Tato práce je věnována lepeným spojům používaným v konstrukci automobilových karoserií. Hlavním úkolem této práce je vývoj metodiky pro testování lepených spojů na substrátech specifických pro automobilový průmysl. Toto testování je prováděno na za vysoké rychlosti deformace a nízké teploty.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on adhesive bonding used on automotive bodywork. Main objective of this thesis is development of methodology for testing of adhesive joints used on substrates specific to the automotive industry. This testing is performed at high strain rates and low temperatures.
Klíčová slova
lepidla, lepení karoserií, dynamické testování, povrchové úpravy, nízké teploty
Tato práce je věnována lepeným spojům používaným v konstrukci automobilových karoserií. Hlavním úkolem této práce je vývoj metodiky pro testování lepených spojů na substrátech specifických pro automobilový průmysl. Toto testování je prováděno na za vysoké rychlosti deformace a nízké teploty.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on adhesive bonding used on automotive bodywork. Main objective of this thesis is development of methodology for testing of adhesive joints used on substrates specific to the automotive industry. This testing is performed at high strain rates and low temperatures.
Klíčová slova
lepidla, lepení karoserií, dynamické testování, povrchové úpravy, nízké teploty
1. Rešerše aktuálního stavu - aplikace lepení v konstrukci auto-karoserie, současné technologické postupy a materiály lepených spojů v dané aplikaci.
2. Standardizované zkoušky lepených spojů, aktuálně řešené problémy a trendy v oblasti zkoušení lepených spojů, dostupné výsledky hodnocení dynamické pevnosti lepených spojů.
3. Návrh a příprava experimentu pro hodnocení dynamické odezvy lepených spojů při pokojových vs. snížených teplotách.
4. Realizace dynamických zkoušek, rozbor charakteru porušování vzorků po zkouškách.
5. Souhrnné posouzení vlivu snížené teploty na dynamickou odezvu lepených spojů u testovaných technologických variant spojů.
6. Diskuze výsledků z hlediska metodiky zkoušek, návrhy navazujících úprav.
Zásady pro vypracování
1. Rešerše aktuálního stavu - aplikace lepení v konstrukci auto-karoserie, současné technologické postupy a materiály lepených spojů v dané aplikaci.
2. Standardizované zkoušky lepených spojů, aktuálně řešené problémy a trendy v oblasti zkoušení lepených spojů, dostupné výsledky hodnocení dynamické pevnosti lepených spojů.
3. Návrh a příprava experimentu pro hodnocení dynamické odezvy lepených spojů při pokojových vs. snížených teplotách.
4. Realizace dynamických zkoušek, rozbor charakteru porušování vzorků po zkouškách.
5. Souhrnné posouzení vlivu snížené teploty na dynamickou odezvu lepených spojů u testovaných technologických variant spojů.
6. Diskuze výsledků z hlediska metodiky zkoušek, návrhy navazujících úprav.
Seznam doporučené literatury
[1] BROCKMANN, W., GEI, P. L., KLINGEN, J., SCHRÖDER, B.: Adhesive bonding - Materials, Applications and Technology. Wiley - VCH Verlag GmnH & Co, KgaA, ISBN 978-0-521-32677-3, 2005.
[2] Výběr z norem - hodnocení statické a dynamické pevnosti lepených spojů.
Seznam doporučené literatury
[1] BROCKMANN, W., GEI, P. L., KLINGEN, J., SCHRÖDER, B.: Adhesive bonding - Materials, Applications and Technology. Wiley - VCH Verlag GmnH & Co, KgaA, ISBN 978-0-521-32677-3, 2005.
[2] Výběr z norem - hodnocení statické a dynamické pevnosti lepených spojů.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl obhajobu své diplomové práce a vyčerpávajícím způsobem reagoval na všechny dotazy členů komise.