Bakalářská práce Analýza motivace rodičů pro zařazení dítěte do Montessori třídy je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá vznikem Montessori pedagogiky na území České republiky, systémem vzdělávání. Dále je zaměřena konkrétněji na vznik Montessori výuky v Pardubicích. Věnuje se Montessori třídám na ZŠ Polabiny 1 a popisu celkového chodu tříd. Praktická část prozrazuje výsledky z dotazníkového šetření, které bylo prováděno u rodičů dětí, které jsou součásti již dříve zmiňované školy. Výsledkem práce je zjištění motivace těchto rodičů zařadit své dítě do Montessori systému vzdělávání.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis "The Analysis of Parents' Motivation to Include their Child into Montessori Class" is divided into two parts-theoretical and practical. The theoretical part deals with the beginning of Montessori pedagogy in the system of education in the territory of the Czech Republic. The thesis also covers the beginning of Montessori education in town Pardubice. It is devoted to Montessori classes in primary school called ZŠ Polabiny 1. The thesis describes working in these classes. The practical part is based on a questionnaire survey that was conducted among parents of Montessori school students. The results of this thesis are mainly the findings of the reasons why parents prefer Montessori school prior to the traditional one.
Klíčová slova
Montessori pedagogika, Marie Montessori, alternativní pedagogika, alternativní vzděláváni v Pardubicích, vzdělávání, ZŠ Polabiny 1 Pardubice
Klíčová slova v angličtině
Montessori school, Maria Montessori, alernative pedagogy, alternative education in Pardubice, education, ZŠ Polabiny 1 Pardubice
Rozsah průvodní práce
55 s. (99 859 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce Analýza motivace rodičů pro zařazení dítěte do Montessori třídy je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá vznikem Montessori pedagogiky na území České republiky, systémem vzdělávání. Dále je zaměřena konkrétněji na vznik Montessori výuky v Pardubicích. Věnuje se Montessori třídám na ZŠ Polabiny 1 a popisu celkového chodu tříd. Praktická část prozrazuje výsledky z dotazníkového šetření, které bylo prováděno u rodičů dětí, které jsou součásti již dříve zmiňované školy. Výsledkem práce je zjištění motivace těchto rodičů zařadit své dítě do Montessori systému vzdělávání.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis "The Analysis of Parents' Motivation to Include their Child into Montessori Class" is divided into two parts-theoretical and practical. The theoretical part deals with the beginning of Montessori pedagogy in the system of education in the territory of the Czech Republic. The thesis also covers the beginning of Montessori education in town Pardubice. It is devoted to Montessori classes in primary school called ZŠ Polabiny 1. The thesis describes working in these classes. The practical part is based on a questionnaire survey that was conducted among parents of Montessori school students. The results of this thesis are mainly the findings of the reasons why parents prefer Montessori school prior to the traditional one.
Klíčová slova
Montessori pedagogika, Marie Montessori, alternativní pedagogika, alternativní vzděláváni v Pardubicích, vzdělávání, ZŠ Polabiny 1 Pardubice
Klíčová slova v angličtině
Montessori school, Maria Montessori, alernative pedagogy, alternative education in Pardubice, education, ZŠ Polabiny 1 Pardubice
Zásady pro vypracování
V bakalářské práci se budu zabývat Montessori třídami, které jsou součástí ZŠ Polabiny v Pardubicích. V první části práce se chci zaměřit na principy Montessori pedagogiky, vznikem a vývojem v ČR.
Dále už se budu věnovat Montessori třídám v Pardubicích. Zde zmíním spolupráci tříd s rodiči, vztahy ze ZŠ Polabiny 1. V této části bych se chtěla zaměřit i na perspektivy daných tříd.
Druhá část bude více praktická. Chtěla bych zjistit motivační postoj rodičů dětí v Montessori třídách.
Cílem bakalářské práce bude zjistit vliv okolí, motivaci rodičů pro zařazení dítěte do Montessori třídy a jejich pohled na důležitost výchovy u dětí v dnešní době.
Zásady pro vypracování
V bakalářské práci se budu zabývat Montessori třídami, které jsou součástí ZŠ Polabiny v Pardubicích. V první části práce se chci zaměřit na principy Montessori pedagogiky, vznikem a vývojem v ČR.
Dále už se budu věnovat Montessori třídám v Pardubicích. Zde zmíním spolupráci tříd s rodiči, vztahy ze ZŠ Polabiny 1. V této části bych se chtěla zaměřit i na perspektivy daných tříd.
Druhá část bude více praktická. Chtěla bych zjistit motivační postoj rodičů dětí v Montessori třídách.
Cílem bakalářské práce bude zjistit vliv okolí, motivaci rodičů pro zařazení dítěte do Montessori třídy a jejich pohled na důležitost výchovy u dětí v dnešní době.
Seznam doporučené literatury
MONTESSORI, Maria a Jan VOLÍN. Tajuplné dětství. Praha: SPS, 1998.
MONTESSORI, Maria. Od dětství k dospívání. Praha: Triton, 2011.
RÝDL, Karel. Metoda Montessori pro naše dítě: inspirace pro rodiče a další zájemce. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006.
ZELINKOVÁ, Olga. Pomoz mi, abych to dokázal: pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. Praha: Portál, 1997.
Dokumenty ZŠ Polabiny 1 Pardubice
Platná školská literatura
Seznam doporučené literatury
MONTESSORI, Maria a Jan VOLÍN. Tajuplné dětství. Praha: SPS, 1998.
MONTESSORI, Maria. Od dětství k dospívání. Praha: Triton, 2011.
RÝDL, Karel. Metoda Montessori pro naše dítě: inspirace pro rodiče a další zájemce. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006.
ZELINKOVÁ, Olga. Pomoz mi, abych to dokázal: pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. Praha: Portál, 1997.
Dokumenty ZŠ Polabiny 1 Pardubice
Platná školská literatura
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přistoupila k obhajobě řádně připravena. V průběhu obhajoby prokazovala orientaci a zájem o dané téma. Odpověděla na položené otázky od členů komise a z posudků.