Bakalářská práce je zaměřena na bolest na hrudi, která je častým příznakem závažných stavů.
Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je zaměřena na kompetence a vybavenost zdravotnického záchranáře při řešení diferenciální diagnostiky bolesti na hrudi.
Dále pak na diferenciální diagnostiku bolesti na hrudi, stavy spojené s bolestí na hrudi a přístup zdravotnických záchranářů k spolupracujícímu a nespolupracujícímu pacientovi.
V poslední kapitole teoretické části je nastíněná problematika simulace s vysokou mírou věrnosti.
Praktická část práce se věnuje vyhodnocení a srovnání výsledků ze simulace s vysokou mírou věrnosti se spolupracujícím a nespolupracujícím pacientem.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on pain in chest which is a frequent symptom of serious conditions. This work is separated into two parts. In the theoretical part it is focused on the competence and the equipment of the paramedic for executing differential diagnostics of chest pain. It is also focused on differential diagnostics of chest pain, conditions connected to chest pain and the attitude of the paramedic working with cooperating and non-cooperating patients.
In the last chapter of the theoretical part the topic of high fidelity simulation is outlined.
The practical part of the work is dedicated to evaluation and comparison of data from high fidelity simulation with cooperating and non-cooperating patients.
Klíčová slova
diferenciální diagnostika, bolest na hrudi, simulační studie, spolupracující pacient, nespolupracující pacient
Bakalářská práce je zaměřena na bolest na hrudi, která je častým příznakem závažných stavů.
Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je zaměřena na kompetence a vybavenost zdravotnického záchranáře při řešení diferenciální diagnostiky bolesti na hrudi.
Dále pak na diferenciální diagnostiku bolesti na hrudi, stavy spojené s bolestí na hrudi a přístup zdravotnických záchranářů k spolupracujícímu a nespolupracujícímu pacientovi.
V poslední kapitole teoretické části je nastíněná problematika simulace s vysokou mírou věrnosti.
Praktická část práce se věnuje vyhodnocení a srovnání výsledků ze simulace s vysokou mírou věrnosti se spolupracujícím a nespolupracujícím pacientem.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on pain in chest which is a frequent symptom of serious conditions. This work is separated into two parts. In the theoretical part it is focused on the competence and the equipment of the paramedic for executing differential diagnostics of chest pain. It is also focused on differential diagnostics of chest pain, conditions connected to chest pain and the attitude of the paramedic working with cooperating and non-cooperating patients.
In the last chapter of the theoretical part the topic of high fidelity simulation is outlined.
The practical part of the work is dedicated to evaluation and comparison of data from high fidelity simulation with cooperating and non-cooperating patients.
Klíčová slova
diferenciální diagnostika, bolest na hrudi, simulační studie, spolupracující pacient, nespolupracující pacient
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. ANDERSEN, Patrea, Sue BARON a Jennifer BASSETTOVÁ. Snapshots of Simulation: Innovative Strategies Used by International Educators to Enhance Simulation Learning Experiences for Health Care Students. Elsevier [online]. 2018, 2018-03-01, 2018(16), 8-14 [cit. 2019-02-12]. Dostupné z: https://doi.org/10.1016/j.ecns.2017.10.001.
2. BULAVA, Alan. Kardiologie pro nelékařské zdravotnické obory. Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0468-0.
3. KIRKPATRICK, Amanda, Sarah BALL, Susan CONNELLY. Intraprofessional Simulation's Impact on Advanced Practice and Baccalaureate Student Self-Efficacy. Elsevier [online]. 2018, 2018-03-01, 2018(16), 33-39 [cit. 2019-02-12]. Dostupné z: https://doi.org/10.1016/J.ECNS.2017.11.005.
4. OŠŤÁDAL, Petr a Martin MATES. Akutní infarkt myokardu. Praha: Maxdorf, 2018. Farmakoterapie pro praxi. ISBN 978-80-7345-554-5.
5. ŠEBLOVÁ, Jana a Jiří KNOR. Urgentní medicína v klinické praxi lékaře. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0596-0.
Seznam doporučené literatury
1. ANDERSEN, Patrea, Sue BARON a Jennifer BASSETTOVÁ. Snapshots of Simulation: Innovative Strategies Used by International Educators to Enhance Simulation Learning Experiences for Health Care Students. Elsevier [online]. 2018, 2018-03-01, 2018(16), 8-14 [cit. 2019-02-12]. Dostupné z: https://doi.org/10.1016/j.ecns.2017.10.001.
2. BULAVA, Alan. Kardiologie pro nelékařské zdravotnické obory. Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0468-0.
3. KIRKPATRICK, Amanda, Sarah BALL, Susan CONNELLY. Intraprofessional Simulation's Impact on Advanced Practice and Baccalaureate Student Self-Efficacy. Elsevier [online]. 2018, 2018-03-01, 2018(16), 33-39 [cit. 2019-02-12]. Dostupné z: https://doi.org/10.1016/J.ECNS.2017.11.005.
4. OŠŤÁDAL, Petr a Martin MATES. Akutní infarkt myokardu. Praha: Maxdorf, 2018. Farmakoterapie pro praxi. ISBN 978-80-7345-554-5.
5. ŠEBLOVÁ, Jana a Jiří KNOR. Urgentní medicína v klinické praxi lékaře. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0596-0.
Přílohy volně vložené
1 hodnotící tabulka, 1 EKG záznam
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: A
Hodnocení oponenta: C
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Autor na straně 34 uvádí, že studenti pracovali ve dvoučlenných týmech odpovídající kompetencím posádky RZP. Které to jsou hlavní kompetence a jsou studenti 2. a 3. ročníku (nevíme ve kterém semestru, což může být také důležité) studia již těmito kompetencemi vybaveni?
2. Jak si vysvětlujete, že v některých případech studenti dosahovali lepších výsledků v simulaci s nespolupracujícím pacientem než se spolupracujícím?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací výborná minus.