Tato prace pojednava o tom, jak vysokoskolaci reflektuji vliv a podporu sve rodiny behem vlastniho studijniho obdobi, a to na volbu a prubeh vysokoskolskeho studia, z pohledu nekolika vybranych studentu VS. Teoreticka cast je venovana definovanim zakladnich pojmu (napr. rodina, vliv rodinneho prostredi, a soucasny skolni vzdelavaci system v CR). V teto prvni casti se take venuji teoretickemu ukotveni v oboru socialni antropologie: predstaveni teorii kapitalu Pierra Bourdieu. Dilcim cilem teto prace je analyzovat, zda ma rodina vliv na vyber vysoke skoly, a zda rodina podporuje studenta na ceste za titulem. Prace je postavena na vlastnim kvalitativnim setreni mezi predem vybranymi studenty, v nemz se zamerim na vliv, podporu rodiny a financni zabezpeceni studenta.
Anotace v angličtině
This thesis discusses how university students reflect the influence and support of their family during their own study period, on the choice and course of university studies, from the perspective of several selected university students. The theoretical part is devoted to defining basic concepts (eg family, influence of family environment, and current school education system in the Czech Republic). In this first part I also deal with theoretical anchoring in the field of social anthropology: introduction by Pierre Bourdieu's theory of capital. The partial goal of this work is to analyze whether the family has an influence on the choice of college and whether the family supports the student on the way to the title. The thesis is based on its own qualitative survey among pre-selected students, in which I will focus on the influence, support of the family and financial security of the student.
Family, support, quality research, education, family background.
Rozsah průvodní práce
64 s. (100 253 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato prace pojednava o tom, jak vysokoskolaci reflektuji vliv a podporu sve rodiny behem vlastniho studijniho obdobi, a to na volbu a prubeh vysokoskolskeho studia, z pohledu nekolika vybranych studentu VS. Teoreticka cast je venovana definovanim zakladnich pojmu (napr. rodina, vliv rodinneho prostredi, a soucasny skolni vzdelavaci system v CR). V teto prvni casti se take venuji teoretickemu ukotveni v oboru socialni antropologie: predstaveni teorii kapitalu Pierra Bourdieu. Dilcim cilem teto prace je analyzovat, zda ma rodina vliv na vyber vysoke skoly, a zda rodina podporuje studenta na ceste za titulem. Prace je postavena na vlastnim kvalitativnim setreni mezi predem vybranymi studenty, v nemz se zamerim na vliv, podporu rodiny a financni zabezpeceni studenta.
Anotace v angličtině
This thesis discusses how university students reflect the influence and support of their family during their own study period, on the choice and course of university studies, from the perspective of several selected university students. The theoretical part is devoted to defining basic concepts (eg family, influence of family environment, and current school education system in the Czech Republic). In this first part I also deal with theoretical anchoring in the field of social anthropology: introduction by Pierre Bourdieu's theory of capital. The partial goal of this work is to analyze whether the family has an influence on the choice of college and whether the family supports the student on the way to the title. The thesis is based on its own qualitative survey among pre-selected students, in which I will focus on the influence, support of the family and financial security of the student.
Family, support, quality research, education, family background.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce s názvem Vliv a podpora rodin u vysokoškoláků na cestě k titulu, s podtitulem jak vysokoškoláci reflektují vliv a podporu své rodiny během vlastního studijního období se bude zabývat vlivem rodinného prostředí u studentů vysokých škol. Teoretická část bude věnována definování základních pojmů (např. rodina, vliv rodinného prostředí, a současný školní vzdělávací systém v ČR). V této první části se budu také věnovat teoretickému ukotvení v oboru antropologie: koncept forem kapitálů dle P. Bourdieu. Dílčím cílem této práce je analyzovat, zda má rodina vliv na výběr vysoké školy, a zda rodina podporuje studenta na cestě za titulem. Práce bude postavena na vlastním kvalitativním šetření mezi předem vybranými studenty, v němž se zaměřím na vliv, podporu rodiny a finanční zabezpečení studenta.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce s názvem Vliv a podpora rodin u vysokoškoláků na cestě k titulu, s podtitulem jak vysokoškoláci reflektují vliv a podporu své rodiny během vlastního studijního období se bude zabývat vlivem rodinného prostředí u studentů vysokých škol. Teoretická část bude věnována definování základních pojmů (např. rodina, vliv rodinného prostředí, a současný školní vzdělávací systém v ČR). V této první části se budu také věnovat teoretickému ukotvení v oboru antropologie: koncept forem kapitálů dle P. Bourdieu. Dílčím cílem této práce je analyzovat, zda má rodina vliv na výběr vysoké školy, a zda rodina podporuje studenta na cestě za titulem. Práce bude postavena na vlastním kvalitativním šetření mezi předem vybranými studenty, v němž se zaměřím na vliv, podporu rodiny a finanční zabezpečení studenta.
Seznam doporučené literatury
BOURDIEU, Pierre. Teorie jednání. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-518-3.
GIDDENS, Anthony. Sociologie. Praha: Argo. 1999. ISBN 80-7203-124-4
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
KATRŇÁK, Tomáš. Odsouzeni k manuální práci: vzdělanostní reprodukce v dělnické rodině. Praha: Sociologické nakladatelství, 2004. Studie (Sociologické nakladatelství). ISBN 80-86429-29-6.
MATĚJŮ, Petr. Nerovnosti ve vzdělání: Od měření k řešení. Praha: SLON, 2010. Edice studie. ISBN 978-80-7419-032-2.
Seznam doporučené literatury
BOURDIEU, Pierre. Teorie jednání. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-518-3.
GIDDENS, Anthony. Sociologie. Praha: Argo. 1999. ISBN 80-7203-124-4
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
KATRŇÁK, Tomáš. Odsouzeni k manuální práci: vzdělanostní reprodukce v dělnické rodině. Praha: Sociologické nakladatelství, 2004. Studie (Sociologické nakladatelství). ISBN 80-86429-29-6.
MATĚJŮ, Petr. Nerovnosti ve vzdělání: Od měření k řešení. Praha: SLON, 2010. Edice studie. ISBN 978-80-7419-032-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazečka představila závěrečnou práci z hlediska vlastní motivace, cílů, metod a forem zpracování. Skutečně představila obsah práce zdůraznila teoretická východiska. Reagovala dobře na oponentské posudky a zodpověděla dotazy z posudků. Uchazečka se zapojila i do odborné riskuse členů komise a zvládl,a odpovědi na nepříjemné dotazy..