Tato práce se zabývá sledováním železničních vozů využívaných společností ČD Cargo, a.s. pro přepravu nákladů v zahraničí. Předmětem zájmu práce je navržení opatření, která přispějí ke zvýšení informovanosti o pohybu těchto vozů na území jiných států. V první části diplomové práce jsou shrnuta základní teoretická východiska řešené problematiky vycházející z dostupné literatury. Praktická část práce se zaměřuje na analýzu stávajícího způsobu řízení přeprav ve společnosti ČD Cargo, a.s., a to především na proces dirigování a sledování železničních vozů. Na základě výsledků provedené analýzy je navrženo zlepšení v oblasti sledování vozů v zahraničí. Navržený způsob sledování je poté zhodnocen.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the monitoring of railway wagons used by ČD Cargo, a.s. for the transport of goods abroad. The object of the work is to propose measures that will contribute to raising awareness of the movement of these cars in the territory of other countries. In the first part of the thesis are summarized the basic theoretical background of the issue based on available literature. The practical part of the thesis focuses on the analysis of the current method of transport management in the company ČD Cargo, a.s., especially the process of conducting and tracking of railway wagons. Based on the results of the analysis, improvements are proposed in the area of vehicle tracking abroad. The proposed monitoring method is then evaluated.
Klíčová slova
železniční nákladní vůz, železniční nákladní doprava, dirigování železničních vozů, sledování železničních vozů, informační systémy
Klíčová slova v angličtině
railway freight wagon, railway freight transport, railway carriage conducting, railway carriage tracking, information systems
Rozsah průvodní práce
83 s., 3 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá sledováním železničních vozů využívaných společností ČD Cargo, a.s. pro přepravu nákladů v zahraničí. Předmětem zájmu práce je navržení opatření, která přispějí ke zvýšení informovanosti o pohybu těchto vozů na území jiných států. V první části diplomové práce jsou shrnuta základní teoretická východiska řešené problematiky vycházející z dostupné literatury. Praktická část práce se zaměřuje na analýzu stávajícího způsobu řízení přeprav ve společnosti ČD Cargo, a.s., a to především na proces dirigování a sledování železničních vozů. Na základě výsledků provedené analýzy je navrženo zlepšení v oblasti sledování vozů v zahraničí. Navržený způsob sledování je poté zhodnocen.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the monitoring of railway wagons used by ČD Cargo, a.s. for the transport of goods abroad. The object of the work is to propose measures that will contribute to raising awareness of the movement of these cars in the territory of other countries. In the first part of the thesis are summarized the basic theoretical background of the issue based on available literature. The practical part of the thesis focuses on the analysis of the current method of transport management in the company ČD Cargo, a.s., especially the process of conducting and tracking of railway wagons. Based on the results of the analysis, improvements are proposed in the area of vehicle tracking abroad. The proposed monitoring method is then evaluated.
Klíčová slova
železniční nákladní vůz, železniční nákladní doprava, dirigování železničních vozů, sledování železničních vozů, informační systémy
Klíčová slova v angličtině
railway freight wagon, railway freight transport, railway carriage conducting, railway carriage tracking, information systems
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Teoretická východiska řešené problematiky
2. Analýza stávajícího způsobu řízení přeprav ve společnosti ČD Cargo, a.s.
3. Návrh na zlepšení sledování vozů ČD Cargo, a.s.
4. Zhodnocení návrhu
Závěr
Poznámka: Diplomová práce je výstupem projektu Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans). Registrační číslo projektu: CZ.02.1.01/0.0/0.0/17_049/0008394.
Na vedení diplomové práce se spolupodílí Ing. Petr Bůžek v rámci projektové aktivity KA12 projektu Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans). Registrační číslo projektu: CZ.02.1.01/0.0/0.0/17_049/0008394.
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Teoretická východiska řešené problematiky
2. Analýza stávajícího způsobu řízení přeprav ve společnosti ČD Cargo, a.s.
3. Návrh na zlepšení sledování vozů ČD Cargo, a.s.
4. Zhodnocení návrhu
Závěr
Poznámka: Diplomová práce je výstupem projektu Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans). Registrační číslo projektu: CZ.02.1.01/0.0/0.0/17_049/0008394.
Na vedení diplomové práce se spolupodílí Ing. Petr Bůžek v rámci projektové aktivity KA12 projektu Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans). Registrační číslo projektu: CZ.02.1.01/0.0/0.0/17_049/0008394.
Seznam doporučené literatury
dle pokynů vedoucí/ho práce
Seznam doporučené literatury
dle pokynů vedoucí/ho práce
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Problematiku řešenou ve svém diplomové práci dokázala diplomantka odpovídajícím způsobem obhájit. Prokázala schopnost samostatné práce. Reakce na poznámky, resp. připomínky oponenta měla velmi dobře připraveny. Na doplňkové otázky reagovala pohotově, se znalostí věci a bez závažných nepřesností je zodpověděla.