Tato diplomová práci se zabývá problematikou marketingového výzkumu se zaměřením na dotazníkové šetření. Cílem práce je představit zásady dotazníkového šetření, které je součástí marketingového výzkumu. Součástí diplomové práce je příprava, realizace a vyhodnocení dotazníkové šetření pro Zoologickou zahradu hl. m. Prahy. Úvodní část práce je zaměřena na teoretické základy marketingového výzkumu a zásady zpracování dotazníkového šetření. V druhé části jsou pak data z provedeného dotazování vyhodnocena a analyzována.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of marketing research with focus on questionnaire-based survey. This thesis's objective is to introduce the principles of questionnaire-based sur-vey which is part of marketing research. Part of this diploma thesis is to prepare, implement and evaluate questionnaire-based survey for The Prague zoological garden. This thesis's in-troductory part is focused on theoretical foundations of marketing research and principles of questionnaire-based survey's processing. Data from conducted survey are evaluated and ana-lysed in the second part.
Marketing research, questionnaire-based survey, questionnaire, data analysis, marketing
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práci se zabývá problematikou marketingového výzkumu se zaměřením na dotazníkové šetření. Cílem práce je představit zásady dotazníkového šetření, které je součástí marketingového výzkumu. Součástí diplomové práce je příprava, realizace a vyhodnocení dotazníkové šetření pro Zoologickou zahradu hl. m. Prahy. Úvodní část práce je zaměřena na teoretické základy marketingového výzkumu a zásady zpracování dotazníkového šetření. V druhé části jsou pak data z provedeného dotazování vyhodnocena a analyzována.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of marketing research with focus on questionnaire-based survey. This thesis's objective is to introduce the principles of questionnaire-based sur-vey which is part of marketing research. Part of this diploma thesis is to prepare, implement and evaluate questionnaire-based survey for The Prague zoological garden. This thesis's in-troductory part is focused on theoretical foundations of marketing research and principles of questionnaire-based survey's processing. Data from conducted survey are evaluated and ana-lysed in the second part.
Marketing research, questionnaire-based survey, questionnaire, data analysis, marketing
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Představit zásady dotazníkového šetření a nejčastěji využívané statistické metody v marketingovém výzkumu. Součástí práce je sestavit a realizovat šetření týkající se spokojenosti návštěvníků ZOO Praha. Na základě vyhodnocení empirických dat následně navrhnout vhodná doporučení, která by vedla ke zlepšení spokojenosti návštěvníků.
Osnova:
- Využití dotazníkového šetření v marketingu.
- Zásady zpracování dotazníkového šetření.
- Dotazníkové šetření návštěvníků ZOO Praha.
- Interpretace výsledků dotazníkového šetření.
- Návrh doporučení ke zlepšení spokojenosti návštěvníků na základě získaných výsledků.
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Představit zásady dotazníkového šetření a nejčastěji využívané statistické metody v marketingovém výzkumu. Součástí práce je sestavit a realizovat šetření týkající se spokojenosti návštěvníků ZOO Praha. Na základě vyhodnocení empirických dat následně navrhnout vhodná doporučení, která by vedla ke zlepšení spokojenosti návštěvníků.
Osnova:
- Využití dotazníkového šetření v marketingu.
- Zásady zpracování dotazníkového šetření.
- Dotazníkové šetření návštěvníků ZOO Praha.
- Interpretace výsledků dotazníkového šetření.
- Návrh doporučení ke zlepšení spokojenosti návštěvníků na základě získaných výsledků.
Seznam doporučené literatury
BEDNARČÍK, Zdeněk. Marketingový výzkum, Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2008. ISBN 807-24-848-93.
DONALD, S., DEL, I. Marketing Research: Measurement and Metod. 5th. ed. New York: Macmillan Publishing Copany, 1990. 836 p. ISBN 0-02-946183-9.
KOTLER, P. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, P., KELLER K.,L. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
ŘEZANKOVÁ, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření, Professional Publishing, 2010. 217 s. ISBN 978-80-7431-019-5.
Seznam doporučené literatury
BEDNARČÍK, Zdeněk. Marketingový výzkum, Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2008. ISBN 807-24-848-93.
DONALD, S., DEL, I. Marketing Research: Measurement and Metod. 5th. ed. New York: Macmillan Publishing Copany, 1990. 836 p. ISBN 0-02-946183-9.
KOTLER, P. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, P., KELLER K.,L. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
ŘEZANKOVÁ, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření, Professional Publishing, 2010. 217 s. ISBN 978-80-7431-019-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka nejprve představila výsledky své práce s názvem Dotazníkové šetření jako nedílná součást marketingového výzkumu. Cílem práce bylo představit zásady dotazníkového šetření a nejčastěji využívané statistické metody v marketingovém výzkumu. Součástí práce bylo sestavit a realizovat šetření týkající se spokojenosti návštěvníků ZOO Praha. Na základě vyhodnocení empirických dat následně navrhnout vhodná doporučení, která by vedla kr zlepšení spokojenosti návštěvníků.
Dále studentka odpovídala na otázku vedoucí práce z posudku:
Jaké jsou, podle Vašeho názoru, nejčastější důvody k opakovaným návštěvám ZOO Praha a na druhou stranu, jaké jsou nejčastější důvody, proč někteří návštěvnící tyto návštěvy neopakují?
Následně studentka reagovala na otázky oponentky, které jsou uvedeny v jejím posudku:
1. Je dotazníkové šetření nutné tzn. nedílnou součástí každého marketingového výzkumu?
2. Popište základní soubor a uveďte, na základě čeho se určuje reprezentativnost vzorku.
3. Na základě rozdělení výzkumu dle účelu (s. 23) uveďte, o jaký typ výzkumu se jedná.