Diplomová práce je orientována na problematiku měření a hodnocení firemní reputace. V teoretické části práce je nejprve definována firemní reputace a nastíněn její význam pro podnik. V další části práce jsou vymezeny literaturou doporučované metodiky měření a hodnocení firemní reputace, je popsáno měření reputace pomocí prvků ochrany dobrého jména podniku a je specifikována identita podniku jako nástroj pro hodnocení firemní reputace. Na základě literární rešerše jsou navržena kritéria pro posuzování firemní reputace zákazníky na průmyslovém trhu. V praktické části jsou uvedeny výsledky kvantitativního výzkumu zaměřeného na zjištění důležitosti navržených kritérií hodnocení firemní reputace z pohledu manažerů chemických podniků. Výzkum umožnil navržený seznam kritérií hodnocení reputace očistit od nedůležitých kritérií z pohledu dotazovaných a přiřadit každému navrhovanému kritériu váhu jeho relativní významnosti. Je uvedena též analýza rozdílného pohledu na důležitost zkoumaných kritérií dle různých charakteristik respondentů.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on measurement and evaluation of corporate reputation. The first, the corporate reputation and its importance for the company are defined in the theoretical part. The next part is devoted to measurement and evaluation of company reputation, where different measurement methods are described, further is defined measurement of reputation with the elements of protection of good name and corporate identity as a tool for evaluation of the corporate reputation. Based on literary research, criteria are proposed for assessing customer reputation in the industrial market. In the practical part, the results of quantitative research focusing on the importance of the proposed criteria for the evaluation of the corporate reputation are designed from the perspective of chemical businnes managers. The research enabled to clear the proposed list of reputation assessment criteria from the unimportant according to interviewees and assign the weight of its relative significance for each proposed criterion. There is also an analysis of the different view on the importance of the criteria which are examined according to different characteristics of the respondents.
Klíčová slova
firemní reputace, měření firemní reputace, firemní identita, chemický průmysl
Klíčová slova v angličtině
corporate reputation, measurement of corporate reputation, corporate identity, chemical industry
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je orientována na problematiku měření a hodnocení firemní reputace. V teoretické části práce je nejprve definována firemní reputace a nastíněn její význam pro podnik. V další části práce jsou vymezeny literaturou doporučované metodiky měření a hodnocení firemní reputace, je popsáno měření reputace pomocí prvků ochrany dobrého jména podniku a je specifikována identita podniku jako nástroj pro hodnocení firemní reputace. Na základě literární rešerše jsou navržena kritéria pro posuzování firemní reputace zákazníky na průmyslovém trhu. V praktické části jsou uvedeny výsledky kvantitativního výzkumu zaměřeného na zjištění důležitosti navržených kritérií hodnocení firemní reputace z pohledu manažerů chemických podniků. Výzkum umožnil navržený seznam kritérií hodnocení reputace očistit od nedůležitých kritérií z pohledu dotazovaných a přiřadit každému navrhovanému kritériu váhu jeho relativní významnosti. Je uvedena též analýza rozdílného pohledu na důležitost zkoumaných kritérií dle různých charakteristik respondentů.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on measurement and evaluation of corporate reputation. The first, the corporate reputation and its importance for the company are defined in the theoretical part. The next part is devoted to measurement and evaluation of company reputation, where different measurement methods are described, further is defined measurement of reputation with the elements of protection of good name and corporate identity as a tool for evaluation of the corporate reputation. Based on literary research, criteria are proposed for assessing customer reputation in the industrial market. In the practical part, the results of quantitative research focusing on the importance of the proposed criteria for the evaluation of the corporate reputation are designed from the perspective of chemical businnes managers. The research enabled to clear the proposed list of reputation assessment criteria from the unimportant according to interviewees and assign the weight of its relative significance for each proposed criterion. There is also an analysis of the different view on the importance of the criteria which are examined according to different characteristics of the respondents.
Klíčová slova
firemní reputace, měření firemní reputace, firemní identita, chemický průmysl
Klíčová slova v angličtině
corporate reputation, measurement of corporate reputation, corporate identity, chemical industry
Zásady pro vypracování
1. Vymezení pojmu reputace podniku a její význam pro podnik.
2. Popis literaturou doporučovaných metod pro měření a hodnocení reputace podniku.
3. Návrh atributů pro hodnocení firemní reputace ve vztahu k zákazníkům na průmyslovém trhu.
4. Realizace primárního kvantitativní výzkum ve výrobních podnicích sdružených ve Svazu chemického průmyslu s cílem zjistit důležitost jednotlivých navrhovaných kritérií hodnocení firemní reputace pro zákazníky zkoumaných podniků.
5. Statistická analýza získaných dat.
6. Zhodnocení a závěr.
Zásady pro vypracování
1. Vymezení pojmu reputace podniku a její význam pro podnik.
2. Popis literaturou doporučovaných metod pro měření a hodnocení reputace podniku.
3. Návrh atributů pro hodnocení firemní reputace ve vztahu k zákazníkům na průmyslovém trhu.
4. Realizace primárního kvantitativní výzkum ve výrobních podnicích sdružených ve Svazu chemického průmyslu s cílem zjistit důležitost jednotlivých navrhovaných kritérií hodnocení firemní reputace pro zákazníky zkoumaných podniků.
5. Statistická analýza získaných dat.
6. Zhodnocení a závěr.
Seznam doporučené literatury
1. DOORLEY, J., GARCIA, H. F. Reputation Management: The Key to Successful Public Relations and Corporate Communication. New York: Routledge, 2015, 408 s. ISBN 9780415716284.
2. ABRATT, R., KLEYN, N. Corporate Identity, Corporate Branding and Corporate Reputations: Reconciliation and Integration. European Journal of Marketing, 46(7/8), 2012, pp. 1048-1063.
3. KORN FERRY INSTITUTE, FORTUNE World's Most Admired Companies [online], 2017.
4. SVOBODA, V. Public relations: moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. 2006, ISBN 80-247-0564-8.
5. ZAVORAL, P. Reputace firmy a její monitoring v online prostředí. SystemOnLine.cz [online], 2013.
Seznam doporučené literatury
1. DOORLEY, J., GARCIA, H. F. Reputation Management: The Key to Successful Public Relations and Corporate Communication. New York: Routledge, 2015, 408 s. ISBN 9780415716284.
2. ABRATT, R., KLEYN, N. Corporate Identity, Corporate Branding and Corporate Reputations: Reconciliation and Integration. European Journal of Marketing, 46(7/8), 2012, pp. 1048-1063.
3. KORN FERRY INSTITUTE, FORTUNE World's Most Admired Companies [online], 2017.
4. SVOBODA, V. Public relations: moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. 2006, ISBN 80-247-0564-8.
5. ZAVORAL, P. Reputace firmy a její monitoring v online prostředí. SystemOnLine.cz [online], 2013.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V průběhu obhajoby byly položeny tyto otázky:
Proč jste používala pojem reputace? Nebyl by vhodnější pojem pověst?
Jaký je rozdíl mezi pojmy reputace, pověst, goodwill, image?
Jakým způsobem jste vytvořila váhy kritérií pro hodnocení reputace?
Je korektní používat průměr z nominální škály?
Je třeba použít všech uvedených kritérií pro hodnocení reputace? Jaké problémy by vyvstaly při využívání velkého počtu kritérií.