Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání na prvním stupni základních škol. Cílem diplomové práce je zodpovědět otázku: Jaký význam má role asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání žáků, se speciálními vzdělávacími potřebami, na první stupni základní školy. Práce pojednává o tom, jak inkluzivní vzdělávání probíhá se zapojením asistentů pedagoga a podpůrných opatření.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of inclusive edication at the first level of basic school. The aim of this diploma thesis is to answer the question: The importance of the role of the teacher´s assistant in inklusive education with special education with special educational needs at the first level of basic school. The document discusses how inclusive education takes place with the involvement of a teacher´s assistant and other support measures.
Klíčová slova
inkluze, asistent pedagoga, speciální vzdělávací potřeby, podpůrná opatření
Klíčová slova v angličtině
inclusion, teaching assistant, special educational needs, supportive measures
Rozsah průvodní práce
71 s. (98 728 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání na prvním stupni základních škol. Cílem diplomové práce je zodpovědět otázku: Jaký význam má role asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání žáků, se speciálními vzdělávacími potřebami, na první stupni základní školy. Práce pojednává o tom, jak inkluzivní vzdělávání probíhá se zapojením asistentů pedagoga a podpůrných opatření.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of inclusive edication at the first level of basic school. The aim of this diploma thesis is to answer the question: The importance of the role of the teacher´s assistant in inklusive education with special education with special educational needs at the first level of basic school. The document discusses how inclusive education takes place with the involvement of a teacher´s assistant and other support measures.
Klíčová slova
inkluze, asistent pedagoga, speciální vzdělávací potřeby, podpůrná opatření
Klíčová slova v angličtině
inclusion, teaching assistant, special educational needs, supportive measures
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání na prvním stupni základních škol. Cílem diplomové práce je zodpovědět otázku: Jaký význam má role asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání žáků, se speciálními vzdělávacími potřebami, na první stupni základní školy. Práce pojednává o tom, jak inkluzivní vzdělávání probíhá se zapojením asistentů pedagoga a podpůrných opatření.
V teoretické části se věnuji roli asistenta pedagoga, jeho náplni práce, ukotvení jeho pozice v legislativě a charakteristice žáků se SVP.
Praktická část obsahuje popis terénu za pomoci kvalitativního výzkumu a polostrukturovaných rozhovorů s učiteli, asistenty pedagoga a rodiči dětí se SVP.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání na prvním stupni základních škol. Cílem diplomové práce je zodpovědět otázku: Jaký význam má role asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání žáků, se speciálními vzdělávacími potřebami, na první stupni základní školy. Práce pojednává o tom, jak inkluzivní vzdělávání probíhá se zapojením asistentů pedagoga a podpůrných opatření.
V teoretické části se věnuji roli asistenta pedagoga, jeho náplni práce, ukotvení jeho pozice v legislativě a charakteristice žáků se SVP.
Praktická část obsahuje popis terénu za pomoci kvalitativního výzkumu a polostrukturovaných rozhovorů s učiteli, asistenty pedagoga a rodiči dětí se SVP.
Seznam doporučené literatury
Cichá, Martina.2017 Pedagogická antropologie v podmínkách současné školy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Goffman, Erving. 1999. Všichni hrajeme divadlo: sebeprezentace v každodenním životě.
Pekařová, Lidmila.2006. Jak žít a nezbláuznit se (Psychologie dítěte od předškolního věku do dospělosti). Olomouc: Poznání, vyd.1. Praha: Studio Ypsilon.
Pipeková, Jarmila. 2006. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2.vyd.Paido: Brno.
Průcha, Jan. 2012. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. n.p.: Praha: Portál.
Soukup, Martin. 2014. Terénní výzkum v sociální a kulturní antropologii, 2014. 1. vyd. Praha: Karolinum.
Tannenbergerová, Monika. 2016. Průvodce školní inkluzí aneb Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti? [E-kniha]. Nakladatel: Wolters Kluwer
Uzlová, Iva. 2010. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním: praktický průvodce pro osobní a pedagogické asistenty. Vyd. 1. Praha: Portál.
Seznam doporučené literatury
Cichá, Martina.2017 Pedagogická antropologie v podmínkách současné školy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Goffman, Erving. 1999. Všichni hrajeme divadlo: sebeprezentace v každodenním životě.
Pekařová, Lidmila.2006. Jak žít a nezbláuznit se (Psychologie dítěte od předškolního věku do dospělosti). Olomouc: Poznání, vyd.1. Praha: Studio Ypsilon.
Pipeková, Jarmila. 2006. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2.vyd.Paido: Brno.
Průcha, Jan. 2012. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. n.p.: Praha: Portál.
Soukup, Martin. 2014. Terénní výzkum v sociální a kulturní antropologii, 2014. 1. vyd. Praha: Karolinum.
Tannenbergerová, Monika. 2016. Průvodce školní inkluzí aneb Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti? [E-kniha]. Nakladatel: Wolters Kluwer
Uzlová, Iva. 2010. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním: praktický průvodce pro osobní a pedagogické asistenty. Vyd. 1. Praha: Portál.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou diplomovou práci. Byl přečten posudek vedoucího práce, který doporučuje hodnocení C. Studentka byla seznámena s posudkem oponenta, který navrhuje hodnocení F. Studentka odpověděla na otázky členů zkušební komise.