Bakalářská práce se zabývá rozvojem slovní zásoby v anglickém jazyce, a to konkrétně u dětí mladšího školního věku s kinestetickým učebním stylem. V práci jsou vydefinovány základní pojmy jako žák mladšího školního věku, slovní zásoba, styly učení a kinestetický styl učení. Na základě teoretické části jsou v praktické části navržena kritéria, které by aktivity pro žáky mladšího školního věku s kinestetickým typem učení měly splňovat. Zároveň jsou podle těchto kritérií navrženy aktivity, které odpovídají zaměření bakalářské práce. V praktické části je pak vysvětleno, která kritéria a jak každá aktivita splňuje.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is interested in the development of vocabulary of English language in young learners with kinesthetic learning style. The basic terms such as young learners, vocabulary, learning style, and kinesthetic learning style are defined. On the basis of the theoretical part, criteria for teaching vocabulary to young learners with kinesthetic learning style are created. According to these criteria, nine activities developing English vocabulary in kinesthetic young learners are suggested. They can be found in the appendices. In empirical part, it is described which criteria and how are fulfilled in every activity.
Bakalářská práce se zabývá rozvojem slovní zásoby v anglickém jazyce, a to konkrétně u dětí mladšího školního věku s kinestetickým učebním stylem. V práci jsou vydefinovány základní pojmy jako žák mladšího školního věku, slovní zásoba, styly učení a kinestetický styl učení. Na základě teoretické části jsou v praktické části navržena kritéria, které by aktivity pro žáky mladšího školního věku s kinestetickým typem učení měly splňovat. Zároveň jsou podle těchto kritérií navrženy aktivity, které odpovídají zaměření bakalářské práce. V praktické části je pak vysvětleno, která kritéria a jak každá aktivita splňuje.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is interested in the development of vocabulary of English language in young learners with kinesthetic learning style. The basic terms such as young learners, vocabulary, learning style, and kinesthetic learning style are defined. On the basis of the theoretical part, criteria for teaching vocabulary to young learners with kinesthetic learning style are created. According to these criteria, nine activities developing English vocabulary in kinesthetic young learners are suggested. They can be found in the appendices. In empirical part, it is described which criteria and how are fulfilled in every activity.
Studentka se bude ve své bakalářské práci zabývat tématem rozvoje slovní
zásoby v anglickém jazyce, a to specificky u žáků s kinestetickým učebním stylem na I.
stupni ZŠ. V teoretické části vydefinuje základní pojmy, bude se zabývat problematikou
kinestetického učebního stylu, rozvojem slovní zásoby v hodinách anglického jazyka a
charakterizuje žáka mladšího školního věku. V praktické části pak navrhne aktivity, které
přispívají k rozvoji slovní zásoby v anglickém jazyce a jsou zároveň zacíleny na žáky s
kinestetickým učebním stylem.
Zásady pro vypracování
Studentka se bude ve své bakalářské práci zabývat tématem rozvoje slovní
zásoby v anglickém jazyce, a to specificky u žáků s kinestetickým učebním stylem na I.
stupni ZŠ. V teoretické části vydefinuje základní pojmy, bude se zabývat problematikou
kinestetického učebního stylu, rozvojem slovní zásoby v hodinách anglického jazyka a
charakterizuje žáka mladšího školního věku. V praktické části pak navrhne aktivity, které
přispívají k rozvoji slovní zásoby v anglickém jazyce a jsou zároveň zacíleny na žáky s
kinestetickým učebním stylem.
Seznam doporučené literatury
1. HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. Harlow: Longman, 1992. Longman handbooks for language teachers. ISBN 0582071097.
2. HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. 3rd ed. Harlow: Longman, 2001. ISBN 0582403855.
3. MAŇÁK, Josef. Alternativní metody a postupy. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1997. ISBN 80-210-1549-7.
4. MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. Studium. ISBN 80-7178-246-7.
5. O'MALLEY, J. Michael a Anna Uhl CHAMOT. Learning strategies in second language acquisition. Cambridge: Cambridge University Press, c1999. Cambridge applied linguistics series. ISBN 0-521-35837-X.
6. REID, Joy M. (ed.). Understanding Learning Styles in the Second Language Classroom. 1st edition. New Yersey: Prentice Hall, 1998. ISBN 0132816369.
7. Richards, Jack C., Rodgers, Theodor S. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press, 2007. ISBN 0-521-80365-9.
8. SEGALl, Bertha. Teaching English Through Actions. Bertha Segal, Inc., Brea, California.
9. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
10. WILLIS, Jane R. Teaching English through English: a course in classroom language and techniques. Harlow: Longman, 1981. Longman handbooks for language teachers. ISBN 0582746086.
11. KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. 3. vyd. Kroměříž: Spirála, 2015. ISBN 978-80-904030-0-0.
Seznam doporučené literatury
1. HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. Harlow: Longman, 1992. Longman handbooks for language teachers. ISBN 0582071097.
2. HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. 3rd ed. Harlow: Longman, 2001. ISBN 0582403855.
3. MAŇÁK, Josef. Alternativní metody a postupy. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1997. ISBN 80-210-1549-7.
4. MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. Studium. ISBN 80-7178-246-7.
5. O'MALLEY, J. Michael a Anna Uhl CHAMOT. Learning strategies in second language acquisition. Cambridge: Cambridge University Press, c1999. Cambridge applied linguistics series. ISBN 0-521-35837-X.
6. REID, Joy M. (ed.). Understanding Learning Styles in the Second Language Classroom. 1st edition. New Yersey: Prentice Hall, 1998. ISBN 0132816369.
7. Richards, Jack C., Rodgers, Theodor S. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press, 2007. ISBN 0-521-80365-9.
8. SEGALl, Bertha. Teaching English Through Actions. Bertha Segal, Inc., Brea, California.
9. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
10. WILLIS, Jane R. Teaching English through English: a course in classroom language and techniques. Harlow: Longman, 1981. Longman handbooks for language teachers. ISBN 0582746086.
11. KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. 3. vyd. Kroměříž: Spirála, 2015. ISBN 978-80-904030-0-0.
Přílohy volně vložené
Young learners, vocabulary, learning styles, kinesthetic learning style