, filantropická odpovědnost.
Klíčová slova v angličtině
Corporate social responsibility, stakeholders, CSR communication, CSR reporting, economic responsibility, social responsibility, environmental responsibility, ethical responsibility, philanthropic responsibility.
Zásady pro vypracování
1. Koncept CSR (vymezení konceptu, oblasti a aktivity CSR).
2. CSR reportování a komunikování (podstata, vztah, legislativní úprava, rámec CSR reportování a komunikování, úroveň CSR reportování a komunikování ve světě).
3. CSR komunikování vybraných nefinančních podniků působících na Ukrajině (analýza a zhodnocení stavu).
4. Shrnutí výsledků a závěr.
Zásady pro vypracování
1. Koncept CSR (vymezení konceptu, oblasti a aktivity CSR).
2. CSR reportování a komunikování (podstata, vztah, legislativní úprava, rámec CSR reportování a komunikování, úroveň CSR reportování a komunikování ve světě).
3. CSR komunikování vybraných nefinančních podniků působících na Ukrajině (analýza a zhodnocení stavu).
4. Shrnutí výsledků a závěr.
Seznam doporučené literatury
1. BUCHHOLTZ, A. K., CARROLL, A. B. (2012). Business & Society: Ethics, Sustainability, and Stakeholder Management. 8. vyd. South-Western: Cengage Learning. 760 s. ISBN 978-0-538-46676-9.
2. COOMBS, W. T., HOLLADAY, S. J. (2012). Managing Corporate Social Responsibility: A Communication Approach. 1. vyd. Oxford: Wiley-Blackwell. 200 s. ISBN 978-1-443-3645-0.
3. KAŠPAROVÁ, K., KUNZ, V. (2013). Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 160 s. ISBN 978-80-247-4480-3.
4. KUNZ, V. (2012). Společenská odpovědnost firem. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 208 s. ISBN 978-80-247-3983-0.
5. RASCHE, A., MORSING, M., MOON, J. (2017). Corporate Social Responsibility: Strategy, Communication, Governance. 1. vyd. Cambridge: Cambridge University Press. 554 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
6. TETŘEVOVÁ, L. a kol. (2017). Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 224 s. ISBN 978-80-271-0285-3.
Seznam doporučené literatury
1. BUCHHOLTZ, A. K., CARROLL, A. B. (2012). Business & Society: Ethics, Sustainability, and Stakeholder Management. 8. vyd. South-Western: Cengage Learning. 760 s. ISBN 978-0-538-46676-9.
2. COOMBS, W. T., HOLLADAY, S. J. (2012). Managing Corporate Social Responsibility: A Communication Approach. 1. vyd. Oxford: Wiley-Blackwell. 200 s. ISBN 978-1-443-3645-0.
3. KAŠPAROVÁ, K., KUNZ, V. (2013). Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 160 s. ISBN 978-80-247-4480-3.
4. KUNZ, V. (2012). Společenská odpovědnost firem. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 208 s. ISBN 978-80-247-3983-0.
5. RASCHE, A., MORSING, M., MOON, J. (2017). Corporate Social Responsibility: Strategy, Communication, Governance. 1. vyd. Cambridge: Cambridge University Press. 554 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
6. TETŘEVOVÁ, L. a kol. (2017). Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 224 s. ISBN 978-80-271-0285-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V čem spočívají důvody, které vedly k poklesu úrovně CSR reportování v zemích jako je Finsko, Belgie a Slovensko?\par
Ze studie vyplynulo, že aktivity etické a filantropické odpovědnosti jsou ve větším rozsahu komunikovány sledovanými chemickými firmami na Ukrajině než v ČR. Proč prezentují české podniky tyto aktivity v menší míře?\par
Jaká doporučení by vedla ke zlepšení úrovně CSR web komunikování pro české chemické firmy?\par