Tato bakalářská práce se zabývá analýzou činností nákupu a prodeje v podniku C.P.A. CZECH s.r.o. V úvodní kapitole jsou definovány základní teoretické pojmy, jako jsou nákup a prodej a činnosti s nimi související. Druhá kapitola je zaměřena na praktickou část, kde je podnik nejdříve stručně popsán a následně jsou analyzovány činnosti nákupu a prodeje. Ana-lýza je především zaměřená na charakteristiku vývoje nákladů na nákupní činnost a nákladů na prodejní činnost, dále se jedná o vývoj pohledávek a obchodního plánu. Analýza podniku proběhla v letech 2014 až 2018. Poslední kapitola obsahuje zhodnocení činností podniku spolu s doporučením a návrhem na zlepšení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with analysis of purchase and sale activities in C.P.A. CZECH s.r.o. The introductory chapter defines basic theoretical concepts such as purchase and sale and related activities. The second chapter is focused on the practical part, where the company is first briefly described and then the activities of buying and selling are analyzed. Above all, the analysis focuses on the characteristics of the development of the cost of purchasing activity and the cost of sales activity, as well as the development of receivables and business plan. The analysis of the company took place between 2014 and 2018. The last chapter contains an evaluation of the activities of the company together with recommendations and suggestions for improvement.
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou činností nákupu a prodeje v podniku C.P.A. CZECH s.r.o. V úvodní kapitole jsou definovány základní teoretické pojmy, jako jsou nákup a prodej a činnosti s nimi související. Druhá kapitola je zaměřena na praktickou část, kde je podnik nejdříve stručně popsán a následně jsou analyzovány činnosti nákupu a prodeje. Ana-lýza je především zaměřená na charakteristiku vývoje nákladů na nákupní činnost a nákladů na prodejní činnost, dále se jedná o vývoj pohledávek a obchodního plánu. Analýza podniku proběhla v letech 2014 až 2018. Poslední kapitola obsahuje zhodnocení činností podniku spolu s doporučením a návrhem na zlepšení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with analysis of purchase and sale activities in C.P.A. CZECH s.r.o. The introductory chapter defines basic theoretical concepts such as purchase and sale and related activities. The second chapter is focused on the practical part, where the company is first briefly described and then the activities of buying and selling are analyzed. Above all, the analysis focuses on the characteristics of the development of the cost of purchasing activity and the cost of sales activity, as well as the development of receivables and business plan. The analysis of the company took place between 2014 and 2018. The last chapter contains an evaluation of the activities of the company together with recommendations and suggestions for improvement.
Cílem práce je ve vybraném podniku zhodnotit, jaké činnosti jsou zajišťovány v útvarech Nákup a Prodej a jaké jsou náklady na jejich zajištění.
Osnova:
- Činnosti prováděné v útvaru Nákup a jejich členění.
- Činnosti prováděné v útvaru Prodej a jejich členění.
- Získávání a hodnocení dodavatelů.
- Získávání a hodnocení zákazníků.
- Náklady na zajištění nákupních a prodejních činností.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je ve vybraném podniku zhodnotit, jaké činnosti jsou zajišťovány v útvarech Nákup a Prodej a jaké jsou náklady na jejich zajištění.
Osnova:
- Činnosti prováděné v útvaru Nákup a jejich členění.
- Činnosti prováděné v útvaru Prodej a jejich členění.
- Získávání a hodnocení dodavatelů.
- Získávání a hodnocení zákazníků.
- Náklady na zajištění nákupních a prodejních činností.
Seznam doporučené literatury
BLOUDEK, J. Rozumíte svým zákazníkům?. Praha: Management Press, 2013. ISBN 978-80-7261-258-1.
ČERVENÝ, R. Strategie nákupu: krok za krokem. V Praze: C.H. Beck, 2013. ISBN 978-80-7400-414-8.
ČIŽINSKÁ, R., MARINIČ, P. Finanční řízení podniku: moderní metody a trendy. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3158-2.
KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3.
KOTLER, P., KELLER, K. Marketing management. [4. vyd.]. Přeložil JUPPA, T., MACHEK, M. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
KRABEC, T. Oceňování podniku a standardy hodnoty. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2865-0.
SRPOVÁ, J., ŘEHOŘ, V. Základy podnikání: teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3339-5.
VEBER, J., SRPOVÁ, J. Podnikání malé a střední firmy. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4520-6.
Seznam doporučené literatury
BLOUDEK, J. Rozumíte svým zákazníkům?. Praha: Management Press, 2013. ISBN 978-80-7261-258-1.
ČERVENÝ, R. Strategie nákupu: krok za krokem. V Praze: C.H. Beck, 2013. ISBN 978-80-7400-414-8.
ČIŽINSKÁ, R., MARINIČ, P. Finanční řízení podniku: moderní metody a trendy. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3158-2.
KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3.
KOTLER, P., KELLER, K. Marketing management. [4. vyd.]. Přeložil JUPPA, T., MACHEK, M. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
KRABEC, T. Oceňování podniku a standardy hodnoty. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2865-0.
SRPOVÁ, J., ŘEHOŘ, V. Základy podnikání: teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3339-5.
VEBER, J., SRPOVÁ, J. Podnikání malé a střední firmy. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4520-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student nejdříve prezentoval svoji bakalářskou práci
Analýza činností útvaru Nákup a Prodej ve vybraném podniku.
Cíl práce:
Cílem práce je ve vybraném podniku zhodnotit, jaké činnosti jsou zajišťovány v útvarech
Nákup a Prodej a jaké jsou náklady na jejich zajištění.
Prezentace byla srozumitelná a na vysoké úrovni. Všechny vytčené cíle byly beze zbytku naplněny.
Otázky vedoucího práce:
1. Seznámil jste management podniku s výsledky vaší práce, a pokud ano, jaká byla jejich reakce.
2. Zjistil jste, jaké pracovní pozice zastávají zaměstnanci zařazení ve skupině Ostatní?
Odpovědi na otázky vedoucího práce i odpovědi na další doplňující otázky členů zkušební komise byly vyhovující.