Tato bakalářská práce se zabývá rodinou pečující o dítě se zdravotním postižením. V teoretické části bakalářské práce je definován pojem zdravotní postižení, následně jsou zde vymezeny druhy zdravotního postižení. Dále je zde popsána rodina a volný čas. Hlavním cílem této práce je zmapovat životní situaci rodiny s postiženým dítětem.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with a family caring for a handicapped child. In the theoretical part of the thesis is defined the concept of disability then there are defined types of disability. Subsequently is described family and leisure time. The main aim of this work is to map the life situation of family with a handicapped child.
Klíčová slova
Rodina, dítě, zdravotní postižení, volný čas
Klíčová slova v angličtině
Family, child, health disability, leisure time
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá rodinou pečující o dítě se zdravotním postižením. V teoretické části bakalářské práce je definován pojem zdravotní postižení, následně jsou zde vymezeny druhy zdravotního postižení. Dále je zde popsána rodina a volný čas. Hlavním cílem této práce je zmapovat životní situaci rodiny s postiženým dítětem.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with a family caring for a handicapped child. In the theoretical part of the thesis is defined the concept of disability then there are defined types of disability. Subsequently is described family and leisure time. The main aim of this work is to map the life situation of family with a handicapped child.
Klíčová slova
Rodina, dítě, zdravotní postižení, volný čas
Klíčová slova v angličtině
Family, child, health disability, leisure time
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. MATOUŠEK, Oldřich, PAZLAROVÁ, Hana. Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-739-8.
2. MICHALÍK, Jan. Zdravotní postižení a pomáhající profese. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-859-3.
3. NOVOSAD, Libor. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: diskurzivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-873-9.
4. PIPEKOVÁ, Jarmila a kolektiv. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0.
5. VALENTA, Milan, Jan MICHALÍK a Martin LEČBYCH. Mentální postižení: v pedagogickém, psychologickém a sociálně-právním kontextu. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3829-1.
Seznam doporučené literatury
1. MATOUŠEK, Oldřich, PAZLAROVÁ, Hana. Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-739-8.
2. MICHALÍK, Jan. Zdravotní postižení a pomáhající profese. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-859-3.
3. NOVOSAD, Libor. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: diskurzivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-873-9.
4. PIPEKOVÁ, Jarmila a kolektiv. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0.
5. VALENTA, Milan, Jan MICHALÍK a Martin LEČBYCH. Mentální postižení: v pedagogickém, psychologickém a sociálně-právním kontextu. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3829-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: dobře
Hodnocení oponenta: nevyhověla
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Která zjištění pro Vás byla nejvíce překvapivá?
2. Vyplývají z Vašeho průzkumu odlišnosti mezi rodinou se zdravým dítětem a rodinou s dítětem s postižením? Pokud ano, jaké a z čeho je vyvozujete?
Hodnocení oponenta II: nevyhověla
Doplňující otázky k obhajobě II:
1. Z jaké literatury jste čerpala při sestavování dotazníku?
2. Jaké mají výsledky (resp. celé téma práce) vztah k Vámi studovanému oboru?
3. Jakými tématy byste nahradila anatomické a speciálně pedagogické kapitoly v teoretické části Vaší práce?
Student nedokázal bakalářskou práci obhájit.