Bakalářská práce se zabývá tvorbou vizuálních assetů pro herní engine Unity 3D. Cílem teoretické části je seznámit čtenáře s vývojem a problematikou tvorby 3D modelů. Práce nejdříve představí použitý software a následně vysvětlí principy a techniky, které se využívají při tvorbě 3D modelů pro počítačové hry.
Nakonec se práce věnuje praktické tvorbě grafických assetů pro 3D verzi hry známé jako Bulánci a to od počátečního návrhu vzhledu modelů, až po finální podobu použitelnou v počítačové hře.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals by creating visual assets for game engine Unity 3D. Theoretical part deals with the development and problems of creating 3D models. The work first includes used software and then explains principles and techniques, which are used for creating 3D models for computer games.
Finally, the thesis dedicates to practical making of graphic assets from basic model designs to its final appearance usable in computer game. These models are based on game named Bulánci.
assets, computer graphics, game engine, textures, animations, optimization, scripts
Rozsah průvodní práce
50 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tvorbou vizuálních assetů pro herní engine Unity 3D. Cílem teoretické části je seznámit čtenáře s vývojem a problematikou tvorby 3D modelů. Práce nejdříve představí použitý software a následně vysvětlí principy a techniky, které se využívají při tvorbě 3D modelů pro počítačové hry.
Nakonec se práce věnuje praktické tvorbě grafických assetů pro 3D verzi hry známé jako Bulánci a to od počátečního návrhu vzhledu modelů, až po finální podobu použitelnou v počítačové hře.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals by creating visual assets for game engine Unity 3D. Theoretical part deals with the development and problems of creating 3D models. The work first includes used software and then explains principles and techniques, which are used for creating 3D models for computer games.
Finally, the thesis dedicates to practical making of graphic assets from basic model designs to its final appearance usable in computer game. These models are based on game named Bulánci.
assets, computer graphics, game engine, textures, animations, optimization, scripts
Zásady pro vypracování
V teoretické části bakalářské práce bude přehledné seznámení s tvorbou assetů počítačových her (3D modely, textury, animace, zvuky, skripty, atd.) pro herní engine Unity 3D. Úvodní část práce nás seznámí s celkový postupem tvorby assetů, od počátečního návrhu vzhledu modelů, až po finální podobu použitelnou v počítačové hře. Práce se bude věnovat také softwarovým aplikacím umožňujícím tvorbu assetů.
V implementační části bude popsána tvorba assetů pomocí softwarových aplikací a bude vytvořeno a implementováno několik assetů pro vytvoření prostředí a postav v herním enginu Unity 3D pro počítačovou hru Bulánci.
Zásady pro vypracování
V teoretické části bakalářské práce bude přehledné seznámení s tvorbou assetů počítačových her (3D modely, textury, animace, zvuky, skripty, atd.) pro herní engine Unity 3D. Úvodní část práce nás seznámí s celkový postupem tvorby assetů, od počátečního návrhu vzhledu modelů, až po finální podobu použitelnou v počítačové hře. Práce se bude věnovat také softwarovým aplikacím umožňujícím tvorbu assetů.
V implementační části bude popsána tvorba assetů pomocí softwarových aplikací a bude vytvořeno a implementováno několik assetů pro vytvoření prostředí a postav v herním enginu Unity 3D pro počítačovou hru Bulánci.
Seznam doporučené literatury
DILLE, Flint. The ultimate guide to video game writing and design. New York: Watson-Guptill Publications, 2007. ISBN 158065066
GOLDSTONE, Will. Unity game development essentials. Birmingham, U.K.: Packt Pub., 2009. From technologies to solutions. ISBN 184719818
WAGNER, Jaroslav, KOPECKÝ, Lubor. Bulánci [online]. 2017 [cit. 2018-10-25]. Dostupné z: http://bulanci.cz/
Seznam doporučené literatury
DILLE, Flint. The ultimate guide to video game writing and design. New York: Watson-Guptill Publications, 2007. ISBN 158065066
GOLDSTONE, Will. Unity game development essentials. Birmingham, U.K.: Packt Pub., 2009. From technologies to solutions. ISBN 184719818
WAGNER, Jaroslav, KOPECKÝ, Lubor. Bulánci [online]. 2017 [cit. 2018-10-25]. Dostupné z: http://bulanci.cz/
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Bakalářská práce se zabývá tvorbou vizuálních assetů pro herní engine Unity 3D.
Pěkně a přehledně zpracovaná bakalářská práce, která vysvětluje základní principy tvorby assetů jak grafického charakteru, tak i skriptů, které určují chování objektů ve hře. V praktické části bakalářské práce bylo implementováno několik assetů pro vytvoření prostředí a postav v herním enginu Unity 3D pro počítačovou hru Bulánci. Student prokázal při zpracování přehled i výborné schopnosti nalézt vhodné řešení.
Komisi se práce líbila, byla spokojená jak s prezentací studenta, tak odpovědí na doplňující otázky.
Míra plagiátorství u psaného textu je menší než 5%.
Práce byla zkontrolována v systému IS/STAG a nejeví známky plagiátorství.