Tato bakalářská práce se zabývá komunikací v poskytování zdravotní a sociální péče v domovech pro seniory. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu komunikace, charakteristiku seniora a stáří. Poslední část charakterizuje domov pro seniory, zdravotnické a sociální služby, tým odborníků pečující o klienty. Cílem průzkumné části je zmapovat proces komunikace mezi personálem a klienty domova pro seniory pohledem klientů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with communication in health and social care in retirement homes. The theoretical part of the thesis defines key terms such as communication, senior citizens or retirement home. The main goal of the research part of the present work is focused on the process of communication between retirement homes staff and clients from the perspective of clients.
Klíčová slova
Domov pro seniory, komunikace, senior
Klíčová slova v angličtině
Communication, old age, retirement homes, senior citizens
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá komunikací v poskytování zdravotní a sociální péče v domovech pro seniory. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu komunikace, charakteristiku seniora a stáří. Poslední část charakterizuje domov pro seniory, zdravotnické a sociální služby, tým odborníků pečující o klienty. Cílem průzkumné části je zmapovat proces komunikace mezi personálem a klienty domova pro seniory pohledem klientů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with communication in health and social care in retirement homes. The theoretical part of the thesis defines key terms such as communication, senior citizens or retirement home. The main goal of the research part of the present work is focused on the process of communication between retirement homes staff and clients from the perspective of clients.
Klíčová slova
Domov pro seniory, komunikace, senior
Klíčová slova v angličtině
Communication, old age, retirement homes, senior citizens
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. MALÍKOVÁ, Eva. Péče o seniory v pobytových sociálních zařízeních. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3148-3.
2. MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. 2. dopl. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2339-6.
3. POKORNÁ, Andrea. Komunikace se seniory. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3271-8.
4. PTÁČEK, Radek a Petr BARTŮNĚK. Etika a komunikace v medicíně. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3976-2.
5. ZACHAROVÁ, Eva. Komunikace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0156-6.
Seznam doporučené literatury
1. MALÍKOVÁ, Eva. Péče o seniory v pobytových sociálních zařízeních. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3148-3.
2. MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. 2. dopl. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2339-6.
3. POKORNÁ, Andrea. Komunikace se seniory. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3271-8.
4. PTÁČEK, Radek a Petr BARTŮNĚK. Etika a komunikace v medicíně. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3976-2.
5. ZACHAROVÁ, Eva. Komunikace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0156-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Část respondentů uvedla, že jim personál nevěnuje dostatek času, resp. že by si přáli, aby s nimi personál trávil více času. Vyjdeme-li z předpokladu, že se personál snaží věnovat všem klientům stejně, napadá Vás, kteří klienti mohou subjektivně vnímat čas věnovaný jim personálem jako nedostatečný? U jakých klientů byste předjímala větší potřebu času a pozornosti?
2. Jaké konkrétní změny v oblasti komunikace s klienty byste na základě svého průzkumu doporučila pracovníkům domova pro seniory, v němž průzkum probíhal?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.