Práce je věnována přínosu jednotlivých skupin výrobků pro hospodářský výsledek
ve vybrané firmě. Prostřednictvím detailního rozboru interních dokumentů podniku
a podnikových strategií lze dojít k závěrům, které výrobky mají pozitivní vliv na hospodářský výsledek. K analýze jsou vybrána kritéria krycí příspěvek a tržby.
Anotace v angličtině
The work is devoted to the contribution of individual product groups to the economic result in the selected company. Through a detailed analysis of the company's internal documents and business strategies, it is possible to conclude which products have a positive effect on the economic result. Criteria for contribution and sales are selected for analysis.
Klíčová slova
obchodní systém, obchodní strategie, krycí příspěvek, variabilní náklady, fixní náklady
Klíčová slova v angličtině
business system, business strategy, contribution margin, variable costs, fixed costs
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je věnována přínosu jednotlivých skupin výrobků pro hospodářský výsledek
ve vybrané firmě. Prostřednictvím detailního rozboru interních dokumentů podniku
a podnikových strategií lze dojít k závěrům, které výrobky mají pozitivní vliv na hospodářský výsledek. K analýze jsou vybrána kritéria krycí příspěvek a tržby.
Anotace v angličtině
The work is devoted to the contribution of individual product groups to the economic result in the selected company. Through a detailed analysis of the company's internal documents and business strategies, it is possible to conclude which products have a positive effect on the economic result. Criteria for contribution and sales are selected for analysis.
Klíčová slova
obchodní systém, obchodní strategie, krycí příspěvek, variabilní náklady, fixní náklady
Klíčová slova v angličtině
business system, business strategy, contribution margin, variable costs, fixed costs
Zásady pro vypracování
Cílem práce je posoudit přínos jednotlivých skupin výrobků pro hospodářský výsledek vybraného podniku.
Osnova:
- Obchodní systém podniku.
- Tvorba obchodní strategie a plánu.
- Aktivní obchod a podpora prodeje.
- Variabilní a fixní náklady v hospodaření podniku, krycí příspěvek.
- Dělení sortimentu produkce.
- Posuzování výhodnosti jednotlivých typů produkce.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je posoudit přínos jednotlivých skupin výrobků pro hospodářský výsledek vybraného podniku.
Osnova:
- Obchodní systém podniku.
- Tvorba obchodní strategie a plánu.
- Aktivní obchod a podpora prodeje.
- Variabilní a fixní náklady v hospodaření podniku, krycí příspěvek.
- Dělení sortimentu produkce.
- Posuzování výhodnosti jednotlivých typů produkce.
Seznam doporučené literatury
BRODSKÝ, Z., STŘÍTESKÁ, M.. Malé a střední podnikání: distanční opora. Vyd. 2. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2010. ISBN 978-80-7395-346-1.
KOŽENÁ, M. Podniková ekonomika: distanční opora. Vydání čtvrté. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2016. ISBN 978-80-7395-975-3.
KOŽENÁ, M., ŠENEC, A. Nauka o podniku: distanční opora. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2019. ISBN 978-80-7560-197-1.
KRÁL, B. Manažerské účetnictví. 3., dopl. a aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2010. ISBN 978-80-7261-217-8.
RŮČKOVÁ, P. Finanční analýza: metody, ukazatele, využití v praxi. 3., rozš. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3308-1.
SYNEK, M. Manažerská ekonomika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3494-1.
SYNEK, M., KISLINGEROVÁ, E. Podniková ekonomika. 5., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-336-3.
URBÁNEK, T. Marketing. Praha: Alfa Nakladatelství, 2010. ISBN 978-80-87197-17-2.
VÁCHAL, J., VOCHOZKA, M. Podnikové řízení. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4642-5.
Seznam doporučené literatury
BRODSKÝ, Z., STŘÍTESKÁ, M.. Malé a střední podnikání: distanční opora. Vyd. 2. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2010. ISBN 978-80-7395-346-1.
KOŽENÁ, M. Podniková ekonomika: distanční opora. Vydání čtvrté. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2016. ISBN 978-80-7395-975-3.
KOŽENÁ, M., ŠENEC, A. Nauka o podniku: distanční opora. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2019. ISBN 978-80-7560-197-1.
KRÁL, B. Manažerské účetnictví. 3., dopl. a aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2010. ISBN 978-80-7261-217-8.
RŮČKOVÁ, P. Finanční analýza: metody, ukazatele, využití v praxi. 3., rozš. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3308-1.
SYNEK, M. Manažerská ekonomika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3494-1.
SYNEK, M., KISLINGEROVÁ, E. Podniková ekonomika. 5., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-336-3.
URBÁNEK, T. Marketing. Praha: Alfa Nakladatelství, 2010. ISBN 978-80-87197-17-2.
VÁCHAL, J., VOCHOZKA, M. Podnikové řízení. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4642-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem: Hodnocení přínosu jednotlivých skupin výrobků pro hospodářský výsledek vybraného podniku. Cílem práce je posoudit přínos jednotlivých skupin výrobků pro hospodářský výsledek vybraného podniku.
Otázky dle posudku vedoucího bakalářské práce:
Seznámila jste management podniku s výsledky vaší práce, a pokud ano, jaká byla jejich reakce?
}
Co je podle vašeho názoru příčinou výrazného poklesu tržeb i krycího příspěvků strojů typu Aa ve sledovaném období?