Má bakalářské práce, která nese název: Krizová práce s dětmi se syndromem týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte. V teoretické části se práce zabývá popisem specifických přístupů k dětem v krizi a definováním pojmu syndrom týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte.
Teoretická část práce je zaměřena na popis jednotlivých forem, následků a příčin na rodiny s dispozicí k týrání, zanedbávání a zneužívání dítěte. Ke každé teoretické části je zpracována legislativa, která s tématem práce úzce souvisí.
V průzkumné části práce, pomocí kvantitativního šetření, byli zjišťovány znalosti studentů třetího ročníku oboru zdravotně-sociálního pracovníka o krizové pomoci dětem se syndromem CAN a o možnostech krizové práce.
Anotace v angličtině
The theme of my bachelor thesis is: Crisis work with children suffering from the Child Abuse and Neglect (CAN) syndrome. The theoretical part describes specific approach to children under depression and defines the Child Abuse and Neglect (CAN) syndrome.
The theoretical part describes specific forms, consequences and reasons concerning the families with tendency to child's abusing and neglecting. Each theoretical part utilizes legislation.
Next part describes the third university grade students' knowledge. These students' studies concentrate on social and medical care. The quantitative survey is used in this part.
Crisis intervention, children, child abuse and neglect
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Má bakalářské práce, která nese název: Krizová práce s dětmi se syndromem týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte. V teoretické části se práce zabývá popisem specifických přístupů k dětem v krizi a definováním pojmu syndrom týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte.
Teoretická část práce je zaměřena na popis jednotlivých forem, následků a příčin na rodiny s dispozicí k týrání, zanedbávání a zneužívání dítěte. Ke každé teoretické části je zpracována legislativa, která s tématem práce úzce souvisí.
V průzkumné části práce, pomocí kvantitativního šetření, byli zjišťovány znalosti studentů třetího ročníku oboru zdravotně-sociálního pracovníka o krizové pomoci dětem se syndromem CAN a o možnostech krizové práce.
Anotace v angličtině
The theme of my bachelor thesis is: Crisis work with children suffering from the Child Abuse and Neglect (CAN) syndrome. The theoretical part describes specific approach to children under depression and defines the Child Abuse and Neglect (CAN) syndrome.
The theoretical part describes specific forms, consequences and reasons concerning the families with tendency to child's abusing and neglecting. Each theoretical part utilizes legislation.
Next part describes the third university grade students' knowledge. These students' studies concentrate on social and medical care. The quantitative survey is used in this part.
Crisis intervention, children, child abuse and neglect
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. BECHYŇOVÁ, Věra. Syndrom CAN a způsob péče o rodinný systém. Praha: IREAS, 2007. ISBN 978-80-86684-47-5.
2. PEMOVÁ, Terezie a Radek PTÁČEK. Zanedbávání dětí: příčiny, důsledky a možnosti hodnocení. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5695-0.
3. SLANÝ, Jaroslav. Syndrom CAN: (syndrom týraného dítěte). Ostrava: Ostravská univerzita, Zdravotně sociální fakulta, 2008. ISBN 978-80-7368-474-7.
4. ŠPATENKOVÁ, Naděžda. Krizová intervence pro praxi. 2. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2624-3.
5. VODÁČKOVÁ, Daniela. Krizová intervence. 3. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0212-7.
Seznam doporučené literatury
1. BECHYŇOVÁ, Věra. Syndrom CAN a způsob péče o rodinný systém. Praha: IREAS, 2007. ISBN 978-80-86684-47-5.
2. PEMOVÁ, Terezie a Radek PTÁČEK. Zanedbávání dětí: příčiny, důsledky a možnosti hodnocení. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5695-0.
3. SLANÝ, Jaroslav. Syndrom CAN: (syndrom týraného dítěte). Ostrava: Ostravská univerzita, Zdravotně sociální fakulta, 2008. ISBN 978-80-7368-474-7.
4. ŠPATENKOVÁ, Naděžda. Krizová intervence pro praxi. 2. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2624-3.
5. VODÁČKOVÁ, Daniela. Krizová intervence. 3. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0212-7.