Diplomová práce pojednává o mediální gramotnosti jakožto klíčové kompetenci v informačním věku. Teoretická část je zaměřena na charakterizování a popsání problematiky mediální gramotnosti, se zřetelem na její cíle a zasazení do současné společnosti. Empirická část je zacílena na prozkoumání a následnou deskripci současného stavu mediální gramotnosti u vysokoškolských studentů. Proveden je smíšený výzkum, který se skládá z kvantitativní a kvalitativní části. Kvantitativní šetření je zastoupeno strukturovaným dotazníkem. Výsledky dotazníků jsou pro důkladnější zmapování jevů a jejich porozumění doplněny kvalitativním šetřením, konkrétně rozhovory.
Anotace v angličtině
The thesis deals with media literacy as a key competence in information age. The theoretical part is focused on the characterization and description of the media literacy regarding its aims and integration into contemporary society. The empirical part is aimed at exploring and describing the current state of media literacy among university students. There is mixed research that consists of a quantitative survey is represented by a structured questionnaire. The results of the questionnaire are supplemented by a qualitative survey, namely interviews for a more thorough mapping of phenomena and their understanding.
Media literacy, media education, media, medialization, key competencies
Rozsah průvodní práce
101 s. (189 087 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o mediální gramotnosti jakožto klíčové kompetenci v informačním věku. Teoretická část je zaměřena na charakterizování a popsání problematiky mediální gramotnosti, se zřetelem na její cíle a zasazení do současné společnosti. Empirická část je zacílena na prozkoumání a následnou deskripci současného stavu mediální gramotnosti u vysokoškolských studentů. Proveden je smíšený výzkum, který se skládá z kvantitativní a kvalitativní části. Kvantitativní šetření je zastoupeno strukturovaným dotazníkem. Výsledky dotazníků jsou pro důkladnější zmapování jevů a jejich porozumění doplněny kvalitativním šetřením, konkrétně rozhovory.
Anotace v angličtině
The thesis deals with media literacy as a key competence in information age. The theoretical part is focused on the characterization and description of the media literacy regarding its aims and integration into contemporary society. The empirical part is aimed at exploring and describing the current state of media literacy among university students. There is mixed research that consists of a quantitative survey is represented by a structured questionnaire. The results of the questionnaire are supplemented by a qualitative survey, namely interviews for a more thorough mapping of phenomena and their understanding.
Media literacy, media education, media, medialization, key competencies
Zásady pro vypracování
Diplomová práce pojednává o mediální gramotnosti jakožto klíčové kompetenci v informačním věku. Teoretická část je zaměřena na charakterizování a popsání problematiky mediální gramotnosti, se zřetelem na její cíle a zasazení do současné společnosti. Empirická část je zacílena na prozkoumání a následnou deskripci současného stavu mediální gramotnosti u vysokoškolských studentů. Proveden bude smíšený výzkum, který se skládá z kvantitativní a kvalitativní části. Kvantitativní šetření bude zastoupeno strukturovaným dotazníkem. Výsledky dotazníků budou pro důkladnější zmapování jevů a jejich porozumění doplněny kvalitativním šetřením, konkrétně rozhovory.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce pojednává o mediální gramotnosti jakožto klíčové kompetenci v informačním věku. Teoretická část je zaměřena na charakterizování a popsání problematiky mediální gramotnosti, se zřetelem na její cíle a zasazení do současné společnosti. Empirická část je zacílena na prozkoumání a následnou deskripci současného stavu mediální gramotnosti u vysokoškolských studentů. Proveden bude smíšený výzkum, který se skládá z kvantitativní a kvalitativní části. Kvantitativní šetření bude zastoupeno strukturovaným dotazníkem. Výsledky dotazníků budou pro důkladnější zmapování jevů a jejich porozumění doplněny kvalitativním šetřením, konkrétně rozhovory.
Seznam doporučené literatury
BUEMANN, UWE. Jak (pře)žít s médii: příležitosti a hrozby informačního věku a nové úkoly pedagogiky. Hranice: Fabula, 2009. ISBN 978-80-86600-58-1.
STAŠOVÁ, Leona; SLANINOVÁ, Gabriela; JUNOVÁ, Iva. Nová generace: vybrané aspekty socializace a výchovy současných dětí a mládeže v kontextu medializované společnosti. Hradec Králové: Gaudeamus. 2015. ISBN 978-80-7435-567-7.
JIRÁK, Jan; WOLÁK, Radim. Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Praha: Radioservis, 2007. ISBN 978-80-86212-58-6.
POTTER, James W. Media Literacy. SAGE Publications, 2012. ISBN 1452206252.
ALVERMANN, Donna E; MOON, Jennifer S.; HAGWOOD, Margaret C.; HAGOOD, Margret C. Popular Culture in the Classroom: Teaching and Researching Critical Media Literacy. Routledge, 2018. ISBN 1135853096.
Seznam doporučené literatury
BUEMANN, UWE. Jak (pře)žít s médii: příležitosti a hrozby informačního věku a nové úkoly pedagogiky. Hranice: Fabula, 2009. ISBN 978-80-86600-58-1.
STAŠOVÁ, Leona; SLANINOVÁ, Gabriela; JUNOVÁ, Iva. Nová generace: vybrané aspekty socializace a výchovy současných dětí a mládeže v kontextu medializované společnosti. Hradec Králové: Gaudeamus. 2015. ISBN 978-80-7435-567-7.
JIRÁK, Jan; WOLÁK, Radim. Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Praha: Radioservis, 2007. ISBN 978-80-86212-58-6.
POTTER, James W. Media Literacy. SAGE Publications, 2012. ISBN 1452206252.
ALVERMANN, Donna E; MOON, Jennifer S.; HAGWOOD, Margaret C.; HAGOOD, Margret C. Popular Culture in the Classroom: Teaching and Researching Critical Media Literacy. Routledge, 2018. ISBN 1135853096.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila cíle způsob zpracování diplomové práce a její závěry. Zodpověděla otázky z posudků.