Cílem této diplomové práce je charakterizovat nejčastěji využívaný typ crowdfundingu v České republice a analyzovat vybrané projekty. Zaměřuje se na odměnový neboli Reward-based crowdfunding, konkrétně na oblast film a video. Praktická část obsahuje analýzu projektů z vybrané kategorie. Závěrečné shrnutí zhodnocuje výsledky analýzy a stanovuje doporučení pro tvůrce projektů.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to characterize the most frequently used type of crowdfunding in the Czech Republic and analyze chosen projects. It is focuses on Reward based crowdfunding, specifically on category Movies and videos. The practical part contains analysis of projects from the selected category. The final summary evaluates the results of the analysis and establishes recommendations for project promoters.
Cílem této diplomové práce je charakterizovat nejčastěji využívaný typ crowdfundingu v České republice a analyzovat vybrané projekty. Zaměřuje se na odměnový neboli Reward-based crowdfunding, konkrétně na oblast film a video. Praktická část obsahuje analýzu projektů z vybrané kategorie. Závěrečné shrnutí zhodnocuje výsledky analýzy a stanovuje doporučení pro tvůrce projektů.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to characterize the most frequently used type of crowdfunding in the Czech Republic and analyze chosen projects. It is focuses on Reward based crowdfunding, specifically on category Movies and videos. The practical part contains analysis of projects from the selected category. The final summary evaluates the results of the analysis and establishes recommendations for project promoters.
Cílem práce je charakteristika nejčastěji využívaného typu crowdfundingu a následná analýza a zhodnocení vybraných projektů a jejich kampaní v České republice využívající pro své financování reward-based crowdfunding.
Osnova:
- Charakteristika a vývoj crowdfundingu ve světě a v ČR.
- Popis reward-based crowdfundingu.
- Analýza a zhodnocení kampaní crowdfundingu ve vybrané oblasti v ČR.
- Shrnutí a návrh doporučení.
- Formulace závěru.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je charakteristika nejčastěji využívaného typu crowdfundingu a následná analýza a zhodnocení vybraných projektů a jejich kampaní v České republice využívající pro své financování reward-based crowdfunding.
Osnova:
- Charakteristika a vývoj crowdfundingu ve světě a v ČR.
- Popis reward-based crowdfundingu.
- Analýza a zhodnocení kampaní crowdfundingu ve vybrané oblasti v ČR.
- Shrnutí a návrh doporučení.
- Formulace závěru.
Seznam doporučené literatury
CUNNINGHAM, William Michael. The jobs act crowdfunding for small businesses and startups. New York: Apress, 2012. ISBN 9781430247562.
DRESNER, Steven a C. WALLACE. Crowdfunding: a guide to raising capital on the internet. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2014. Bloomberg financial series. ISBN 9781118746868.
MACHÁLEK, Petr a NESRSTOVÁ Jitka. Základy fundraisingu a projektového managementu. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-55186.
STEINBERG, Scott. The crowdfunding bible: how to raise money for any startup, video game or project. S.l.: READ.ME, 2012. ISBN 9781105726286.
YOUNG, Thomas Elliott. The everything guide to crowdfunding: learn how to use social media for small-business funding : understand crowd psychology : gain an online presence : create a successful crowdfunding campaign : promote your campaign to reach hidden funding sources. Avon, Mass.: Adams Media, c2013. ISBN 1440550336.
Seznam doporučené literatury
CUNNINGHAM, William Michael. The jobs act crowdfunding for small businesses and startups. New York: Apress, 2012. ISBN 9781430247562.
DRESNER, Steven a C. WALLACE. Crowdfunding: a guide to raising capital on the internet. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2014. Bloomberg financial series. ISBN 9781118746868.
MACHÁLEK, Petr a NESRSTOVÁ Jitka. Základy fundraisingu a projektového managementu. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-55186.
STEINBERG, Scott. The crowdfunding bible: how to raise money for any startup, video game or project. S.l.: READ.ME, 2012. ISBN 9781105726286.
YOUNG, Thomas Elliott. The everything guide to crowdfunding: learn how to use social media for small-business funding : understand crowd psychology : gain an online presence : create a successful crowdfunding campaign : promote your campaign to reach hidden funding sources. Avon, Mass.: Adams Media, c2013. ISBN 1440550336.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s diplomovou prací s názvem Reward-based crowdfunding a jeho využití ve vybrané oblasti v České republice. Cílem práce je charakteristika nejčastěji využívaného typu crowdfundingu a následná analýza a zhodnocení vybraných projektů a jejich kampaní v České republice využívající pro své financování reward-based crowdfunding. Studentce byly položeny následující otázky: Uveďte, jaká je aktuálně nejúspěšnější kategorie na portálu HitHit a zdůvodněte proč tomu tak je. Uveďte, zda je nyní větší nebo menší pravděpodobnost úspěšné kampaně na portálu Startovač oproti době před třemi lety a proč. Vysvětlete, proč byly pro podrobnější analýzu vybrány právě tyto čtyři projekty? Jaké konkrétní kroky byste doporučila učinit autorům crowdfundingových kampaní v rámci komunikační strategie? Proč jste si vybrala téma Vaší diplomové práce? Kam byste tento způsob financování, který uvádíte, zařadila z hlediska zdrojů financování? Jak jste dospěla na str. 71 k číslu 100 % v případě vhodně zvoleného portálu? K čemu se vztahují zmíněné strategie k projektu nebo k portálu? Kde máte uvedené v seznamu literatury odkazy Rozhlas ČR a HitHit? Studentka částečně odstranila nedostatky diplomové práce a na položené otázky byla schopná částečně odpovědět. Cíle práce byly splněny.