Tato bakalářská práce se zabývá návrhem konceptu zařízení pro monitoring telemetrie nákladních železničních vozů. Nejprve je zhodnocena dosavadní situace kontrol a sledování u těchto vozů. Druhá část se zabývá studií a návrhem jednotlivých parametrů, vhodných ke sledování. Dále jsou specifikovány jednotlivé požadavky na systém, návrh architektury systému, výběr jednotlivých snímačů a návrh základních softwarových funkcí.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis is to design a concept of device for freight wagons telemetry monitoring. At first, the evaluation of inspection and monitoring situation of these cars, is done. The second part deals with the study and design of individual parameters suitable for monitoring. Furthermore, the system requirements, system architecture design, selection of individual sensors and basic software functions are specified.
Klíčová slova
Telemetrie, monitoring, nákladní železniční vůz
Klíčová slova v angličtině
Telemetry, monitoring, freight train car
Rozsah průvodní práce
49 s. (66 858 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem konceptu zařízení pro monitoring telemetrie nákladních železničních vozů. Nejprve je zhodnocena dosavadní situace kontrol a sledování u těchto vozů. Druhá část se zabývá studií a návrhem jednotlivých parametrů, vhodných ke sledování. Dále jsou specifikovány jednotlivé požadavky na systém, návrh architektury systému, výběr jednotlivých snímačů a návrh základních softwarových funkcí.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis is to design a concept of device for freight wagons telemetry monitoring. At first, the evaluation of inspection and monitoring situation of these cars, is done. The second part deals with the study and design of individual parameters suitable for monitoring. Furthermore, the system requirements, system architecture design, selection of individual sensors and basic software functions are specified.
Klíčová slova
Telemetrie, monitoring, nákladní železniční vůz
Klíčová slova v angličtině
Telemetry, monitoring, freight train car
Zásady pro vypracování
Vzhledem k rozmachu elektronické výzbroje drážních vozidel a je nutné zabývat se myšlenkou elektrifikace nákladního železničního vozu z pohledu monitoringu a případně i elektro-pneumatické brzdy, která je již standardem na vozech osobní železniční dopravy.
Doporučený postup:
1. Uveďte důvody, které vedou k nasazení telemetrie na nákladním voze.
2. Navrhněte veličiny vhodné ke sledování na železničním nákladním voze.
3. Navrhněte architekturu monitorovacího systému, specifikujte požadavky na monitorovací systém.
4. Vyberte vhodné snímače pro měření specifikovaných veličin.
5. Spolupracujte s firmou zajišťující výrobu řídící jednotky.
6. Ověřte funkci prototypu monitorovacího systému na zkušebním stavu.
Zásady pro vypracování
Vzhledem k rozmachu elektronické výzbroje drážních vozidel a je nutné zabývat se myšlenkou elektrifikace nákladního železničního vozu z pohledu monitoringu a případně i elektro-pneumatické brzdy, která je již standardem na vozech osobní železniční dopravy.
Doporučený postup:
1. Uveďte důvody, které vedou k nasazení telemetrie na nákladním voze.
2. Navrhněte veličiny vhodné ke sledování na železničním nákladním voze.
3. Navrhněte architekturu monitorovacího systému, specifikujte požadavky na monitorovací systém.
4. Vyberte vhodné snímače pro měření specifikovaných veličin.
5. Spolupracujte s firmou zajišťující výrobu řídící jednotky.
6. Ověřte funkci prototypu monitorovacího systému na zkušebním stavu.
Seznam doporučené literatury
[1] HELLER, Petr. Kolejová vozidla I. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2017. ISBN 978-80-261-0693-7.
[2] KUBEC, Jiří. Brzda nákladních vozů ČSD. Praha: Nakladatelství dopravy a spojů, 1991. ISBN 80-7030-120-1.
[3] KUBEC, Jiří. Brzdová výstroj nových železničních vozů ČSD. Praha: Nakladatelství dopravy a spojů, 1981. ISBN 80-7030-120-1.
[4] Produktové materiály DAKO-CZ, a.s. pro komponenty nákladního vozu.
[5] LACKO, Bornislav, Pavel BENEŠ a Ladislav MAIXNER. Automatizace a automatizační technika 1: Systémové pojetí automatizace. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 9788025136287.
[6] BENEŠ, Pavel a kolektiv. Automatizace a automatizační technika 2: Automatické řízení. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 9788025141069.
[7] CHLEBNÝ, Jan. Automatizace a automatizační technika 3: Prostředky automatizační techniky. 5., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2014, vii, 296 s. ISBN 9788025137475.
Seznam doporučené literatury
[1] HELLER, Petr. Kolejová vozidla I. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2017. ISBN 978-80-261-0693-7.
[2] KUBEC, Jiří. Brzda nákladních vozů ČSD. Praha: Nakladatelství dopravy a spojů, 1991. ISBN 80-7030-120-1.
[3] KUBEC, Jiří. Brzdová výstroj nových železničních vozů ČSD. Praha: Nakladatelství dopravy a spojů, 1981. ISBN 80-7030-120-1.
[4] Produktové materiály DAKO-CZ, a.s. pro komponenty nákladního vozu.
[5] LACKO, Bornislav, Pavel BENEŠ a Ladislav MAIXNER. Automatizace a automatizační technika 1: Systémové pojetí automatizace. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 9788025136287.
[6] BENEŠ, Pavel a kolektiv. Automatizace a automatizační technika 2: Automatické řízení. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 9788025141069.
[7] CHLEBNÝ, Jan. Automatizace a automatizační technika 3: Prostředky automatizační techniky. 5., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2014, vii, 296 s. ISBN 9788025137475.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazeč prezentoval komisi hlavní výsledky a závěry své bakalářské práce. Po prezentaci bakalářské práce zodpověděl dotazy vedoucího a oponenta bakalářské práce. Následně zodpověděl i dotazy členů zkušební komise.