Diplomová práce "Kvalita života dětí v dětském domově se školou" se zabývá popisem kvality života dětí žijících v těchto zařízení. V teoretické části se zaměřuje na pojmy kvalita života, volný čas a ústavní výchova. Představují se zde definice, historické souvislosti či legislativní ukotvení. Praktická část si poté klade za cíl zjistit, jak se dětem v dětských domovech se školou žije a jak jsou tyto děti připravovány na odchod z něj. Výzkum byl veden za pomoci kvantitativní metody, prostřednictvím dotazníků.
Anotace v angličtině
Diploma thesis "Quality of Life of Children in Children's Homes and Associated Schools" deals with a description of a quality of life of children who live in these facilities. Thesis in its theoretical part focuses on the concepts of quality of life, leisure time or institutional upbringing. There are specified some definitions, historical context or legislative aspects of these problems. Aim of the practical part is to find out how children in children's homes with school live, and how are these children prepared for their leaving. Research was conducted with help of quantitative method through questionnaires.
Klíčová slova
kvalita života, dětský domov se školou, volný čas, ústavní výchova, dítě
Klíčová slova v angličtině
quality of life, children's home and associated school, leisure time, institutional upbringing, child
Rozsah průvodní práce
74 s. (100 356 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce "Kvalita života dětí v dětském domově se školou" se zabývá popisem kvality života dětí žijících v těchto zařízení. V teoretické části se zaměřuje na pojmy kvalita života, volný čas a ústavní výchova. Představují se zde definice, historické souvislosti či legislativní ukotvení. Praktická část si poté klade za cíl zjistit, jak se dětem v dětských domovech se školou žije a jak jsou tyto děti připravovány na odchod z něj. Výzkum byl veden za pomoci kvantitativní metody, prostřednictvím dotazníků.
Anotace v angličtině
Diploma thesis "Quality of Life of Children in Children's Homes and Associated Schools" deals with a description of a quality of life of children who live in these facilities. Thesis in its theoretical part focuses on the concepts of quality of life, leisure time or institutional upbringing. There are specified some definitions, historical context or legislative aspects of these problems. Aim of the practical part is to find out how children in children's homes with school live, and how are these children prepared for their leaving. Research was conducted with help of quantitative method through questionnaires.
Klíčová slova
kvalita života, dětský domov se školou, volný čas, ústavní výchova, dítě
Klíčová slova v angličtině
quality of life, children's home and associated school, leisure time, institutional upbringing, child
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat kvalitou života dětí v dětském domově se školou. V teoretické části popíše pojem kvalita života a ústavní výchova, její historie, současnost, rizika či celkové názory na ní. Dále zde budou charakterizována vývojová období a základní potřeby dětí. Praktická část si poté klade za cíl zjistit, jak se žije dětem v dětském domově se školou a jak jsou tyto děti připravovány na odchod z něj. Tento výzkum bude realizován pomocí kvantitativní metody.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat kvalitou života dětí v dětském domově se školou. V teoretické části popíše pojem kvalita života a ústavní výchova, její historie, současnost, rizika či celkové názory na ní. Dále zde budou charakterizována vývojová období a základní potřeby dětí. Praktická část si poté klade za cíl zjistit, jak se žije dětem v dětském domově se školou a jak jsou tyto děti připravovány na odchod z něj. Tento výzkum bude realizován pomocí kvantitativní metody.
Seznam doporučené literatury
1.VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie pro obor speciální pedagogika - vychovatelství. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008, 127 s. ISBN 978-80-7372-306-4.
2.SIKOROVÁ, Lucie. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 208 s. Sestra. ISBN 978-80-247-3593-1.
3.GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Překlad Vladimír Jůva a Vendula Hlavatá. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010. 261 s. ISBN 978-80-7315-185-0.
4.BAČOVÁ, Viera. Kvalita života a sociálny kapitál. 1. vyd. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity, 2008. ISBN 978-80-8068-747-2.
5.PHILLIPS, David. 2008, Quality of life concept, policy and practice. London: Routledge, 2008. ISBN 978-0-415-32355-0.
Seznam doporučené literatury
1.VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie pro obor speciální pedagogika - vychovatelství. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008, 127 s. ISBN 978-80-7372-306-4.
2.SIKOROVÁ, Lucie. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 208 s. Sestra. ISBN 978-80-247-3593-1.
3.GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Překlad Vladimír Jůva a Vendula Hlavatá. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010. 261 s. ISBN 978-80-7315-185-0.
4.BAČOVÁ, Viera. Kvalita života a sociálny kapitál. 1. vyd. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity, 2008. ISBN 978-80-8068-747-2.
5.PHILLIPS, David. 2008, Quality of life concept, policy and practice. London: Routledge, 2008. ISBN 978-0-415-32355-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila stručně téma práce a motivaci pro její zpracování. Deklarovala splnění cíle, odůvodnila metodologii. Aktivně odpověděla na otázky z posudků a zapojila se do diskuse.