Tato bakalářská práce se zabývá affiliate marketingem. První část představuje jeho srovnání s klasickou formou internetového marketingu, jeho historii a principy fungování jako moderního marketingového nástroje, popisu jeho účastníků, výhod i úskalí. V druhé části pak zkoumá situaci doma i v zahraničí, od používaných softwarů po vyplácené provize v jednotlivých odvětvích. V poslední části se pokusí nastínit, jak potenciálně zavést affiliate program demonstrací na fiktivním podniku.
Annotation in English
This bachelor thesis is exploring affiliate marketing. The first part compares affiliate marketing with the classical form of internet marketing. It's history and dives into its basic principles as a modern marketing tool, From describing the actors involved in the process, the advantages of the affiliate marketing, and its disadvantages. In the second part, it will look at the local and international situation regarding affiliate marketing, from the software being used to commissions in different product categories. The final part will try to illustrate how to potentially implement an affiliate program demonstrating it on a fictional business.
Tato bakalářská práce se zabývá affiliate marketingem. První část představuje jeho srovnání s klasickou formou internetového marketingu, jeho historii a principy fungování jako moderního marketingového nástroje, popisu jeho účastníků, výhod i úskalí. V druhé části pak zkoumá situaci doma i v zahraničí, od používaných softwarů po vyplácené provize v jednotlivých odvětvích. V poslední části se pokusí nastínit, jak potenciálně zavést affiliate program demonstrací na fiktivním podniku.
Annotation in English
This bachelor thesis is exploring affiliate marketing. The first part compares affiliate marketing with the classical form of internet marketing. It's history and dives into its basic principles as a modern marketing tool, From describing the actors involved in the process, the advantages of the affiliate marketing, and its disadvantages. In the second part, it will look at the local and international situation regarding affiliate marketing, from the software being used to commissions in different product categories. The final part will try to illustrate how to potentially implement an affiliate program demonstrating it on a fictional business.
Cílem práce je představit affiliate marketing jako pojem, definovat ho, prozkoumat jeho historický vývoj a a užití. Následně se pak pokusit nalézt efektivní způsob hodnocení, identifikovat pro která odvětví je tento způsob vhodný a prozkoumat jak ho využít k monetizaci webové prezence.
Osnova:
Základní charakteristika pojmu Affiliate marketing
Zmapováním lokálního i zahraničního trhu s affiliate programy
Návrh implementace affilate marketingu v podnikové praxi
Research Plan
Cílem práce je představit affiliate marketing jako pojem, definovat ho, prozkoumat jeho historický vývoj a a užití. Následně se pak pokusit nalézt efektivní způsob hodnocení, identifikovat pro která odvětví je tento způsob vhodný a prozkoumat jak ho využít k monetizaci webové prezence.
Osnova:
Základní charakteristika pojmu Affiliate marketing
Zmapováním lokálního i zahraničního trhu s affiliate programy
Návrh implementace affilate marketingu v podnikové praxi
Recommended resources
ROŽENSKÝ, Mário. Jak prodat více díky affiliate marketingu: využijte všechny výhody affiliate marketingu ve svůj prospěch a vybudujte si armádu obchodníků, kteří budou pracovat za vás. Jihlava: Baroque Partners, 2014. ISBN 978-80-87923-02-3.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
Recommended resources
ROŽENSKÝ, Mário. Jak prodat více díky affiliate marketingu: využijte všechny výhody affiliate marketingu ve svůj prospěch a vybudujte si armádu obchodníků, kteří budou pracovat za vás. Jihlava: Baroque Partners, 2014. ISBN 978-80-87923-02-3.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, schemes, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Student přednesl téma své BP "Affiliate marketing", otázka dle posudku:
1. V návrhu implementace popisujete možné partnery pro zapojení do svého affiliate programu. Pro zavedenou firmu jistě není problém oslovovat i větší společnosti a známé influencery. Jaký postup doporučíte nově vzniklé společnosti?
Student na otázku reagoval. Nicméně, v teoretické části nejsou uvedeny citace, cíl práce ve stati BP není zcela totožný s cílem v zadávacím listu.