Práce se zabývá managementem v kultuře a jeho aplikací ve vybrané kulturní organizaci. První část práce se věnuje teorii managementu, kde je definován management a jeho jednotlivé manažerské funkce, dále jsou charakterizovány kultura, umění a kulturní organizace. Praktická část se věnuje analýze hlavních manažerských funkcí v Komorní filharmonii Pardubice. Závěrem jsou analyzované funkce shrnuty a vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
This work deals with arts management and its application in selected cultural organization. Theoretical part describes management and managerial functions focusing on terms such as culture, art and cultural organization. The practical part analyses main managerial functions in the Chamber Philharmonic Orchestra Pardubice which are subsequently summarized and evaluated in the last part.
Klíčová slova
management, manažerské funkce, kultura, kulturní organizace, Komorní filharmonie Pardubice, plánování, organizování, vedení lidí, řízení lidských zdrojů, kontrola
Klíčová slova v angličtině
management, managerial functions, culture, cultural organization, Chamber Philharmonic Orchestra Pardubice, planning, organizing, leading, human resources management, controlling
Rozsah průvodní práce
87
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá managementem v kultuře a jeho aplikací ve vybrané kulturní organizaci. První část práce se věnuje teorii managementu, kde je definován management a jeho jednotlivé manažerské funkce, dále jsou charakterizovány kultura, umění a kulturní organizace. Praktická část se věnuje analýze hlavních manažerských funkcí v Komorní filharmonii Pardubice. Závěrem jsou analyzované funkce shrnuty a vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
This work deals with arts management and its application in selected cultural organization. Theoretical part describes management and managerial functions focusing on terms such as culture, art and cultural organization. The practical part analyses main managerial functions in the Chamber Philharmonic Orchestra Pardubice which are subsequently summarized and evaluated in the last part.
Klíčová slova
management, manažerské funkce, kultura, kulturní organizace, Komorní filharmonie Pardubice, plánování, organizování, vedení lidí, řízení lidských zdrojů, kontrola
Klíčová slova v angličtině
management, managerial functions, culture, cultural organization, Chamber Philharmonic Orchestra Pardubice, planning, organizing, leading, human resources management, controlling
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zhodnotit uplatnění a fungování managementu ve vybrané kulturní organizaci a zhodnocení jeho efektivnosti na základě jeho analýzy.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů.
- Uplatnění managementu v kulturní sféře.
- Představení vybrané organizace.
- Analýza managementu v této organizaci.
- Vyhodnocení analýzy, návrhy a doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zhodnotit uplatnění a fungování managementu ve vybrané kulturní organizaci a zhodnocení jeho efektivnosti na základě jeho analýzy.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů.
- Uplatnění managementu v kulturní sféře.
- Představení vybrané organizace.
- Analýza managementu v této organizaci.
- Vyhodnocení analýzy, návrhy a doporučení.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0.
BLAŽEK, Ladislav. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4429-2.
BYRNES, William J. Management and the arts. 4th ed. Burlington: Focal Press, c2009. ISBN 978-0-240-81004-1.
HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. V Praze: Kant, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3.
SMOLÍKOVÁ, Marta, ed. Management umění. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2008. ISBN 978-80-86863-24-5.
VOJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění: Arts management. Praha: ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-402-4.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0.
BLAŽEK, Ladislav. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4429-2.
BYRNES, William J. Management and the arts. 4th ed. Burlington: Focal Press, c2009. ISBN 978-0-240-81004-1.
HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. V Praze: Kant, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3.
SMOLÍKOVÁ, Marta, ed. Management umění. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2008. ISBN 978-80-86863-24-5.
VOJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění: Arts management. Praha: ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-402-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila komisi závěry své diplomové práce na téma Management v kultuře a jeho aplikace ve vybrané organizaci. Práce se zabývá managementem v kultuře a jeho aplikací ve vybrané kulturní organizaci. První část práce se věnuje teorii managementu, kde je definován management a jeho jednotlivé manažerské funkce, dále jsou charakterizovány kultura, umění a kulturní organizace. Praktická část se věnuje analýze hlavních manažerských funkcí v Komorní filharmonii Pardubice. Závěrem jsou analyzované funkce shrnuty a vyhodnoceny.
KFP má ustanoveno několik rad či komisí. Objasněte jejich vliv na management KFP.
Objasněte, eventuálně dopracujte organizační schéma na sstr. 53 DP
Vysvětlete v koncentrované podobě v čem vidíte rozdíly při aplikaci managementu v průmyslové sféře a v kulturní organizaci.
Jaké je mzdové ohodnocení členů filharmonického orchestru?