- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název dle studenta, Název v angličtině, Anotace, Anotace v angličtině, Klíčová slova, Klíčová slova v angličtině
Hlavní téma
Učebnice ve výuce a studiu anglického jazyka: Z perspektivy žáka
Hlavní téma v angličtině
Textbooks in teaching and learning English: Learners' perspective
Student se ve své práci bude zabývat učebnicí jako jedním z faktorů výuky anglického jazyka. V teoretické části nejprve definuje obecně učebnici jako jednu z rovin didaktické transformace obsahu a významný materiální didaktický prostředek, dále bude diskutovat její role při plánování a realizaci výuky. Následně se zaměří na specifika učebnic anglického jazyka využívaných v současné době a uvede přístupy k jejich hodnocení.
V praktické části práce student realizuje vlastní výzkumné šetření, jehož cílem bude prostřednictvím dotazníku zjistit, jak žáci základní školy vnímají učebnice anglického jazyka a způsob jejich využívání ve výuce.
Zásady pro vypracování
Student se ve své práci bude zabývat učebnicí jako jedním z faktorů výuky anglického jazyka. V teoretické části nejprve definuje obecně učebnici jako jednu z rovin didaktické transformace obsahu a významný materiální didaktický prostředek, dále bude diskutovat její role při plánování a realizaci výuky. Následně se zaměří na specifika učebnic anglického jazyka využívaných v současné době a uvede přístupy k jejich hodnocení.
V praktické části práce student realizuje vlastní výzkumné šetření, jehož cílem bude prostřednictvím dotazníku zjistit, jak žáci základní školy vnímají učebnice anglického jazyka a způsob jejich využívání ve výuce.
Seznam doporučené literatury
CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your Coursebook. Oxford: Heinemann, 1995. 1st edition. ISBN 0 435 24058 7
DVOŘÁK, Dominik. Variabilita školních kurikul a budoucnost učebnic. In Kuriukulum a učebnice. Brno: Masarykova univerzita v Brně. Pedagogická fakulta. Centrum pedagogického výzkumu, 2008. ISBN 80-210-4730-3
GRANT, Neville. Making the Most of Your Textbook. Essex: Longman, 1990. ISBN 0- 582-74624-8
GREGER, David. Přehled výzkumů učebnic v zahraničí. In MAŇÁK, Josef; KLAPKO, Dušan. Učebnice pod lupou. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-12
HARMER, Jeremy. The Practise of English Language Teaching. 3rd edition. Pearson Education limited, 2001. ISBN 0-582-40385-5
STAUDKOVÁ, Jana. Jak by měla vypadat moderní učebnice z pohledu vydavatele? In MAŇÁK, Josef; KNECHT, Petr. Hodnocení učebnic. Brno: Paido, 2007. ISBN 978- 80-7315-148-5
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 2.vyd. Praha: Grada Publishing,a.s.,2007. ISBN 987-80-247-1821-7
SIKOROVÁ, Zuzana. The Textbook Selection in Primary and Secondary Schools. 2004.
Dostupné z: .
PRŮCHA, Jan. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního media: příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. 1.vyd. Brno: Paido, 1998. ISBN 80- 85931-49-4
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3
LITTLEJOHN, Andrew. The Analysis of Language Teaching Materials: Inside the Trojan Horse. In Brian. Tomlinson (Ed.), Materials development in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1998. ISBN 0-521-57419-6
Seznam doporučené literatury
CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your Coursebook. Oxford: Heinemann, 1995. 1st edition. ISBN 0 435 24058 7
DVOŘÁK, Dominik. Variabilita školních kurikul a budoucnost učebnic. In Kuriukulum a učebnice. Brno: Masarykova univerzita v Brně. Pedagogická fakulta. Centrum pedagogického výzkumu, 2008. ISBN 80-210-4730-3
GRANT, Neville. Making the Most of Your Textbook. Essex: Longman, 1990. ISBN 0- 582-74624-8
GREGER, David. Přehled výzkumů učebnic v zahraničí. In MAŇÁK, Josef; KLAPKO, Dušan. Učebnice pod lupou. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-12
HARMER, Jeremy. The Practise of English Language Teaching. 3rd edition. Pearson Education limited, 2001. ISBN 0-582-40385-5
STAUDKOVÁ, Jana. Jak by měla vypadat moderní učebnice z pohledu vydavatele? In MAŇÁK, Josef; KNECHT, Petr. Hodnocení učebnic. Brno: Paido, 2007. ISBN 978- 80-7315-148-5
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 2.vyd. Praha: Grada Publishing,a.s.,2007. ISBN 987-80-247-1821-7
SIKOROVÁ, Zuzana. The Textbook Selection in Primary and Secondary Schools. 2004.
Dostupné z: .
PRŮCHA, Jan. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního media: příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. 1.vyd. Brno: Paido, 1998. ISBN 80- 85931-49-4
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3
LITTLEJOHN, Andrew. The Analysis of Language Teaching Materials: Inside the Trojan Horse. In Brian. Tomlinson (Ed.), Materials development in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1998. ISBN 0-521-57419-6