Ve své bakalářské práci se zabývám informovaností studentů oboru radiologický
asistent o mentoringu v radiologické praxi. Teoretická část se zaměřuje na
charakterizaci radiologie jako vědního oboru, dále charakterizuje studijní obor
radiologický asistent na Univerzitě Pardubice. Vymezuje terminologii vztahující se
k odborné radiologické praxi a seznamuje s problematikou mentoringu. Pojednává o
verbální a neverbální komunikaci. Cílem průzkumné části je zmapovat zkušenosti
studentů oboru radiologický asistent s mentoringem v odborné praxi.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I deal with awareness of students to the field of radiology assistant about mentoring in radiological practice. The theoretical part focuses on the characterisation of radiology as a discipline, further characterizes the field of study radiology assistant at the University of Pardubice. The thesis defines the terminology related to the radiological practice and familiarizes with the issue of mentoring. Discusses the verbal and non-verbal communication. The aim of the exploratory part is to map the experience of students to the field of radiology assistant about mentoring in professional practice.
Mentoring, radiology assistant, radiodiagnostic, communication, professional
practice
Rozsah průvodní práce
75 s. (83081 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se zabývám informovaností studentů oboru radiologický
asistent o mentoringu v radiologické praxi. Teoretická část se zaměřuje na
charakterizaci radiologie jako vědního oboru, dále charakterizuje studijní obor
radiologický asistent na Univerzitě Pardubice. Vymezuje terminologii vztahující se
k odborné radiologické praxi a seznamuje s problematikou mentoringu. Pojednává o
verbální a neverbální komunikaci. Cílem průzkumné části je zmapovat zkušenosti
studentů oboru radiologický asistent s mentoringem v odborné praxi.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I deal with awareness of students to the field of radiology assistant about mentoring in radiological practice. The theoretical part focuses on the characterisation of radiology as a discipline, further characterizes the field of study radiology assistant at the University of Pardubice. The thesis defines the terminology related to the radiological practice and familiarizes with the issue of mentoring. Discusses the verbal and non-verbal communication. The aim of the exploratory part is to map the experience of students to the field of radiology assistant about mentoring in professional practice.
Mentoring, radiology assistant, radiodiagnostic, communication, professional
practice
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. BRUMOVSKÁ, Tereza a Gabriela MÁLKOVÁ. Mentoring: výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-772-5.
2. HEŘMAN, Miroslav. Základy radiologie. V Olomouci: Univerzita Palackého, 2014. ISBN 978-80-244-2901-4.
3. JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2.
4. PÍŠOVÁ, Michaela a Karolina DUSCHINSKÁ. Mentoring v učitelství: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-7290-518-8.
5. SEIDL, Zdeněk. Radiologie pro studium i praxi. Praha: Grada, 2012. ISBN 9788024741086.
Seznam doporučené literatury
1. BRUMOVSKÁ, Tereza a Gabriela MÁLKOVÁ. Mentoring: výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-772-5.
2. HEŘMAN, Miroslav. Základy radiologie. V Olomouci: Univerzita Palackého, 2014. ISBN 978-80-244-2901-4.
3. JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2.
4. PÍŠOVÁ, Michaela a Karolina DUSCHINSKÁ. Mentoring v učitelství: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-7290-518-8.
5. SEIDL, Zdeněk. Radiologie pro studium i praxi. Praha: Grada, 2012. ISBN 9788024741086.
Přílohy volně vložené
1 dotazník, 1 žádost o provedenení výzkumu.
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: D
Hodnocení oponenta: E
Doplňující otázky k obhajobě:
1. V teoretickej časti práce je síce popísaný mentoring, ale chýbajú informácie k praktickým skutočnostiam zasadené do súvislostí k téme Vašej práci. Môžete vysvetliť, kto je mentor počas odbornej praxe študentov oboru Rádiologický asistent?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací dobrá.