Tato práce se zabývá ranou výukou anglického jazyka se zaměřením na maximalizaci jazykového inputu. První část uvádí výuku anglického jazyka v předškolním věku do kontextu vzdělávání v České republice a zároveň vývojově charakterizuje dítě předškolního věku. Následují hlavní teorie v oblasti osvojování druhého jazyka se specifickým zaměřením na maximalizaci jazykového inputu. Jsou zde také diskutovány zásadní oblasti související s výukou druhého jazyka v kontextu předškolního vzdělávání. Dále jsou představeny vhodné metody a aktivity pro děti předškolního věku a s nimi i teoretický základ pro tvorbu kurikula. V druhé části je popsán výzkum a jeho metody. Část se pak zejména zabývá plány hodin, které jsou vytvořeny tak, aby docházelo k maximalizaci jazykového inputu. Následuje reflexe celého procesu plánování hodin a výuky.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the preschool language teaching with focus on maximizing the language exposure. The first part is devoted to the contextualization of teaching English to preschool children in the Czech Republic and a characterization of a preschooler. Then, major theoretical perspectives on second language acquisition with focus on exposure are introduced, as well as the fundamental areas of second language teaching and their possible adjustments in the context of preschool language teaching are proposed. Next, suitable methods and activities for preschool children are presented and a background for designing a curriculum is provided. The second part introduces the research background and deals specifically with the lesson plans which are designed to maximize the language exposure. The reflection upon the processes of planning the lessons and teaching follows.
Klíčová slova
raná výuka jazyka, maximalizace jazykového inputu, předškolní dítě, metody výuky
Klíčová slova v angličtině
early language teaching, language exposure, preschool child, early language teaching methodology
Rozsah průvodní práce
81 s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato práce se zabývá ranou výukou anglického jazyka se zaměřením na maximalizaci jazykového inputu. První část uvádí výuku anglického jazyka v předškolním věku do kontextu vzdělávání v České republice a zároveň vývojově charakterizuje dítě předškolního věku. Následují hlavní teorie v oblasti osvojování druhého jazyka se specifickým zaměřením na maximalizaci jazykového inputu. Jsou zde také diskutovány zásadní oblasti související s výukou druhého jazyka v kontextu předškolního vzdělávání. Dále jsou představeny vhodné metody a aktivity pro děti předškolního věku a s nimi i teoretický základ pro tvorbu kurikula. V druhé části je popsán výzkum a jeho metody. Část se pak zejména zabývá plány hodin, které jsou vytvořeny tak, aby docházelo k maximalizaci jazykového inputu. Následuje reflexe celého procesu plánování hodin a výuky.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the preschool language teaching with focus on maximizing the language exposure. The first part is devoted to the contextualization of teaching English to preschool children in the Czech Republic and a characterization of a preschooler. Then, major theoretical perspectives on second language acquisition with focus on exposure are introduced, as well as the fundamental areas of second language teaching and their possible adjustments in the context of preschool language teaching are proposed. Next, suitable methods and activities for preschool children are presented and a background for designing a curriculum is provided. The second part introduces the research background and deals specifically with the lesson plans which are designed to maximize the language exposure. The reflection upon the processes of planning the lessons and teaching follows.
Klíčová slova
raná výuka jazyka, maximalizace jazykového inputu, předškolní dítě, metody výuky
Klíčová slova v angličtině
early language teaching, language exposure, preschool child, early language teaching methodology
Zásady pro vypracování
bude upřesněno
Zásady pro vypracování
bude upřesněno
Seznam doporučené literatury
bude upřesněno
Seznam doporučené literatury
bude upřesněno
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
plány
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka řpedstavila svou úráci a adekvátně s plnou podporou odborné literatury zodpověděla na otázky a reagovala na připomínky komise.