Canisterapie se u dětí s kombinovaným postižením využívá rozvoji jemné a hrubé motoriky, verbální i neverbální komunikace, rozvíjí a podporuje orientaci v prostoru a přispívá k duševní rovnováze a relaxaci. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak působí canisterapie u dětí s kombinovaným postižením na fyziologické funkce (srdeční činnost, krevní tlak, dech) a celkový stav. Pro dosažení cíle byl opakovaně, ve dvou termínech, sledován průběh canisterapie u vybrané skupiny dětí s kombinovaným postižením a měřeny jejich fyziologické funkce. Bylo zjištěno, že při příchodu canisterapeutického týmu všechny hodnoty sledovaných fyziologických funkcí akcelerovaly, klienti se usmívali a vypadali nadšeně. Od tohoto momentu hodnoty fyziologických funkcí klesaly a u klientů došlo k postupnému zklidnění.
Anotace v angličtině
Canistherapy among kids with combined disabilities is used for the development of fine and gross motor skills, verbal and nonverbal communication, space orientation and to promote mental balance. The goal of my thesis was to find out in what ways canistherapy affects physiological functions (heart activity, blood pressure, breath) and overall condition of a patient with a combined disability. Monitoring of the canistherapy process among a group of kids with combined disabilities was carried out twice alongside measurements of physiological functions to reach this goal. It was discovered that after the arrival of the canistherapy team all considered physiological functions accelerated, the clients kept smiling and were overall satisfied. From this moment physiological functions gradually declined, and the clients eventually relaxed.
Klíčová slova
Canisterapie, děti s kombinovaným postižením, zooterapie
Klíčová slova v angličtině
Canistherapy, children with combined disabilities, zootherapy
Rozsah průvodní práce
64 s. (14811 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Canisterapie se u dětí s kombinovaným postižením využívá rozvoji jemné a hrubé motoriky, verbální i neverbální komunikace, rozvíjí a podporuje orientaci v prostoru a přispívá k duševní rovnováze a relaxaci. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak působí canisterapie u dětí s kombinovaným postižením na fyziologické funkce (srdeční činnost, krevní tlak, dech) a celkový stav. Pro dosažení cíle byl opakovaně, ve dvou termínech, sledován průběh canisterapie u vybrané skupiny dětí s kombinovaným postižením a měřeny jejich fyziologické funkce. Bylo zjištěno, že při příchodu canisterapeutického týmu všechny hodnoty sledovaných fyziologických funkcí akcelerovaly, klienti se usmívali a vypadali nadšeně. Od tohoto momentu hodnoty fyziologických funkcí klesaly a u klientů došlo k postupnému zklidnění.
Anotace v angličtině
Canistherapy among kids with combined disabilities is used for the development of fine and gross motor skills, verbal and nonverbal communication, space orientation and to promote mental balance. The goal of my thesis was to find out in what ways canistherapy affects physiological functions (heart activity, blood pressure, breath) and overall condition of a patient with a combined disability. Monitoring of the canistherapy process among a group of kids with combined disabilities was carried out twice alongside measurements of physiological functions to reach this goal. It was discovered that after the arrival of the canistherapy team all considered physiological functions accelerated, the clients kept smiling and were overall satisfied. From this moment physiological functions gradually declined, and the clients eventually relaxed.
Klíčová slova
Canisterapie, děti s kombinovaným postižením, zooterapie
Klíčová slova v angličtině
Canistherapy, children with combined disabilities, zootherapy
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. GALAJDOVÁ, Lenka. Pes lékařem lidské duše aneb Canisterapie. Praha, Grada: Publishing, 1999. ISBN 80-7169-789-3.
2. GALAJDOVÁ, Lenka a Zdenka GALAJDOVÁ. Canisterapie: pes lékařem lidské duše. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-879-1.
3. JANKOVSKÝ, Jiří. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a pyschologická hlediska. 2. vyd. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-730-5.
4. NEJEDLÁ, Marie. Fyzikální vyšetření pro sestry. 2. vyd. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-4449-0.
5. NERANDŽIČ, Zoran. Animoterapie aneb Jak nás zvířata léčí: praktický průvodce pro veřejnost, pedagogy i pracovníky zdravotnických zařízení a sociálních ústavů. Praha: Albatros, 2006. ISBN 80-00-01809-8.
6. ODENDAAL, Johannes. Zvířata a naše mentální zdraví: proč, co a jak. Praha: Brázda, 2007. ISBN 978-80-2099-0356-3.
7. VELEMÍNSKÝ, Miloš. Zooterapie ve světle objektivních poznatků. České Budějovice: Dona, 2007. ISBN 978-80-7322-109-6.
Seznam doporučené literatury
1. GALAJDOVÁ, Lenka. Pes lékařem lidské duše aneb Canisterapie. Praha, Grada: Publishing, 1999. ISBN 80-7169-789-3.
2. GALAJDOVÁ, Lenka a Zdenka GALAJDOVÁ. Canisterapie: pes lékařem lidské duše. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-879-1.
3. JANKOVSKÝ, Jiří. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a pyschologická hlediska. 2. vyd. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-730-5.
4. NEJEDLÁ, Marie. Fyzikální vyšetření pro sestry. 2. vyd. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-4449-0.
5. NERANDŽIČ, Zoran. Animoterapie aneb Jak nás zvířata léčí: praktický průvodce pro veřejnost, pedagogy i pracovníky zdravotnických zařízení a sociálních ústavů. Praha: Albatros, 2006. ISBN 80-00-01809-8.
6. ODENDAAL, Johannes. Zvířata a naše mentální zdraví: proč, co a jak. Praha: Brázda, 2007. ISBN 978-80-2099-0356-3.
7. VELEMÍNSKÝ, Miloš. Zooterapie ve světle objektivních poznatků. České Budějovice: Dona, 2007. ISBN 978-80-7322-109-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: B
Hodnocení oponenta: C
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Jak často probíhá canisterapie v denním stacionáři, kde byl prováděn průzkum?
2. Frekvence návštěv canisterapeuta ve stacionáři je individuální s přihlédnutím k zdravotnímu stavu klientů nebo je u všech klientů stejná?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací výborná.