Tato diplomová práce s využitím metod strategické analýzy posuzuje postavení vybraného podniku na trhu a na základě zjištěných poznatků vymezuje pozici pro zlepšení strategické pozice podniku. Teoretická část vymezuje základní pojmy, definuje metody strategické analýzy a přibližuje syntézu výsledků pomocí metody SWOT. V praktické části dochází k aplikaci problematiky ve vybrané společnosti. V závěru práce jsou formulovány návrhy a doporučení na zlepšení situace.
Anotace v angličtině
This diploma thesis, using the methods of strategic analysis, assesses the position of the selected company in the market and, based on the findings, defines the position for improving the strategic position of the company. The theoretical part defines the basic concepts, defines the methods of strategic analysis and approaches the synthesis of results using the SWOT method. In the practical part, the issue is applied in a selected company. The final part contains suggestions and reccomendations in order to improve the situation.
Klíčová slova
strategická analýza, strategie, poslání, vize, tržní pozice
Klíčová slova v angličtině
strategic analysis, strategy, mission, vizion, vision, market position
Rozsah průvodní práce
103 s. (147 306 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce s využitím metod strategické analýzy posuzuje postavení vybraného podniku na trhu a na základě zjištěných poznatků vymezuje pozici pro zlepšení strategické pozice podniku. Teoretická část vymezuje základní pojmy, definuje metody strategické analýzy a přibližuje syntézu výsledků pomocí metody SWOT. V praktické části dochází k aplikaci problematiky ve vybrané společnosti. V závěru práce jsou formulovány návrhy a doporučení na zlepšení situace.
Anotace v angličtině
This diploma thesis, using the methods of strategic analysis, assesses the position of the selected company in the market and, based on the findings, defines the position for improving the strategic position of the company. The theoretical part defines the basic concepts, defines the methods of strategic analysis and approaches the synthesis of results using the SWOT method. In the practical part, the issue is applied in a selected company. The final part contains suggestions and reccomendations in order to improve the situation.
Klíčová slova
strategická analýza, strategie, poslání, vize, tržní pozice
Klíčová slova v angličtině
strategic analysis, strategy, mission, vizion, vision, market position
Zásady pro vypracování
Cílem práce je s využitím metod strategické analýzy posoudit postavení vybraného podniku na trhu a na základě zjištěných poznatků vymezit možnosti pro zlepšení strategické pozice.
Osnova:
- Cíl práce a metodika.
- Metody strategické analýzy a jejich charakteristika.
- Strategická analýza vybraného podniku a vymezení jeho strategické pozice.
- Zhodnocení zjištěných poznatků a formulace doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je s využitím metod strategické analýzy posoudit postavení vybraného podniku na trhu a na základě zjištěných poznatků vymezit možnosti pro zlepšení strategické pozice.
Osnova:
- Cíl práce a metodika.
- Metody strategické analýzy a jejich charakteristika.
- Strategická analýza vybraného podniku a vymezení jeho strategické pozice.
- Zhodnocení zjištěných poznatků a formulace doporučení.
Seznam doporučené literatury
GRANT, R. M. Contemporary strategy analysis. 7th ed. Chichester: J. Wiley, 2015. 776 s. ISBN 111-91-2084-5.
GRASSEOVÁ, M., ŘEHÁK, D., DUBEC, R. Analýza v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. Brno: Computer Press, 2010. 325 s. ISBN 978-80-251-2621-9.
PAVELKOVÁ, D., KNÁPKOVÁ, A. Výkonnost podniku z pohledu finančního manažera. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Linde, 2012. 333 s. ISBN 978-80-7201-872-7.
RŮČKOVÁ, P. Finanční analýza: metody, ukazatele, využití v praxi. 3., rozš. vyd. Praha: Grada, 2010. Finance. 139 s. ISBN 978-80-247-3308-1.
VOLBERDA, H. W. Strategic management: competitiveness and globalization: concepts and cases. Andover: Cengage Learning EMEA, 2011. 879 s. ISBN 978-1-4080-1918-4.
Seznam doporučené literatury
GRANT, R. M. Contemporary strategy analysis. 7th ed. Chichester: J. Wiley, 2015. 776 s. ISBN 111-91-2084-5.
GRASSEOVÁ, M., ŘEHÁK, D., DUBEC, R. Analýza v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. Brno: Computer Press, 2010. 325 s. ISBN 978-80-251-2621-9.
PAVELKOVÁ, D., KNÁPKOVÁ, A. Výkonnost podniku z pohledu finančního manažera. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Linde, 2012. 333 s. ISBN 978-80-7201-872-7.
RŮČKOVÁ, P. Finanční analýza: metody, ukazatele, využití v praxi. 3., rozš. vyd. Praha: Grada, 2010. Finance. 139 s. ISBN 978-80-247-3308-1.
VOLBERDA, H. W. Strategic management: competitiveness and globalization: concepts and cases. Andover: Cengage Learning EMEA, 2011. 879 s. ISBN 978-1-4080-1918-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl obhajobu práce s názvem: Hodnocení strategické pozice podniku působícího v polygrafickém průmyslu.
Otázky dle posudku vedoucího diplomové práce:
Které z faktorů posuzovaných v rámci vnějšího prostředí podniku byste v současné době doporučil přehodnotit?
}
Změnila se podle vašeho názoru situace zkoumaného podniku v důsledku Covid-19?
}
Otázka dle posudku oponenta diplomové práce:
V diplomové práci uvádíte ukazatel nákladovosti výroby. Můžete blíže specifikovat tento ukazatel a veličiny, které zahrnuje?
}
Doplňující otázka od komise:
Jak jste ve své diplomové práci určil výrazné a nevýrazné hrozby pro podnik?