Diplomová práce se zabývá předpovídáním poptávky ve výrobním podniku. V první části práce je na základě literární rešerše popsán význam a základní principy předpovídání poptávky ve výrobním podniku se zaměřením na možnosti použití moderních metod pro předpovídání poptávky v současném tržním prostředí, a to včetně tzv. hierarchických přístupů k předpovídání poptávky. Ve druhé čísti práce jsou na základě primárního výzkumu ve vybraném podniku potravinářského průmyslu studovány možnosti použití hierarchických přístupů k předpovídání poptávky za účelem zvýšení přesnosti podnikových předpovědí při plánování prodejů.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the demand forecasting in the manufacturing company. The first part of the thesis describes the importance and basic principles of the demand forecasting in a manufacturing company. It is based on a literary research and focuses on the possibility of using modern methods for demand forecasting in the current market environment, including the so-called hierarchical approaches to demand forecasting. The second part of the thesis, based on the primary research in the selected food industry, the possibilities of using hierarchical approaches to predict demand in order to increase the accuracy of business forecasting in sales planning are studied.
Diplomová práce se zabývá předpovídáním poptávky ve výrobním podniku. V první části práce je na základě literární rešerše popsán význam a základní principy předpovídání poptávky ve výrobním podniku se zaměřením na možnosti použití moderních metod pro předpovídání poptávky v současném tržním prostředí, a to včetně tzv. hierarchických přístupů k předpovídání poptávky. Ve druhé čísti práce jsou na základě primárního výzkumu ve vybraném podniku potravinářského průmyslu studovány možnosti použití hierarchických přístupů k předpovídání poptávky za účelem zvýšení přesnosti podnikových předpovědí při plánování prodejů.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the demand forecasting in the manufacturing company. The first part of the thesis describes the importance and basic principles of the demand forecasting in a manufacturing company. It is based on a literary research and focuses on the possibility of using modern methods for demand forecasting in the current market environment, including the so-called hierarchical approaches to demand forecasting. The second part of the thesis, based on the primary research in the selected food industry, the possibilities of using hierarchical approaches to predict demand in order to increase the accuracy of business forecasting in sales planning are studied.
1. Význam a základní principy předpovídání poptávky v podniku (literární rešerše).
2. Hierarchické modely a možnosti jejich použití při předpovídání poptávky v podniku (literární rešerše).
3. Identifikace procesu předpovídání poptávky pro vybraný předpovědní problém ve výrobním podniku (kvalitativní výzkum).
4. Návrh hierarchického předpovědního modelu pro tvorbu podnikové předpovědi (kvalitativní výzkum).
5. Zhodnocení výsledků výzkumu a závěry.
Zásady pro vypracování
1. Význam a základní principy předpovídání poptávky v podniku (literární rešerše).
2. Hierarchické modely a možnosti jejich použití při předpovídání poptávky v podniku (literární rešerše).
3. Identifikace procesu předpovídání poptávky pro vybraný předpovědní problém ve výrobním podniku (kvalitativní výzkum).
4. Návrh hierarchického předpovědního modelu pro tvorbu podnikové předpovědi (kvalitativní výzkum).
5. Zhodnocení výsledků výzkumu a závěry.
Seznam doporučené literatury
1. Artl, J.; Artlová, M.: Ekonomické časové řady. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-1319-5.
2. Evans, M. K.: Practical Business Forecasting. Oxford: Blackwell Publishing, 2003. ISBN 978-0-631-22066-4.
3. Hyndman, R. J.; Ahmed, R. A.; Athanasopoulos, G.; Shang, H. L.: Optimal combination forecasts for hierarchical time series. Computational Statistics & Data Analysis 9 (55), s. 2579-2589. ISSN 0167-9473.
4. Kotler, P.; Keller, K. L.: Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
5. Makridakis, S.; Wheelwright, S. C.; Hyndman, R. J.: Forecasting: methods and applications. 3. vyd. New York: John Wiley & Sons, 1998. ISBN 978-0-471-53233-0.
6. Mentzer, J. T.; Moon, M. A.: Sales forecasting management: A demand management approach. 2. vyd., Thousand Oaks: Sage Publications. 2005. ISBN 1-4129-0571-0.
7. Stadtler, H.; Kilger, Ch. Supply chain management and advanced planning, 4. vyd. Berlin: Springer, 2010. ISBN 978-3-540-74511-2.
Seznam doporučené literatury
1. Artl, J.; Artlová, M.: Ekonomické časové řady. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-1319-5.
2. Evans, M. K.: Practical Business Forecasting. Oxford: Blackwell Publishing, 2003. ISBN 978-0-631-22066-4.
3. Hyndman, R. J.; Ahmed, R. A.; Athanasopoulos, G.; Shang, H. L.: Optimal combination forecasts for hierarchical time series. Computational Statistics & Data Analysis 9 (55), s. 2579-2589. ISSN 0167-9473.
4. Kotler, P.; Keller, K. L.: Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
5. Makridakis, S.; Wheelwright, S. C.; Hyndman, R. J.: Forecasting: methods and applications. 3. vyd. New York: John Wiley & Sons, 1998. ISBN 978-0-471-53233-0.
6. Mentzer, J. T.; Moon, M. A.: Sales forecasting management: A demand management approach. 2. vyd., Thousand Oaks: Sage Publications. 2005. ISBN 1-4129-0571-0.
7. Stadtler, H.; Kilger, Ch. Supply chain management and advanced planning, 4. vyd. Berlin: Springer, 2010. ISBN 978-3-540-74511-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V průběhu obhajoby byly položeny tyto otázky:
Mohla byste interpretovat použité ukazatele?
Domníváte se, že je zvolená metoda hierarchického předpovídání obecně nejlepší nebo byste v praxi za jiných podmínek použila jinou?