Bakalářská práce "K Integraci dětí cizinců do české společnosti - na příkladu Vietnamců ze dvou vybraných měst", která je konkrétně zaměřena na vietnamskou menšinu žijící na našem území. Předkládaná práce je založena na terénním výzkumu, který byl prováděn v jedné organizaci, napomáhající při integraci cizinců do české společnosti a dále pak na jedné základní škole. K zodpovězení položených výzkumných otázek jsou zvoleny metody rozhovoru a zúčastněného a nezúčastněného pozorování. Tato práce popisuje, jaké faktory z každodennosti cizinců žijících v ČR ovlivňují integraci příznivě a jaké jí brání. Dále se zaměřuje na to, jak se vietnamské děti zapojují do společnosti českých dětí a jak překonávají společenskou, jazykovou a kulturní bariéru.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the Vietnamese minority living in this country. The presented work is based on field research that was carried out in an organization, which helps with integration of foreigners into Czech society, and also at an elementary school. To answer the research questions, I have chosen methods of interviewing and participative and non-participative observation. This thesis also describes what factors from everyday life of foreigners living in the Czech Republic influence their integration positively or negatively. This thesis also deals with the issue how Vietnamese children take part in the society of Czech children and how they manage to overcome the social, linguistic and cultural barriers.
Vietnamese, integration, Vietnamese community, Vietnamese children, Vietnam, Vietnamese school system, education of foreigners, Vietnamese pupils, Confucianism
Rozsah průvodní práce
69
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce "K Integraci dětí cizinců do české společnosti - na příkladu Vietnamců ze dvou vybraných měst", která je konkrétně zaměřena na vietnamskou menšinu žijící na našem území. Předkládaná práce je založena na terénním výzkumu, který byl prováděn v jedné organizaci, napomáhající při integraci cizinců do české společnosti a dále pak na jedné základní škole. K zodpovězení položených výzkumných otázek jsou zvoleny metody rozhovoru a zúčastněného a nezúčastněného pozorování. Tato práce popisuje, jaké faktory z každodennosti cizinců žijících v ČR ovlivňují integraci příznivě a jaké jí brání. Dále se zaměřuje na to, jak se vietnamské děti zapojují do společnosti českých dětí a jak překonávají společenskou, jazykovou a kulturní bariéru.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the Vietnamese minority living in this country. The presented work is based on field research that was carried out in an organization, which helps with integration of foreigners into Czech society, and also at an elementary school. To answer the research questions, I have chosen methods of interviewing and participative and non-participative observation. This thesis also describes what factors from everyday life of foreigners living in the Czech Republic influence their integration positively or negatively. This thesis also deals with the issue how Vietnamese children take part in the society of Czech children and how they manage to overcome the social, linguistic and cultural barriers.
Vietnamese, integration, Vietnamese community, Vietnamese children, Vietnam, Vietnamese school system, education of foreigners, Vietnamese pupils, Confucianism
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat integrací dětí cizinců do České společnosti. Na základě kvalitativního výzkumu studentka ukáže, jaké faktory z každodennosti cizinců žijících v ČR ovlivňují integraci příznivě a jaké jí brání. Prostřednictvím kvalitativních metod zpracuje konkrétní případovou studii, využity budou metody zúčastněného pozorování a rozhovorů.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat integrací dětí cizinců do České společnosti. Na základě kvalitativního výzkumu studentka ukáže, jaké faktory z každodennosti cizinců žijících v ČR ovlivňují integraci příznivě a jaké jí brání. Prostřednictvím kvalitativních metod zpracuje konkrétní případovou studii, využity budou metody zúčastněného pozorování a rozhovorů.
Seznam doporučené literatury
Brouček, S. 2003. Aktuální problémy adaptace vietnamského etnika v ČR. EÚ AV ČR, Praha.
Drbohlav, D., D. Dzúrová, J. Černík 2007. Integrace cizinců, žáků základních a středních škol do české společnosti: příklad Prahy. Sborník České geografické společnosti.
Heckmann, F. 2003. The integration of Immigrants in European Societies. Stuttgart: Lucius.
Kocourek, J. 2005. Vietnamci v ČR. SOCIOweb. [online]. Dostupné z: http://www.socioweb.cz/index.php?disp=temata&shw=199&lst=106
Kocourek, J. 2006. Vietnamci v ČR. In: Leontiyeva, Y. a kol.: Menšinová problematika v ČR: komunitní život a reprezentace kolektivních zájmů. Sociologický ústav AV ČR, Prah.
Uherek, Z., Z. Korecká, T. Pojarová 2008. Cizinecké komunity z antropologické perspektivy: vybrané případy významných imigračních skupin v České republice. Praha: Etnologický ústav AV ČR.
Seznam doporučené literatury
Brouček, S. 2003. Aktuální problémy adaptace vietnamského etnika v ČR. EÚ AV ČR, Praha.
Drbohlav, D., D. Dzúrová, J. Černík 2007. Integrace cizinců, žáků základních a středních škol do české společnosti: příklad Prahy. Sborník České geografické společnosti.
Heckmann, F. 2003. The integration of Immigrants in European Societies. Stuttgart: Lucius.
Kocourek, J. 2005. Vietnamci v ČR. SOCIOweb. [online]. Dostupné z: http://www.socioweb.cz/index.php?disp=temata&shw=199&lst=106
Kocourek, J. 2006. Vietnamci v ČR. In: Leontiyeva, Y. a kol.: Menšinová problematika v ČR: komunitní život a reprezentace kolektivních zájmů. Sociologický ústav AV ČR, Prah.
Uherek, Z., Z. Korecká, T. Pojarová 2008. Cizinecké komunity z antropologické perspektivy: vybrané případy významných imigračních skupin v České republice. Praha: Etnologický ústav AV ČR.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou BP, cíl výzkumu, metody, vedoucí i oponent práce, přečetli své posudky. Studentka reagovala na vybrané výtky, odpovídala na otázky a proběhla diskuse. Komise se následně shodla na hodnocení práce stupněm C.