Práce se zabývá formulací optimalizačního modelu na bázi matematického programování pro časovou koordinaci spojů páteřních linek v systému veřejné hromadné dopravy. V první části se práce věnuje analýze možností pro hodnocení, navrhování a zkvalitňování jízdních řádů. Ve druhé části je provedena formulace modelu (metody). Část třetí je pak věnována aplikaci modelu v reálném dopravním systému (MHD Pardubice) a představuje touto cestou dosažený návrh koordinace páteřních linek. Diplomová práce je realizována s podporou programu Microsoft Excel.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the formulation of optimization mathematical programming model for time coordination of backbone lines in public transport. The first part analyses the possibilities of evaluation, design and improvement of timetables. Formulation of the model and method is done in the second part. The third part is devoted to the application of model in real transport system and presents a proposal that is implemented through this model. The thesis is supported by Microsoft Excel.
evolutionary algorithm, Excel, timetables, coordination, mathematical model, optimization model, Pardubice, backbone lines, Solver, public transport
Rozsah průvodní práce
113 s. (155 840 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá formulací optimalizačního modelu na bázi matematického programování pro časovou koordinaci spojů páteřních linek v systému veřejné hromadné dopravy. V první části se práce věnuje analýze možností pro hodnocení, navrhování a zkvalitňování jízdních řádů. Ve druhé části je provedena formulace modelu (metody). Část třetí je pak věnována aplikaci modelu v reálném dopravním systému (MHD Pardubice) a představuje touto cestou dosažený návrh koordinace páteřních linek. Diplomová práce je realizována s podporou programu Microsoft Excel.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the formulation of optimization mathematical programming model for time coordination of backbone lines in public transport. The first part analyses the possibilities of evaluation, design and improvement of timetables. Formulation of the model and method is done in the second part. The third part is devoted to the application of model in real transport system and presents a proposal that is implemented through this model. The thesis is supported by Microsoft Excel.
evolutionary algorithm, Excel, timetables, coordination, mathematical model, optimization model, Pardubice, backbone lines, Solver, public transport
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Optimalizace jízdních řádů.
2. Formulace modelu.
3. Aplikace modelu v reálném dopravním systému.
4. Zhodnocení.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Optimalizace jízdních řádů.
2. Formulace modelu.
3. Aplikace modelu v reálném dopravním systému.
4. Zhodnocení.
Závěr
Seznam doporučené literatury
(1) ČERNÁ, Anna a ČERNÝ, Jan. Manažerské rozhodování o dopravních systémech. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2014. ISBN 978-80-7395-849-7.
(2) ČERNÝ, Jan a KLUVÁNEK, Pavol. Základy matematickej teórie dopravy. Bratislava : Veda, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied, 1991. ISBN 80-224-0099-8.
(3) TEICHMANN, Dušan. Optimalizace technologických procesů. Ostrava : Vysoká škola báňská Technická univerzita/Univerzita Pardubice, 2012. ISBN 978-80-248-3269-2.
Seznam doporučené literatury
(1) ČERNÁ, Anna a ČERNÝ, Jan. Manažerské rozhodování o dopravních systémech. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2014. ISBN 978-80-7395-849-7.
(2) ČERNÝ, Jan a KLUVÁNEK, Pavol. Základy matematickej teórie dopravy. Bratislava : Veda, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied, 1991. ISBN 80-224-0099-8.
(3) TEICHMANN, Dušan. Optimalizace technologických procesů. Ostrava : Vysoká škola báňská Technická univerzita/Univerzita Pardubice, 2012. ISBN 978-80-248-3269-2.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student obhájil diplomovou práci a uspokojivě zodpověděl všechny otázky v rámci rozpravy.