Tato bakalářská práce se zabývá výskytem autentických prvků a prvků související s každodenním poslechem v poslechových cvičeních ve vybrané učebnici. Teoretická část vymezuje pojem poslech a různé možnosti jeho uplatnění ve třídě. Vzhledem k tomu, že poslechová cvičení v učebnicích jsou předmětem této práce, jsou následně vice rozebrány s následným vysvětlením, proč je autentičnost důležitá a jaké prvky by měla poslechová cvičení obsahovat k lepšímu porozumění poslechu v každodenním životě. Následně je definován termín učebnice, vymezeny jsou i klady a zápory, které se s použitím učebnic vážou. V neposlední řadě je vymezen pojem hodnocení učebnic, jeho podstata, důležitost a kroky, které jsou s hodnocením spojené. V praktické části je analyzována míra autentičnosti v poslechových cvičeních ve vybrané učebnici na základě vytvořeného listu kritérií, které se odráží v teoretické části.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the occurrence of authenticity and elements of everyday listening in listening exercises in the selected textbook. The theoretical part deals with the definition of listening. Furthermore, it explores the different possibilities of listening in the classroom. Nonetheless, listening exercises in textbooks are then discussed in more detail. Then, the explanation of the necessity of authenticity and other components of everyday listening is provided with the list of criteria that are essential for listening comprehension in everyday situations. Then, the term textbook is explained with all the pros and cons that come with the usage of textbooks. Lastly, the process of evaluation of textbooks and their listening exercises is talked over, mainly the importance of evaluation and how the evaluation is done. In the practical part, the level of authenticity and elements of everyday listening in listening exercises in the selected textbook are analysed according to the list of criteria, which is based on the theoretical part.
Tato bakalářská práce se zabývá výskytem autentických prvků a prvků související s každodenním poslechem v poslechových cvičeních ve vybrané učebnici. Teoretická část vymezuje pojem poslech a různé možnosti jeho uplatnění ve třídě. Vzhledem k tomu, že poslechová cvičení v učebnicích jsou předmětem této práce, jsou následně vice rozebrány s následným vysvětlením, proč je autentičnost důležitá a jaké prvky by měla poslechová cvičení obsahovat k lepšímu porozumění poslechu v každodenním životě. Následně je definován termín učebnice, vymezeny jsou i klady a zápory, které se s použitím učebnic vážou. V neposlední řadě je vymezen pojem hodnocení učebnic, jeho podstata, důležitost a kroky, které jsou s hodnocením spojené. V praktické části je analyzována míra autentičnosti v poslechových cvičeních ve vybrané učebnici na základě vytvořeného listu kritérií, které se odráží v teoretické části.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the occurrence of authenticity and elements of everyday listening in listening exercises in the selected textbook. The theoretical part deals with the definition of listening. Furthermore, it explores the different possibilities of listening in the classroom. Nonetheless, listening exercises in textbooks are then discussed in more detail. Then, the explanation of the necessity of authenticity and other components of everyday listening is provided with the list of criteria that are essential for listening comprehension in everyday situations. Then, the term textbook is explained with all the pros and cons that come with the usage of textbooks. Lastly, the process of evaluation of textbooks and their listening exercises is talked over, mainly the importance of evaluation and how the evaluation is done. In the practical part, the level of authenticity and elements of everyday listening in listening exercises in the selected textbook are analysed according to the list of criteria, which is based on the theoretical part.
Studentka se bude ve své bakalářské práci zabývat hodnocením vybrané učebnice anglického jazyka v souvislosti s rozvojem receptivní řečové dovedností poslechu s porozuměním. V teoretické části pojedná problematiku vybrané řečové dovednosti v souvislosti s kurikulárními dokumenty a ELT metodologií. Dále vymezí roli učebnice jako materiálního didaktického prostředku a stanoví kritéria hodnocení učebnice s ohledem na rozvoj řečové dovednosti poslechu s porozuměním. V praktické části pak studentka vybranou učebnici popíše, zanalyzuje a kriticky zhodnotí dle stanovených kritérií.
Zásady pro vypracování
Studentka se bude ve své bakalářské práci zabývat hodnocením vybrané učebnice anglického jazyka v souvislosti s rozvojem receptivní řečové dovedností poslechu s porozuměním. V teoretické části pojedná problematiku vybrané řečové dovednosti v souvislosti s kurikulárními dokumenty a ELT metodologií. Dále vymezí roli učebnice jako materiálního didaktického prostředku a stanoví kritéria hodnocení učebnice s ohledem na rozvoj řečové dovednosti poslechu s porozuměním. V praktické části pak studentka vybranou učebnici popíše, zanalyzuje a kriticky zhodnotí dle stanovených kritérií.
Seznam doporučené literatury
Anderson, Anne, and Tony Lynch. 1988. Listening. Oxford: Oxford University Press.
Cunningsworth, Alan. 1995. Choosing your Coursebook. Oxford: Heinemann.
Cunningsworth, Alan. 1984. Evaluating and Selecting EFL Teaching Material. London: Heinemann.
Harmer, Jeremy. 1998. How to Teach English. London: Longman.
Lynch, Tony. 2004. Study Listening. Cambridge: Cambridge University Press.
Nation, I. S. P. 2009. Teaching ESL/EFL listening and speaking. London/New York: Routledge.
Rost, Michael. 2002. Teaching And Researching Listening. Harlow: Longman.
Scrivener, Jim. 2005. Learning Teaching: a Guidebook for English Language Teachers. Oxford: Macmillan.
Underwood, Mary. 1989. Teaching Listening. New York: Longman.
Ur, Penny. 1989. Teaching listening comprehension. Cambridge: Cambridge University Press.
Ur, Penny. 1999. A Course In Language Teaching: Trainee Book. Cambridge: Cambridge University Press.
Wilson, J. J. 2008. How To Teach Listening. CD-ROM. Harlow: Pearson Education.
Seznam doporučené literatury
Anderson, Anne, and Tony Lynch. 1988. Listening. Oxford: Oxford University Press.
Cunningsworth, Alan. 1995. Choosing your Coursebook. Oxford: Heinemann.
Cunningsworth, Alan. 1984. Evaluating and Selecting EFL Teaching Material. London: Heinemann.
Harmer, Jeremy. 1998. How to Teach English. London: Longman.
Lynch, Tony. 2004. Study Listening. Cambridge: Cambridge University Press.
Nation, I. S. P. 2009. Teaching ESL/EFL listening and speaking. London/New York: Routledge.
Rost, Michael. 2002. Teaching And Researching Listening. Harlow: Longman.
Scrivener, Jim. 2005. Learning Teaching: a Guidebook for English Language Teachers. Oxford: Macmillan.
Underwood, Mary. 1989. Teaching Listening. New York: Longman.
Ur, Penny. 1989. Teaching listening comprehension. Cambridge: Cambridge University Press.
Ur, Penny. 1999. A Course In Language Teaching: Trainee Book. Cambridge: Cambridge University Press.
Wilson, J. J. 2008. How To Teach Listening. CD-ROM. Harlow: Pearson Education.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou práci a ve své obhajobě adekvátně reagovala na připomínky a otázky v posudcích.