Bakalářská práce se zabývá programu Autodesk Maya. V úvodu seznamuje uživatele s účelem produktu a jeho prostředím. Další kapitoly popisují ovládání, nástroje, modelovací techniky, modifikace scénových objektů, práci se strukturami a mapováním, vykreslování a vytváření animací. Vše je shrnuto v tabulkách a obrazové příloze.
Webová prezentace sumarizuje popsané kapitoly a nabízí interaktivní kurz výuky programu Autodesk Maya v rozsahu deseti lekcí.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis deals with work in Autodesk Maya. In the introduction, it introduces the user to the purpose of the product and its capabilities. Other chapters describe environments, tools, modeling techniques, scene modifications, structure and mapping, rendering, and animation. Everything is summarized in the tables and the pictorial appendix.
The webpage summarizes the chapters described and offers an interactive tutorial of Autodesk Maya in ten lessons.
Autodesk Maya, three-dimensional view, study materials, modeling
Rozsah průvodní práce
68 s. (78 032 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá programu Autodesk Maya. V úvodu seznamuje uživatele s účelem produktu a jeho prostředím. Další kapitoly popisují ovládání, nástroje, modelovací techniky, modifikace scénových objektů, práci se strukturami a mapováním, vykreslování a vytváření animací. Vše je shrnuto v tabulkách a obrazové příloze.
Webová prezentace sumarizuje popsané kapitoly a nabízí interaktivní kurz výuky programu Autodesk Maya v rozsahu deseti lekcí.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis deals with work in Autodesk Maya. In the introduction, it introduces the user to the purpose of the product and its capabilities. Other chapters describe environments, tools, modeling techniques, scene modifications, structure and mapping, rendering, and animation. Everything is summarized in the tables and the pictorial appendix.
The webpage summarizes the chapters described and offers an interactive tutorial of Autodesk Maya in ten lessons.
Autodesk Maya, three-dimensional view, study materials, modeling
Zásady pro vypracování
V teoretické části bakalářské práce bude seznámení s programem Autodesk Maya. Úvodní část práce nás seznámí s prostředím tohoto produktu, nastavením, způsoby a možnostmi jeho ovládání, výběry, popisy nástrojů. Další kapitoly budou zaměřeny na modelovací techniky a modifikace scénických objektů, práci s texturami a mapováním, práce s osvětlením a kamerou, vykreslování (rendering), vytváření jednoduchých a složitějších animací. V implementační části bude vytvořena webová prezentace práce za pomocí jazyků HTML5, CSS, PHP, ve smyslu interaktivního kurzu výuky v programu Autodesk Maya. V praktické části bude popsáno prostředí, nastavení, způsoby a možnosti ovládání, výběry, popisy nástrojů a vše bude shrnuto do přehledných tabulek nebo obrazové přílohy s využitím teoretické části bakalářské práce. Dalším obsahem budou praktické interaktivní návody v rozsahu cca 10 lekcí zaměřené na transformace objektů a komponent, hierarchické uspořádání, vytváření a úprava křivek, polygonové modelování, NURBS modelování, deformátory, animace, světla, stínovače a materiály, kamery a renderování. Lekce budou přehledné i pro začínající uživatele a doplněné multimediálními ukázkami.
Zásady pro vypracování
V teoretické části bakalářské práce bude seznámení s programem Autodesk Maya. Úvodní část práce nás seznámí s prostředím tohoto produktu, nastavením, způsoby a možnostmi jeho ovládání, výběry, popisy nástrojů. Další kapitoly budou zaměřeny na modelovací techniky a modifikace scénických objektů, práci s texturami a mapováním, práce s osvětlením a kamerou, vykreslování (rendering), vytváření jednoduchých a složitějších animací. V implementační části bude vytvořena webová prezentace práce za pomocí jazyků HTML5, CSS, PHP, ve smyslu interaktivního kurzu výuky v programu Autodesk Maya. V praktické části bude popsáno prostředí, nastavení, způsoby a možnosti ovládání, výběry, popisy nástrojů a vše bude shrnuto do přehledných tabulek nebo obrazové přílohy s využitím teoretické části bakalářské práce. Dalším obsahem budou praktické interaktivní návody v rozsahu cca 10 lekcí zaměřené na transformace objektů a komponent, hierarchické uspořádání, vytváření a úprava křivek, polygonové modelování, NURBS modelování, deformátory, animace, světla, stínovače a materiály, kamery a renderování. Lekce budou přehledné i pro začínající uživatele a doplněné multimediálními ukázkami.
Seznam doporučené literatury
TOOLS, Autodesk Learning. The art of Maya: an introduction to 3D computer graphics. 4th edition. San Rafael, Calif: Autodesk, Inc. ISBN 18-971-7747-X. MURDOCK Kelly. Autodesk Maya 2018 Basics Guide. 1st edition. SDC Publications. ISBN 978-1-63057-112-2
DERAKHSHANI Dariush. Introducing Autodesk Maya 2016: Autodesk Official Press. 1st edition. ISBN 978-1-119-05963-9. Autodesk Maya 2018 Help [online]. Autodesk Inc., 2017 [cit. 2017-10-20]. Dostupné z: http://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2018/ENU/
Maya Tutorials - Autodesk Knowledge Network [online]. Autodesk Inc., 2017 [cit. 2017-10-20]. Dostupné z: https://knowledge.autodesk.com/support/maya/learn-explore/caas/simplecontent/content/maya-tutorials.html
Seznam doporučené literatury
TOOLS, Autodesk Learning. The art of Maya: an introduction to 3D computer graphics. 4th edition. San Rafael, Calif: Autodesk, Inc. ISBN 18-971-7747-X. MURDOCK Kelly. Autodesk Maya 2018 Basics Guide. 1st edition. SDC Publications. ISBN 978-1-63057-112-2
DERAKHSHANI Dariush. Introducing Autodesk Maya 2016: Autodesk Official Press. 1st edition. ISBN 978-1-119-05963-9. Autodesk Maya 2018 Help [online]. Autodesk Inc., 2017 [cit. 2017-10-20]. Dostupné z: http://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2018/ENU/
Maya Tutorials - Autodesk Knowledge Network [online]. Autodesk Inc., 2017 [cit. 2017-10-20]. Dostupné z: https://knowledge.autodesk.com/support/maya/learn-explore/caas/simplecontent/content/maya-tutorials.html
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Pěkně a přehledně zpracovaná bakalářská práce, která bude sloužit hlavně jako základní pomůcka uživatelům aplikace Autodesk Maya. Student pracoval samostatně a prokázal při zpracování přehled i výborné schopnosti nalézt vhodné řešení. Kladně musím ohodnotit konzultování problémů při vypracovávání této bakalářské práce. Výsledek bakalářské práce je dostupný na adrese http://www.autodeskmaya.8u.cz/. Bohužel u lekce Renderování je nefunkční video ukázka Renderovámí scény.
Míra plagiátorství u psaného textu je menší než 5%. U zdrojových kódů webové prezentace se míraplagiátorství pohybuje od 53% do 100% což je způsobeno standardní konstrukcí HTML a využitím šablony CSS včetně komentářů.