Bakalářská práce se zabývá manipulativními aspekty marketingu a jejich socioekonomickými důsledky v současné společnosti. Práce je rozdělena do šesti částí. V teoretické části jsou popsány základní pojmy marketingu a jeho zaměření. Dále manipulativní techniky a metody přesvědčivé komunikace a jejich využití v marketingu. Je zde poukázáno na důsledky marketingových metod pro společnost. V praktické části je práce zaměřena na oblast poskytování spotřebitelských úvěrů. Vyhodnocení vlastního šetření, celkové zhodnocení a případné zaujetí možných opatření je uvedené v páté a šesté části této práce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis covers the manipulative aspects of marketing and their socio-economic consequences in contemporary society. It is divided into six parts. The theoretical part describes basic terms of marketing and its focus, moreover manipulative techniques and convincing communication methods and their using in marketing. It is pointed out here the implications of marketing methods for society. The analytical part focuses on the area of providing consumer credits. Evaluation of gained results during own investigation, overall appreciation and taking of possible measures are given in fifth and sixth chapter of this thesis
Bakalářská práce se zabývá manipulativními aspekty marketingu a jejich socioekonomickými důsledky v současné společnosti. Práce je rozdělena do šesti částí. V teoretické části jsou popsány základní pojmy marketingu a jeho zaměření. Dále manipulativní techniky a metody přesvědčivé komunikace a jejich využití v marketingu. Je zde poukázáno na důsledky marketingových metod pro společnost. V praktické části je práce zaměřena na oblast poskytování spotřebitelských úvěrů. Vyhodnocení vlastního šetření, celkové zhodnocení a případné zaujetí možných opatření je uvedené v páté a šesté části této práce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis covers the manipulative aspects of marketing and their socio-economic consequences in contemporary society. It is divided into six parts. The theoretical part describes basic terms of marketing and its focus, moreover manipulative techniques and convincing communication methods and their using in marketing. It is pointed out here the implications of marketing methods for society. The analytical part focuses on the area of providing consumer credits. Evaluation of gained results during own investigation, overall appreciation and taking of possible measures are given in fifth and sixth chapter of this thesis
Cílem bakalářské práce je analýza a hodnocení manipulativních jevů marketingu a jejich socioekonomických důsledků pro společnost. Dále analýza konkrétních příkladů daných zařízení a vlastní šetření v otázce vztahu veřejnosti k dané problematice.
Osnova:
- Základní pojmy a zaměření marketingu.
- Manipulativní techniky a metody přesvědčivé komunikace.
- Využívání (zneužívání) účinných metod a manipulativních technik v marketingu.
- Socioekonomické důsledky manipulativních metod pro společnost.
- Vlastní šetření.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je analýza a hodnocení manipulativních jevů marketingu a jejich socioekonomických důsledků pro společnost. Dále analýza konkrétních příkladů daných zařízení a vlastní šetření v otázce vztahu veřejnosti k dané problematice.
Osnova:
- Základní pojmy a zaměření marketingu.
- Manipulativní techniky a metody přesvědčivé komunikace.
- Využívání (zneužívání) účinných metod a manipulativních technik v marketingu.
- Socioekonomické důsledky manipulativních metod pro společnost.
- Vlastní šetření.
Seznam doporučené literatury
EDMÜLLER, Andreas a Thomas WILHELM. 27 manipulativních technik: Jak účinně manipulovat a ještě účinněji se bránit. Praha: Grada, 2010.192s. ISBN 978-80-247-3300-8.
KARLÍČEK, Miroslav a kolektiv. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu - 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2016.224s. ISBN 978-80-247-5769-8.
KÖHLEROVÁ, Tereza a kolektiv. Občanský a společenský základ: Sociologie média. Computer Media, 2013.92s. ISBN 978-80-7402-148-0.
VOLKO, Ladislav. Sociologické aspekty mediálnej kultúry. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015.164s. ISBN 978-80-8105-719-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy: 4. rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2012.328s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
EDMÜLLER, Andreas a Thomas WILHELM. 27 manipulativních technik: Jak účinně manipulovat a ještě účinněji se bránit. Praha: Grada, 2010.192s. ISBN 978-80-247-3300-8.
KARLÍČEK, Miroslav a kolektiv. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu - 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2016.224s. ISBN 978-80-247-5769-8.
KÖHLEROVÁ, Tereza a kolektiv. Občanský a společenský základ: Sociologie média. Computer Media, 2013.92s. ISBN 978-80-7402-148-0.
VOLKO, Ladislav. Sociologické aspekty mediálnej kultúry. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015.164s. ISBN 978-80-8105-719-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy: 4. rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2012.328s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla téma své BP ''Manipulativní aspekty marketingu a jejich socioekonomické důsledky v současné společnosti'', otázka dle posudku:
1. Jaký vývoj ve sledované problematice predikujete do budoucnosti? Domníváte se, že se situace bude zlepšovat nebo jste zaznamenala, při tvorbě své práce, spíše stagnační tendence?
Studentka na otázku reagovala.
Komise namítla, že téma zcela nekoresponduje se závěry a doporučeními práce. Komise vyjádřila výhrady ke splnění cíle práce z hlediska vlastního šetření.