Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaká je sebeúcta klientů sociální služby, konkrétně sociálně-aktivizační služby pro rodiny s dětmi. Výběrový soubor byl porovnáván s běžnou populací- občany, kteří nejsou klienty sociální služby tohoto typu, žijí v Pardubickém kraji a mají minimálně jednoho potomka.
Sebepojetí, nazýváno také "jáství" lze definovat jako uvědomování si rysů své osobnosti- jak člověk vnímá sám sebe. Dle představy o sobě samém se také člověk sám k sobě chová. Sebeúctu lze chápat jako celkový hodnotící pohled své osoby, který má vliv na osobní pocit životní spokojenosti.
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V praktické části byl proveden kvantitativní výzkum, kde byla využita metoda Rosenbergovy škály sebeúcty (RSES) a metoda vážených průměrů.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis was to find out, what it the self-esteem of the clients social service, specifically a social-activation service for families with children. Select file was compared with general population- the citizens, who are not the social service clients of this type, live in Pardubice region and have at least one child.
Self-concept, also called "self", can be defined as an awareness of one's own personality - the way a human perceives itself. Depending on the self-image a human behaves to itself as well. Self-esteem can be understood as an overall evaluating view of one's own personality, which has an influence on personal sense of life satisfaction.
The diploma thesis is divided into theoretical and practical parts. The quantitative research was conducted using the Rosenberg self-esteem scale (RSES) and weighted avarage method in the practical part.
Klíčová slova
sebeúcta klientů, sociálně-aktivizační služby, rodiny s dětmi, Pardubický kraj
Klíčová slova v angličtině
self-esteem of clients, social-activation services, families with children, Pardubice Region
Rozsah průvodní práce
58 s. (98 054 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaká je sebeúcta klientů sociální služby, konkrétně sociálně-aktivizační služby pro rodiny s dětmi. Výběrový soubor byl porovnáván s běžnou populací- občany, kteří nejsou klienty sociální služby tohoto typu, žijí v Pardubickém kraji a mají minimálně jednoho potomka.
Sebepojetí, nazýváno také "jáství" lze definovat jako uvědomování si rysů své osobnosti- jak člověk vnímá sám sebe. Dle představy o sobě samém se také člověk sám k sobě chová. Sebeúctu lze chápat jako celkový hodnotící pohled své osoby, který má vliv na osobní pocit životní spokojenosti.
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V praktické části byl proveden kvantitativní výzkum, kde byla využita metoda Rosenbergovy škály sebeúcty (RSES) a metoda vážených průměrů.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis was to find out, what it the self-esteem of the clients social service, specifically a social-activation service for families with children. Select file was compared with general population- the citizens, who are not the social service clients of this type, live in Pardubice region and have at least one child.
Self-concept, also called "self", can be defined as an awareness of one's own personality - the way a human perceives itself. Depending on the self-image a human behaves to itself as well. Self-esteem can be understood as an overall evaluating view of one's own personality, which has an influence on personal sense of life satisfaction.
The diploma thesis is divided into theoretical and practical parts. The quantitative research was conducted using the Rosenberg self-esteem scale (RSES) and weighted avarage method in the practical part.
Klíčová slova
sebeúcta klientů, sociálně-aktivizační služby, rodiny s dětmi, Pardubický kraj
Klíčová slova v angličtině
self-esteem of clients, social-activation services, families with children, Pardubice Region
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zjistit (a porovnat), zda se liší sebeúcta klientů sociální služby a běžné populace- občanů, kteří nejsou klienty sociální služby v Pardubickém kraji.
Sebepojetí, nazýváno také "jáství" lze definovat jako uvědomování si rysů své osobnosti- jak člověk vnímá sám sebe. Dle představy o sobě samém se také člověk sám k sobě chová. Sebeúctu lze chápat jako celkový hodnotící pohled své osoby, který má vliv na osobní pocit životní spokojenosti.
Diplomová práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. V praktické části bude proveden kvantitativní výzkum pomocí Rosenbergovy škály sebeúcty (RSES).
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zjistit (a porovnat), zda se liší sebeúcta klientů sociální služby a běžné populace- občanů, kteří nejsou klienty sociální služby v Pardubickém kraji.
Sebepojetí, nazýváno také "jáství" lze definovat jako uvědomování si rysů své osobnosti- jak člověk vnímá sám sebe. Dle představy o sobě samém se také člověk sám k sobě chová. Sebeúctu lze chápat jako celkový hodnotící pohled své osoby, který má vliv na osobní pocit životní spokojenosti.
Diplomová práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. V praktické části bude proveden kvantitativní výzkum pomocí Rosenbergovy škály sebeúcty (RSES).
Seznam doporučené literatury
ATKINSON, R. L. Psychologie. 2. vyd. Praha: Portál, 2003. 751 s. ISBN 80-7178-640-3.
BECHYŇOVÁ, V., KONVIČKOVÁ, M. Sanace rodiny. Sociální práce s dysfunkčními rodinami. 2. vyd. Praha: Portál, 2011. 152 s. ISBN 978- 80- 262- 0031- 4.
BROWN, J.D., MARSHALL, M.A. (2001). Self-Esteem and Emotions: Some thoughts about feelings [Electronic version]. Personality and Social Psychology Bulletin: 5, 575 - 584
CAMPBELL, W., Rudich, E. (2002). Narcissism, Self-Esteem, and the Positivity of Self-Views: Two Portraits of Self-Love [Electronic version]. Personality and Social Psychology Bulletin: 28, 358 - 368
HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000, s. 524. ISBN 80-7178-303-X.
HAYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. Přel. Irena Štěpánková, 3. vyd. Praha: Portál, 2003, s. 20 - 28, 60 - 63, 116 - 121. ISBN 80-7178-763-9.
HELUS, Z. Osobnost a její vývoj. Praha: Fortuna, 1998. 120 s. ISBN 807168-4066.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: Dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000, s. 39 - 297. ISBN 80-7178-308-0.
VYMĚTAL, J. Úvod do psychoterapie. Praha: Grada Publishing, 2003, s. 42 - 49. ISBN 80-247-0253-3.
Seznam doporučené literatury
ATKINSON, R. L. Psychologie. 2. vyd. Praha: Portál, 2003. 751 s. ISBN 80-7178-640-3.
BECHYŇOVÁ, V., KONVIČKOVÁ, M. Sanace rodiny. Sociální práce s dysfunkčními rodinami. 2. vyd. Praha: Portál, 2011. 152 s. ISBN 978- 80- 262- 0031- 4.
BROWN, J.D., MARSHALL, M.A. (2001). Self-Esteem and Emotions: Some thoughts about feelings [Electronic version]. Personality and Social Psychology Bulletin: 5, 575 - 584
CAMPBELL, W., Rudich, E. (2002). Narcissism, Self-Esteem, and the Positivity of Self-Views: Two Portraits of Self-Love [Electronic version]. Personality and Social Psychology Bulletin: 28, 358 - 368
HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000, s. 524. ISBN 80-7178-303-X.
HAYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. Přel. Irena Štěpánková, 3. vyd. Praha: Portál, 2003, s. 20 - 28, 60 - 63, 116 - 121. ISBN 80-7178-763-9.
HELUS, Z. Osobnost a její vývoj. Praha: Fortuna, 1998. 120 s. ISBN 807168-4066.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: Dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000, s. 39 - 297. ISBN 80-7178-308-0.
VYMĚTAL, J. Úvod do psychoterapie. Praha: Grada Publishing, 2003, s. 42 - 49. ISBN 80-247-0253-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila cíle, metody a závěry své diplomové práce a zodpověděla otázky z posudků a dotazy členů komise.