Diplomová práce na téma Vliv internetu a sociálních sítí na oblast komunikace a vytváření mezilidských vztahů u dětí a mládeže bude zaměřena na pozitivní a negativní vlivy působící na osobnost dětí a mladých lidí v důsledku užívání služeb internetu a sociálních sítí. Teoretická část bude shrnovat dostupné poznatky v oblasti informačních a komunikačních technologií, internetu, sociálních sítí a specifických rysů virtuálního světa. Svoji pozornost budu zaměřovat především na pozitivní a negativní jevy ovlivňující způsoby komunikace a vytváření mezilidských vztahů mezi dětmi a mladými lidmi v rodinném a školním prostředí v důsledku působení internetu a sociálních sítí majících vliv na děti a mládež. V neposlední řadě se budu zabývat otázkami bezpečného pohybu dítěte/mladistvého v on-line prostředí. V praktické části sleduji důležitost postavení internetu a sociálních sítí v životě dítěte/mladistvého, a to v rodinném i školním prostředí. Dále zjišťuji, k jakým účelům jej používají, jaké je doprovázejí emoce v důsledku jejich užívání, kolik svého denního času s nimi stráví, zda se v jejich životě vyskytly možné problémy spojené s užíváním služeb, které jim virtuální svět poskytuje. Nepostradatelnou složkou je vnímání bezpečnosti v on-line prostředí, proto se jí věnuji v konečné části výzkumu.
Anotace v angličtině
The thesis on "The influence of the internet and social networks on communication and creation of interpersonal relations in children and adolescents" will focus on the positive and negative effects on the personality of children and young people resulting from using internet and social networks. The theoretical part will summarize available know ledge of information and communication technologies, internet, social networks and specific features of the virval world. I will focus mainly on positive and negative phenomen a affecting the wals of communication and creation of interpersonal relationships between children and young people in the family and school environment
as a consequence of effect of the internet and social networks, which has influence on children and adolescents. Finally I will deal with is sues of safe movement of child/adolescent in the online environment. In the practical part I will monitor the importace of the position of the internet and social networks in life ofchild/adolescent in the family and school environment. Further I will find out for chat purposes they use them, which emotikons accompany them as a reset of thein using, how much of thein daily time Theky spend with them, whethert here were any possible complications in thein lives as sociated with using of these services, which are provided by the virval world. Anindispensable part is the perception of safety in the online environment, there fore I will deal with it at the end of the research.
Klíčová slova
dítě, mládež, škola, rodina, internet, sociální sítě, virtuální svět, reálné prostředí, komunikace, mezilidské vztahy
Klíčová slova v angličtině
child, youth, school, family, internet, social networks, virtual world, real environment, communication, interpersonal relationships
Rozsah průvodní práce
99 s. (138 722 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce na téma Vliv internetu a sociálních sítí na oblast komunikace a vytváření mezilidských vztahů u dětí a mládeže bude zaměřena na pozitivní a negativní vlivy působící na osobnost dětí a mladých lidí v důsledku užívání služeb internetu a sociálních sítí. Teoretická část bude shrnovat dostupné poznatky v oblasti informačních a komunikačních technologií, internetu, sociálních sítí a specifických rysů virtuálního světa. Svoji pozornost budu zaměřovat především na pozitivní a negativní jevy ovlivňující způsoby komunikace a vytváření mezilidských vztahů mezi dětmi a mladými lidmi v rodinném a školním prostředí v důsledku působení internetu a sociálních sítí majících vliv na děti a mládež. V neposlední řadě se budu zabývat otázkami bezpečného pohybu dítěte/mladistvého v on-line prostředí. V praktické části sleduji důležitost postavení internetu a sociálních sítí v životě dítěte/mladistvého, a to v rodinném i školním prostředí. Dále zjišťuji, k jakým účelům jej používají, jaké je doprovázejí emoce v důsledku jejich užívání, kolik svého denního času s nimi stráví, zda se v jejich životě vyskytly možné problémy spojené s užíváním služeb, které jim virtuální svět poskytuje. Nepostradatelnou složkou je vnímání bezpečnosti v on-line prostředí, proto se jí věnuji v konečné části výzkumu.
Anotace v angličtině
The thesis on "The influence of the internet and social networks on communication and creation of interpersonal relations in children and adolescents" will focus on the positive and negative effects on the personality of children and young people resulting from using internet and social networks. The theoretical part will summarize available know ledge of information and communication technologies, internet, social networks and specific features of the virval world. I will focus mainly on positive and negative phenomen a affecting the wals of communication and creation of interpersonal relationships between children and young people in the family and school environment
as a consequence of effect of the internet and social networks, which has influence on children and adolescents. Finally I will deal with is sues of safe movement of child/adolescent in the online environment. In the practical part I will monitor the importace of the position of the internet and social networks in life ofchild/adolescent in the family and school environment. Further I will find out for chat purposes they use them, which emotikons accompany them as a reset of thein using, how much of thein daily time Theky spend with them, whethert here were any possible complications in thein lives as sociated with using of these services, which are provided by the virval world. Anindispensable part is the perception of safety in the online environment, there fore I will deal with it at the end of the research.
Klíčová slova
dítě, mládež, škola, rodina, internet, sociální sítě, virtuální svět, reálné prostředí, komunikace, mezilidské vztahy
Klíčová slova v angličtině
child, youth, school, family, internet, social networks, virtual world, real environment, communication, interpersonal relationships
Zásady pro vypracování
Diplomová práce na téma Vliv internetu a sociálních sítí na oblast komunikace a vytváření mezilidských vztahů u dětí a mládeže bude zaměřena na pozitivní a negativní vlivy působící na osobnost dětí a mladých lidí plynoucí v důsledku užívání služeb internetu a sociálních sítí. Teoretická část bude shrnovat dostupné poznatky v oblasti informačních technologií, internetu, sociálních sítí a specifických rysů virtuálního světa. Svoji pozornost budu zaměřovat především na pozitivní a negativní jevy ovlivňující způsoby komunikace a vytváření mezilidských vztahů mezi dětmi a mladými lidmi v rodinném a školním prostředí v důsledku působení internetu a sociálních sítí mající vliv na děti a mládež. V neposlední řadě se budu zabývat otázkami bezpečného pohybu dítěte/mladistvého v on-line prostředí. V praktické části sleduji důležitost postavení internetu a sociálních sítí v životě dítěte/mladistvého a to v rodinném i školním prostředí. Dále zjišťuji, k jakým účelům jej používají, jaké je doprovázejí emoce v důsledku jejich užívání, kolik svého denního času s nimi stráví, zda se v jejich životě vyskytly možné komplikace spojené s užíváním těchto služeb, které jim virtuální svět poskytuje. Nepostradatelnou složkou je vnímání bezpečnosti v on-line prostředí, proto se jí věnuji v konečné části výzkumu.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce na téma Vliv internetu a sociálních sítí na oblast komunikace a vytváření mezilidských vztahů u dětí a mládeže bude zaměřena na pozitivní a negativní vlivy působící na osobnost dětí a mladých lidí plynoucí v důsledku užívání služeb internetu a sociálních sítí. Teoretická část bude shrnovat dostupné poznatky v oblasti informačních technologií, internetu, sociálních sítí a specifických rysů virtuálního světa. Svoji pozornost budu zaměřovat především na pozitivní a negativní jevy ovlivňující způsoby komunikace a vytváření mezilidských vztahů mezi dětmi a mladými lidmi v rodinném a školním prostředí v důsledku působení internetu a sociálních sítí mající vliv na děti a mládež. V neposlední řadě se budu zabývat otázkami bezpečného pohybu dítěte/mladistvého v on-line prostředí. V praktické části sleduji důležitost postavení internetu a sociálních sítí v životě dítěte/mladistvého a to v rodinném i školním prostředí. Dále zjišťuji, k jakým účelům jej používají, jaké je doprovázejí emoce v důsledku jejich užívání, kolik svého denního času s nimi stráví, zda se v jejich životě vyskytly možné komplikace spojené s užíváním těchto služeb, které jim virtuální svět poskytuje. Nepostradatelnou složkou je vnímání bezpečnosti v on-line prostředí, proto se jí věnuji v konečné části výzkumu.
Seznam doporučené literatury
JIRÁK, J., Köpplová, B. (2003). Média a společnost.
MUSIL, J. (2010). Sociální a mediální komunikace.
SOUDKOVÁ, M. (2006). O zdravých vztazích mezi lidmi: přátelství a manželství.
SPITZER, M. (2014). Digitální demence: Jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum.
ŠMAHEL, D. (2002). Adolescenti a Internet: identita, vztahy, komunikace.
LORENTZ, P., ŠMAHEL D., METYKOVÁ M. a WRIGHT M. F. (2015). Living in the digital age: self-presentation, networking, playing and participating in politics.
TAPLIN, J. T. (2017). Move fast and break things: how Facebook, Google and Amazon have cornered culture and what it means for all of us. New York: Macmillan,
Seznam doporučené literatury
JIRÁK, J., Köpplová, B. (2003). Média a společnost.
MUSIL, J. (2010). Sociální a mediální komunikace.
SOUDKOVÁ, M. (2006). O zdravých vztazích mezi lidmi: přátelství a manželství.
SPITZER, M. (2014). Digitální demence: Jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum.
ŠMAHEL, D. (2002). Adolescenti a Internet: identita, vztahy, komunikace.
LORENTZ, P., ŠMAHEL D., METYKOVÁ M. a WRIGHT M. F. (2015). Living in the digital age: self-presentation, networking, playing and participating in politics.
TAPLIN, J. T. (2017). Move fast and break things: how Facebook, Google and Amazon have cornered culture and what it means for all of us. New York: Macmillan,
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila cíle, metody a závěry své diplomové práce a zodpověděla otázky z posudků a dotazy členů komise.