Tématem předložené práce jsou Rizikové formy chování pubescentů a adolescentů v prostředí internetu. Cílem práce je popsat danou problematiku, zjistit, jakou roli zastává internet v životě pubescentů a adolescentů, jakým způsobem ovlivňuje jejich život a objasnit rizika spojená s užíváním internetu. V teoretické části jsou popsány základní pojmy a rizika internetu, pozornost věnuji především kyberšikaně. V praktické části práce využívám kvantitativní výzkumný přístup. Výzkumný soubor představují žáci z vybraných základních a středních škol. Pro získání dat jsem zvolila anonymní dotazníkové šetření. Cílem šetření je nahlédnout do problematiky rizikového chování pubescentů a adolescentů v prostředí internetu a zmapovat osobní zkušenosti respondentů s kyberšikanou a rizikovým chováním v prostoru internetu. Domnívám se, že získané výsledky by mohly vzbudit zájem společnosti o danou problematiku, věnovat jí více pozornosti, patřičně ji řešit, poukázat na rizika spojená s využívám internetu a na tomto fundamentu vhodně realizovat preventivní opatření.
Anotace v angličtině
The topic of the presented thesis is Forms of risk behaviour of pubescents and adolescents in the Internet environment. The aim of the work is to describe the given issue, to find out what role the Internet plays in the life of pubescent and adolescents, how it affects their life and to clarify the risks associated with the use of the Internet. Theoretical part describes the basic concepts and risks of the Internet with the attention focused mainly on cyberbullying. The practical part uses the quantitative approach to research. The research sample is represented by students from various elementary schools and high schools. The aim of the survey is to look into the issue of risk behavior of pubescent and adolescents in the Internet environment and to map the personal experiences of respondents with cyberbullying and risk behavior on the Internet. I believe that the obtained results could raise the public interest and awareness on the issue, properly address it and point out the risks associated with the use of the Internet and based on the results implement proper preventive measures.
Tématem předložené práce jsou Rizikové formy chování pubescentů a adolescentů v prostředí internetu. Cílem práce je popsat danou problematiku, zjistit, jakou roli zastává internet v životě pubescentů a adolescentů, jakým způsobem ovlivňuje jejich život a objasnit rizika spojená s užíváním internetu. V teoretické části jsou popsány základní pojmy a rizika internetu, pozornost věnuji především kyberšikaně. V praktické části práce využívám kvantitativní výzkumný přístup. Výzkumný soubor představují žáci z vybraných základních a středních škol. Pro získání dat jsem zvolila anonymní dotazníkové šetření. Cílem šetření je nahlédnout do problematiky rizikového chování pubescentů a adolescentů v prostředí internetu a zmapovat osobní zkušenosti respondentů s kyberšikanou a rizikovým chováním v prostoru internetu. Domnívám se, že získané výsledky by mohly vzbudit zájem společnosti o danou problematiku, věnovat jí více pozornosti, patřičně ji řešit, poukázat na rizika spojená s využívám internetu a na tomto fundamentu vhodně realizovat preventivní opatření.
Anotace v angličtině
The topic of the presented thesis is Forms of risk behaviour of pubescents and adolescents in the Internet environment. The aim of the work is to describe the given issue, to find out what role the Internet plays in the life of pubescent and adolescents, how it affects their life and to clarify the risks associated with the use of the Internet. Theoretical part describes the basic concepts and risks of the Internet with the attention focused mainly on cyberbullying. The practical part uses the quantitative approach to research. The research sample is represented by students from various elementary schools and high schools. The aim of the survey is to look into the issue of risk behavior of pubescent and adolescents in the Internet environment and to map the personal experiences of respondents with cyberbullying and risk behavior on the Internet. I believe that the obtained results could raise the public interest and awareness on the issue, properly address it and point out the risks associated with the use of the Internet and based on the results implement proper preventive measures.
Tématem předložené práce jsou Rizikové formy chování pubescentů a adolescentů v prostředí internetu. Cílem práce je popsat danou problematiku, zjistit, jakou roli zastává internet v životě pubescentů a adolescentů, jakým způsobem ovlivňuje jejich život a objasnit rizika spojená s užíváním internetu. V teoretické části jsou popsány základní pojmy a rizika internetu, pozornost věnuji především kyberšikaně. V praktické části práce využívám kvantitativní výzkumný přístup. Výzkumný soubor představují žáci z vybraných základních a středních škol. Pro získání dat jsem zvolila anonymní dotazníkové šetření. Cílem šetření je zjistit, jak internet v současnosti ovlivňuje život pubescentů a adolescentů a zmapovat osobní zkušenosti respondentů s kyberšikanou a rizikovým chováním v prostoru internetu. Domnívám se, že získané výsledky by mohly vzbudit zájem společnosti o danou problematiku, věnovat jí více pozornosti, patřičně ji řešit, poukázat na rizika spojená s využívám internetu a na tomto fundamentu vhodně realizovat preventivní opatření.
Zásady pro vypracování
Tématem předložené práce jsou Rizikové formy chování pubescentů a adolescentů v prostředí internetu. Cílem práce je popsat danou problematiku, zjistit, jakou roli zastává internet v životě pubescentů a adolescentů, jakým způsobem ovlivňuje jejich život a objasnit rizika spojená s užíváním internetu. V teoretické části jsou popsány základní pojmy a rizika internetu, pozornost věnuji především kyberšikaně. V praktické části práce využívám kvantitativní výzkumný přístup. Výzkumný soubor představují žáci z vybraných základních a středních škol. Pro získání dat jsem zvolila anonymní dotazníkové šetření. Cílem šetření je zjistit, jak internet v současnosti ovlivňuje život pubescentů a adolescentů a zmapovat osobní zkušenosti respondentů s kyberšikanou a rizikovým chováním v prostoru internetu. Domnívám se, že získané výsledky by mohly vzbudit zájem společnosti o danou problematiku, věnovat jí více pozornosti, patřičně ji řešit, poukázat na rizika spojená s využívám internetu a na tomto fundamentu vhodně realizovat preventivní opatření.
Seznam doporučené literatury
CARR, Nicholas G. Nebezpečná mělčina: jak internet mění náš mozek : analýza stavu lidské psychiky v době digitální. Přeložil Jaroslava PŘEROVSKÁ. V Praze: Dauphin, 2017. ISBN 9788072727803.
ČERNÁ, Alena. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4577-0.
KOPECKÝ, Kamil. Rizikové formy chování českých a slovenských dětí v prostředí internetu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4861-9.
SPITZER, Manfred. Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum. Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7294-872-7.
SPITZER, Manfred. Kybernemoc!: jak nám digitalizovaný život ničí zdraví. Brno: Host - vydavatelství, 2016. ISBN 9788074917929.
WILLARD, Nancy E. Cyberbullying and cyberthreats: responding to the challenge of online social aggression, threats, and distress. Champaign: Research Press, c2007. ISBN 978-0-87822-537-8.
Seznam doporučené literatury
CARR, Nicholas G. Nebezpečná mělčina: jak internet mění náš mozek : analýza stavu lidské psychiky v době digitální. Přeložil Jaroslava PŘEROVSKÁ. V Praze: Dauphin, 2017. ISBN 9788072727803.
ČERNÁ, Alena. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4577-0.
KOPECKÝ, Kamil. Rizikové formy chování českých a slovenských dětí v prostředí internetu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4861-9.
SPITZER, Manfred. Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum. Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7294-872-7.
SPITZER, Manfred. Kybernemoc!: jak nám digitalizovaný život ničí zdraví. Brno: Host - vydavatelství, 2016. ISBN 9788074917929.
WILLARD, Nancy E. Cyberbullying and cyberthreats: responding to the challenge of online social aggression, threats, and distress. Champaign: Research Press, c2007. ISBN 978-0-87822-537-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila cíle, metody a závěry své diplomové práce a zodpověděla otázky z posudků a dotazy členů komise.