Informace o kvalifikační práci Stanovení změny míry znečištění železničního štěrkového lože při procesu strojního čištění pomocí měření změn relativní permitivity materiálu zařízením GPR
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Stanovení změny míry znečištění železničního štěrkového lože při procesu strojního čištění pomocí měření změn relativní permitivity materiálu zařízením GPR
Hlavní téma v angličtině
Determination of fouling level change in the railway ballast layer during machine cleaning process by measuring changes of relative permitivity using GPR technology
Název dle studenta
Stanovení změny míry znečištění železničního štěrkového lože při procesu strojního čištění pomocí měření změn relativní permitivity materiálu zařízením GPR
Název dle studenta v angličtině
Determination of fouling level change in the railway ballast layer during machine cleaning process by measuring changes of relative permittivity using GPR technology
Bakalářská práce se zabývá stanovením míry znečištění štěrkového lože pomocí georadaru v závislosti na změně relativní permitivity materiálu před a po procesu strojního čištění na vybraném železničním traťovém úseku. Bylo provedeno opakované GPR měření štěrkového lože na vybraných úsecích železniční trati. Po zpracování dat byly určeny změny permitivity na vybraných úsecích mezi jednotlivými fázemi měření. V závěru práce je popsán vztah míry znečištění štěrkového lože s hodnotami relativní permitivity materiálu železničního štěrkového lože.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the determination of the fouling level of the ballast layer using GPR technology in dependence on the change in the relative permittivity of the material, before and after the mechanical cleaning process. Repeated GPR measurements of the ballast layer were performed on selected sections of the railway line. After data processing, permittivity changes were determined on selected sections between each survey steps. In conclusion, the relation of the fouling level with the relative permittivity values of railway ballast is described.
Klíčová slova
Georadar, GPR, rychlost šíření signálu, relativní permitivita, znečištění štěrkového lože
Bakalářská práce se zabývá stanovením míry znečištění štěrkového lože pomocí georadaru v závislosti na změně relativní permitivity materiálu před a po procesu strojního čištění na vybraném železničním traťovém úseku. Bylo provedeno opakované GPR měření štěrkového lože na vybraných úsecích železniční trati. Po zpracování dat byly určeny změny permitivity na vybraných úsecích mezi jednotlivými fázemi měření. V závěru práce je popsán vztah míry znečištění štěrkového lože s hodnotami relativní permitivity materiálu železničního štěrkového lože.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the determination of the fouling level of the ballast layer using GPR technology in dependence on the change in the relative permittivity of the material, before and after the mechanical cleaning process. Repeated GPR measurements of the ballast layer were performed on selected sections of the railway line. After data processing, permittivity changes were determined on selected sections between each survey steps. In conclusion, the relation of the fouling level with the relative permittivity values of railway ballast is described.
Klíčová slova
Georadar, GPR, rychlost šíření signálu, relativní permitivita, znečištění štěrkového lože
Na základě opakovaného GPR měření na vybraném železničním traťovém úseku stanovte změnu míry znečištění štěrkového lože před a po procesu strojního čištění. Popište metody měření a vyhodnocení získaných dat. V teoretické části práce popište a zhodnoťte využití GPR pro tyto účely v současné době. Dále uveďte základní principy fungování GPR technologie, popište používaná zařízení a programové vybavení. Práci vypracujte v anglickém jazyce v rozsahu stanoveném vedoucím práce.
Práce bude strukturována přibližně ve smyslu následujícího dělení:
1.Úvod
2.Teorie GPR, způsoby využití GPR na železnici
3.Rešerše literatury se zaměřením na využívání GPR pro diagnostiku stavu štěrkového lože
4.Popis použitého HW a SW
5.Vlastní měření pomocí GPR sestavy KDS
6.Zpracování naměřených dat, tvorba výstupů
7.Doporučení a závěr
Zásady pro vypracování
Na základě opakovaného GPR měření na vybraném železničním traťovém úseku stanovte změnu míry znečištění štěrkového lože před a po procesu strojního čištění. Popište metody měření a vyhodnocení získaných dat. V teoretické části práce popište a zhodnoťte využití GPR pro tyto účely v současné době. Dále uveďte základní principy fungování GPR technologie, popište používaná zařízení a programové vybavení. Práci vypracujte v anglickém jazyce v rozsahu stanoveném vedoucím práce.
Práce bude strukturována přibližně ve smyslu následujícího dělení:
1.Úvod
2.Teorie GPR, způsoby využití GPR na železnici
3.Rešerše literatury se zaměřením na využívání GPR pro diagnostiku stavu štěrkového lože
4.Popis použitého HW a SW
5.Vlastní měření pomocí GPR sestavy KDS
6.Zpracování naměřených dat, tvorba výstupů
7.Doporučení a závěr
Seznam doporučené literatury
[1] TILLARD, Sylvie. Analysis of GPR data: wave propagation velocity determination. Journal of applied geophysics [online]. 1995, 33(13), 7791. ISSN 0926-9851. Dostupné z: doi:10.1016/0926-9851(95)90031-4
[2] NURMIKOLU, A a M SILVAST. An inspection of railway ballast quality using ground penetrating radar in Finland. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers. Part F, Journal of rail and rapid transit [online]. 2010, 224(5), 345351. ISSN 0954-4097. Dostupné z: doi:10.1243/09544097JRRT367
[3] HYSLIP, James P., Stanley S. SMITH, Gary R. OLHOEFT a Ernest T. SELIG. Assessment of railway track substructure condition using ground penetrating radar. In: 2003 Annual Conference of AREMA [online]. 2003 [vid. 2014-04-27]. Dostupné z: http://205.252.224.180/files/library/2003_Conference_Proceedings/0010.pdf
[4] CLARK, M.R. Electromagnetic properties of railway ballast. NDT & E international: independent nondestructive testing and evaluation [online]. 2001, 34(5), 305311. ISSN 0963-8695. Dostupné z: doi:10.1016/S0963-8695(00)00006-2
[5] OLHOEFT, Gray R. a Ernest T. SELIG. Ground penetrating radar: Evaluation of railway track substructure conditions. In: Proceedings, 9th International Conference on Ground Penetrating Radar [online]. 2002, s. 4853 [vid. 2014-04-06]. Dostupné z: http://geo.polymtl.ca/ giroux/cours/gml6201a/articles/olhoeft02.pdf
[6] INNOTRACK TIP5. Methodology of geophysical investigation of railway track defects - D 2.1.5 GL [online]. Integrated Project (IP). Project No. TIP5-CT-2006-031415. 2006. Dostupné z: http://www.gimpuls.cz/publikace.html
[7] DE BOLD, Robert Paul. Non-destructive evaluation of railway trackbed ballast [online]. Edinburgh, 2011 [vid. 2014-04-05]. School of Engineering University of Edinburgh. Dostupné z: http://www.era.lib.ed.ac.uk/handle/1842/5027
[8] SPRÁVA ŽELEZNIČNÍ DOPRAVNÍ CESTY, S. O. Pokyny pro použití nedestruktivních geofyzikálních metod v diagnostice a průzkumu tělesa železničního spodku. B.m.: G IMPULS Praha spol. s r. o. 2006
[9] SUSSMANN, Theodore R. Railway track condition indicators from ground penetrating radar. NDT & E international: independent nondestructive testing and evaluation [online]. 2003, 36(3), 157167. ISSN 0963-8695. Dostupné z: doi:10.1016/S0963-8695(02)00054-3
[10] HUGENSCHMIDT, J. Railway track inspection using GPR. Journal of Applied Geophysics. 2000, 43(2), 147155.
Další literatura dle doporučení vedoucího práce
Seznam doporučené literatury
[1] TILLARD, Sylvie. Analysis of GPR data: wave propagation velocity determination. Journal of applied geophysics [online]. 1995, 33(13), 7791. ISSN 0926-9851. Dostupné z: doi:10.1016/0926-9851(95)90031-4
[2] NURMIKOLU, A a M SILVAST. An inspection of railway ballast quality using ground penetrating radar in Finland. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers. Part F, Journal of rail and rapid transit [online]. 2010, 224(5), 345351. ISSN 0954-4097. Dostupné z: doi:10.1243/09544097JRRT367
[3] HYSLIP, James P., Stanley S. SMITH, Gary R. OLHOEFT a Ernest T. SELIG. Assessment of railway track substructure condition using ground penetrating radar. In: 2003 Annual Conference of AREMA [online]. 2003 [vid. 2014-04-27]. Dostupné z: http://205.252.224.180/files/library/2003_Conference_Proceedings/0010.pdf
[4] CLARK, M.R. Electromagnetic properties of railway ballast. NDT & E international: independent nondestructive testing and evaluation [online]. 2001, 34(5), 305311. ISSN 0963-8695. Dostupné z: doi:10.1016/S0963-8695(00)00006-2
[5] OLHOEFT, Gray R. a Ernest T. SELIG. Ground penetrating radar: Evaluation of railway track substructure conditions. In: Proceedings, 9th International Conference on Ground Penetrating Radar [online]. 2002, s. 4853 [vid. 2014-04-06]. Dostupné z: http://geo.polymtl.ca/ giroux/cours/gml6201a/articles/olhoeft02.pdf
[6] INNOTRACK TIP5. Methodology of geophysical investigation of railway track defects - D 2.1.5 GL [online]. Integrated Project (IP). Project No. TIP5-CT-2006-031415. 2006. Dostupné z: http://www.gimpuls.cz/publikace.html
[7] DE BOLD, Robert Paul. Non-destructive evaluation of railway trackbed ballast [online]. Edinburgh, 2011 [vid. 2014-04-05]. School of Engineering University of Edinburgh. Dostupné z: http://www.era.lib.ed.ac.uk/handle/1842/5027
[8] SPRÁVA ŽELEZNIČNÍ DOPRAVNÍ CESTY, S. O. Pokyny pro použití nedestruktivních geofyzikálních metod v diagnostice a průzkumu tělesa železničního spodku. B.m.: G IMPULS Praha spol. s r. o. 2006
[9] SUSSMANN, Theodore R. Railway track condition indicators from ground penetrating radar. NDT & E international: independent nondestructive testing and evaluation [online]. 2003, 36(3), 157167. ISSN 0963-8695. Dostupné z: doi:10.1016/S0963-8695(02)00054-3
[10] HUGENSCHMIDT, J. Railway track inspection using GPR. Journal of Applied Geophysics. 2000, 43(2), 147155.
Další literatura dle doporučení vedoucího práce
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazeč prezentoval komisi hlavní výsledky a závěry své bakalářské práce. Po prezentaci bakalářské práce zodpověděl dotazy vedoucího a oponenta bakalářské práce. V diskusi o bakalářské práci podrobně zodpověděl všechny dotazy členů komise.