Tato práce se zabývá posouzením konkurenčního prostředí v automobilovém průmyslu pomocí metod strategické analýzy. Práce je zaměřena na tuzemský trh osobních vozidel a je rozdělena na dvě části. V první části jsou vymezeny obecné charakteristiky strategického řízení a jsou popsány jednotlivé nástroje strategické analýzy. V druhé části práce jsou tyto metody primárně aplikovány na společnost ŠKODA AUTO a.s. v komparaci s dalšími dvěma tuzemskými výrobci osobních vozidel.
Anotace v angličtině
This work deals with the assessment of the competitive environment in the automotive industry using the methods of strategic analysis. The work is focused on the domestic market of passenger cars and is divided into two parts. The first part defines the general characteristics of strategic management and describes the tools of strategic analysis. In the second part, these methods primary applied them to the company ŠKODA AUTO Inc. in comparison with other two domestic car manufacturers.
Tato práce se zabývá posouzením konkurenčního prostředí v automobilovém průmyslu pomocí metod strategické analýzy. Práce je zaměřena na tuzemský trh osobních vozidel a je rozdělena na dvě části. V první části jsou vymezeny obecné charakteristiky strategického řízení a jsou popsány jednotlivé nástroje strategické analýzy. V druhé části práce jsou tyto metody primárně aplikovány na společnost ŠKODA AUTO a.s. v komparaci s dalšími dvěma tuzemskými výrobci osobních vozidel.
Anotace v angličtině
This work deals with the assessment of the competitive environment in the automotive industry using the methods of strategic analysis. The work is focused on the domestic market of passenger cars and is divided into two parts. The first part defines the general characteristics of strategic management and describes the tools of strategic analysis. In the second part, these methods primary applied them to the company ŠKODA AUTO Inc. in comparison with other two domestic car manufacturers.
Cílem diplomové práce je posoudit konkurenční prostředí v automobilovém průmyslu a porovnat vybrané podniky v odvětví pomocí vhodných metod strategické analýzy.
Osnova:
- Metody strategické analýzy, charakteristika a komparace.
- Automobilový průmysl v české ekonomice.
- Charakteristika odvětví a hlavních automobilových výrobců.
- Strategická analýza vnějšího prostředí.
- Strategická analýza vnitřního prostředí vybraných podniků.
- Zhodnocení a formulace doporučení pro zlepšení strategické pozice vybraných podniků.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je posoudit konkurenční prostředí v automobilovém průmyslu a porovnat vybrané podniky v odvětví pomocí vhodných metod strategické analýzy.
Osnova:
- Metody strategické analýzy, charakteristika a komparace.
- Automobilový průmysl v české ekonomice.
- Charakteristika odvětví a hlavních automobilových výrobců.
- Strategická analýza vnějšího prostředí.
- Strategická analýza vnitřního prostředí vybraných podniků.
- Zhodnocení a formulace doporučení pro zlepšení strategické pozice vybraných podniků.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
LUTHANS, F. International Management: Culture, Strategy, and Behavior. 9. vydání. New York: McGraw-Hill, 2015. ISBN 978-981-4577-29-8.
RŮČKOVÁ, P. Finanční analýza: metody, ukazatele, využití v praxi. 4., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011. 143 s. ISBN 978-80-247-3916-8.
VÁCHAL, J. a kol. Podnikové řízení. 1. vyd. Praha: Grada, 2013. 685 s. ISBN 978-80-247-4642-5.
WILD, J. J. International Business. : The Challenges of Globalization. Eighth edition. Boston: Pearson Education Limited, 2016. ISBN 978-1-292-09504-2.
ZUZÁK, R. Strategické řízení podniku. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 172 s. ISBN 978-80-247-4008-9.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
LUTHANS, F. International Management: Culture, Strategy, and Behavior. 9. vydání. New York: McGraw-Hill, 2015. ISBN 978-981-4577-29-8.
RŮČKOVÁ, P. Finanční analýza: metody, ukazatele, využití v praxi. 4., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011. 143 s. ISBN 978-80-247-3916-8.
VÁCHAL, J. a kol. Podnikové řízení. 1. vyd. Praha: Grada, 2013. 685 s. ISBN 978-80-247-4642-5.
WILD, J. J. International Business. : The Challenges of Globalization. Eighth edition. Boston: Pearson Education Limited, 2016. ISBN 978-1-292-09504-2.
ZUZÁK, R. Strategické řízení podniku. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 172 s. ISBN 978-80-247-4008-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentce byly položeny tyto otázky:
Z provedeného hodnocení vyplynulo, že sledovaná společnost čelí mnoha příležitostem, ale i hrozbám. Jak se podle Vašeho názoru projeví ve společnosti ŠKODA AUTO a.s. regulační opatření EU v oblasti ochrany životního prostředí? Jaký dopad bude mít podle Vašeho názoru rozvoj hybridních motorů a elektromotorů na tuto společnost a její cenovou politiku?
Který podnik je největším konkurentem posuzované společnosti a které jeho silné stránky považujete za zásadní? ŠKODA AUTO a.s. je významným vývozcem. Jak se bude podle Vašeho názoru dále vyvíjet export osobních vozů, zejména export do Německa?
V rámci SWOT analýzy jste uvedla změnu měnového kurzu. Jaký vliv měly devizové intervence na hospodářský výsledek společnosti? V rámci exportu vidíte nějaké riziko?
Studentka reagovala a úspěšně odpovídala na otázky komise a obhájila tak diplomovou práci.