Základem této práce je zpracování a vyhodnocení archeologického materiálu, který byl získán záchrannými archeologickými výzkumy roku 2015 z katastrálního území Libišan, konkrétně na parcelách číslo 840/42, 841/70, 841/9, 841/84 a 841/12. Součástí vyhodnocení je i zhodnocení starších nálezů slezskoplatěnické kultury, které jsou uloženy ve VČM v Pardubicích a MVČ v Hradci Králové. Archeologický materiál z nalezišť byl zpracován, chronologicky zařazen a srovnán s nálezy z jiných slezskoplatěnických nalezišť.
Anotace v angličtině
The core of this thesis is analysis and evaluation of archeological material which was obtained by development-led excavation in 2015 from Libišany (parcel n. 840/42, 841/70, 841/9, 841/84 and 841/12). A part of this evaluation is also evaluation of older findings Silesia-Platěnice culture which are stored in the Museum of eastern Bohemia in Hradec Králové. Archeological material from the site was chronologically put and compared with findings from other excavation sites of Silesia-Platěnice culture.
Libišany, The Silesia-Platěnice culture, settlement, pottery
Rozsah průvodní práce
89
Jazyk
CZ
Anotace
Základem této práce je zpracování a vyhodnocení archeologického materiálu, který byl získán záchrannými archeologickými výzkumy roku 2015 z katastrálního území Libišan, konkrétně na parcelách číslo 840/42, 841/70, 841/9, 841/84 a 841/12. Součástí vyhodnocení je i zhodnocení starších nálezů slezskoplatěnické kultury, které jsou uloženy ve VČM v Pardubicích a MVČ v Hradci Králové. Archeologický materiál z nalezišť byl zpracován, chronologicky zařazen a srovnán s nálezy z jiných slezskoplatěnických nalezišť.
Anotace v angličtině
The core of this thesis is analysis and evaluation of archeological material which was obtained by development-led excavation in 2015 from Libišany (parcel n. 840/42, 841/70, 841/9, 841/84 and 841/12). A part of this evaluation is also evaluation of older findings Silesia-Platěnice culture which are stored in the Museum of eastern Bohemia in Hradec Králové. Archeological material from the site was chronologically put and compared with findings from other excavation sites of Silesia-Platěnice culture.
Libišany, The Silesia-Platěnice culture, settlement, pottery
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je vyhodnocení a interpretace sídlištních situací a nálezů slezskoplatěnické kultury z lokality Libišany, k. ú. Libišany, okr. Pardubice. Součástí práce bude popis objektů, souborů a podrobný katalog nálezů provázaný s obrazovou dokumentací. Materiál bude srovnáván se soubory slezskoplatěnické kultury ve východních Čechách.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je vyhodnocení a interpretace sídlištních situací a nálezů slezskoplatěnické kultury z lokality Libišany, k. ú. Libišany, okr. Pardubice. Součástí práce bude popis objektů, souborů a podrobný katalog nálezů provázaný s obrazovou dokumentací. Materiál bude srovnáván se soubory slezskoplatěnické kultury ve východních Čechách.
Seznam doporučené literatury
JIRÁŇ, L (ed.) 2008: Archeologie pravěkých Čech 5. Praha.
MOTYKOVÁ K. 1973: Sídliště lidu popelnicových polí u Sobčič. Památky archeologické č.2, 235-271.
VENCLOVÁ, N (ed.) 2008: Archeologie pravěkých Čech 6. Praha.
VOKOLEK, V. 1998: Sídliště lidu popelnicových polí v Libišanech. Východočeský sborník historický 7.
VOKOLEK, V. 1999: Východočeská halštatská pohřebiště, Pardubice.
Seznam doporučené literatury
JIRÁŇ, L (ed.) 2008: Archeologie pravěkých Čech 5. Praha.
MOTYKOVÁ K. 1973: Sídliště lidu popelnicových polí u Sobčič. Památky archeologické č.2, 235-271.
VENCLOVÁ, N (ed.) 2008: Archeologie pravěkých Čech 6. Praha.
VOKOLEK, V. 1998: Sídliště lidu popelnicových polí v Libišanech. Východočeský sborník historický 7.
VOKOLEK, V. 1999: Východočeská halštatská pohřebiště, Pardubice.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student nejprve seznámil s námětem práce, metodu a výsledky a nastínil úpravy, které provedl. Následně byly přečteny posudky školitele a oponenta. Student následně reagoval na připomínky z posudků a zodpověděl na otázky v diskuzi.