Předmětem bakalářské práce je zjistit, jaké aspekty národní kultury jsou vnímány pozitivně a přispívají k úspěchu firmy a naopak, které aspekty kulturního původu jsou překážkou a způsobují ve společnosti problémy. Na základě Hofstedeho indexů byla v podniku TPCA uskutečněna analýza následujících 5 dimenzí: malá/ velká vzdálenost moci, individualismus/ kolektivismus, maskulinita/feminita, vysoké/ nízké vyhýbání se nejistotě a krátkodobá/ dlouhodobá časová orientace. Zhodnocení výsledků, návrhy a doporučení ke zlepšení jsou sepsány v závěru této bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to find out which aspects of national culture are perceived positively and contribute to the success of the company and vice versa, which aspects of cultural origin are an obstacle and cause problems in society. According to Hofstede indices, author of the thesis analyzed the following 5 dimensions at TPCA: small / long distance of power, individu-alism / collectivism, masculinity / femininity, high / low avoidance of uncertainty, and short / long time orientation. Evaluation of results, suggestions and recommendations for improve-ment are written at the end of this thesis.
Klíčová slova
firemní kultura, prvky firemní kultury, zdroje firemní kultury, národní kultura, Hofstedeho index, Hofstedeho dimenze
Klíčová slova v angličtině
corporate culture, elements of corporate culture, sources of corporate culture, national culture, Hofstede index, Hofstede dimension
Rozsah průvodní práce
62 s. (89 715 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce je zjistit, jaké aspekty národní kultury jsou vnímány pozitivně a přispívají k úspěchu firmy a naopak, které aspekty kulturního původu jsou překážkou a způsobují ve společnosti problémy. Na základě Hofstedeho indexů byla v podniku TPCA uskutečněna analýza následujících 5 dimenzí: malá/ velká vzdálenost moci, individualismus/ kolektivismus, maskulinita/feminita, vysoké/ nízké vyhýbání se nejistotě a krátkodobá/ dlouhodobá časová orientace. Zhodnocení výsledků, návrhy a doporučení ke zlepšení jsou sepsány v závěru této bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to find out which aspects of national culture are perceived positively and contribute to the success of the company and vice versa, which aspects of cultural origin are an obstacle and cause problems in society. According to Hofstede indices, author of the thesis analyzed the following 5 dimensions at TPCA: small / long distance of power, individu-alism / collectivism, masculinity / femininity, high / low avoidance of uncertainty, and short / long time orientation. Evaluation of results, suggestions and recommendations for improve-ment are written at the end of this thesis.
Klíčová slova
firemní kultura, prvky firemní kultury, zdroje firemní kultury, národní kultura, Hofstedeho index, Hofstedeho dimenze
Klíčová slova v angličtině
corporate culture, elements of corporate culture, sources of corporate culture, national culture, Hofstede index, Hofstede dimension
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikovat, které aspekty národní kultury přispívají k úspěchu firmy a naopak, které aspekty kulturního původu způsobují problémy.
Osnova:
- Stanovení metod zpracování bakalářské práce.
- Vymezení teoretických pojmů týkajících se problematiky firemní kultury.
- Charakteristika podniků vybraných pro analýzu.
- Analýza aspektů firemní kultury, které přispívají či naopak brání úspěchu firmu.
- Zhodnocení výsledků, návrhy a doporučení ke zlepšení.
- Formulace závěrů.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikovat, které aspekty národní kultury přispívají k úspěchu firmy a naopak, které aspekty kulturního původu způsobují problémy.
Osnova:
- Stanovení metod zpracování bakalářské práce.
- Vymezení teoretických pojmů týkajících se problematiky firemní kultury.
- Charakteristika podniků vybraných pro analýzu.
- Analýza aspektů firemní kultury, které přispívají či naopak brání úspěchu firmu.
- Zhodnocení výsledků, návrhy a doporučení ke zlepšení.
- Formulace závěrů.
Seznam doporučené literatury
BRUNET-THORNTON, Richard. Introduction to cross-cultural management: theory and practice. Ed. 1st. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1683-7.
BUJNA, Tomáš. Spojovat či rozdělovat?: [organizování, koordinování a sdílení informací]. Praha: Management Press, 2015. Action Learning - praktický management. ISBN 978-80-7261-278-9.
LIENHART, Andrea. Respekt v zaměstnání: strategie jiné firemní kultury. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-861-9.
LUKÁŠOVÁ, Růžena. Organizační kultura a její změna. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2951-0.
URBAN, Jan. Firemní kultura a identita. Praha: Ústav práva a právní vědy, 2014. Právo a management. ISBN 978-80-87974-056.
Seznam doporučené literatury
BRUNET-THORNTON, Richard. Introduction to cross-cultural management: theory and practice. Ed. 1st. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1683-7.
BUJNA, Tomáš. Spojovat či rozdělovat?: [organizování, koordinování a sdílení informací]. Praha: Management Press, 2015. Action Learning - praktický management. ISBN 978-80-7261-278-9.
LIENHART, Andrea. Respekt v zaměstnání: strategie jiné firemní kultury. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-861-9.
LUKÁŠOVÁ, Růžena. Organizační kultura a její změna. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2951-0.
URBAN, Jan. Firemní kultura a identita. Praha: Ústav práva a právní vědy, 2014. Právo a management. ISBN 978-80-87974-056.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla téma své BP ''Vliv národní kultury na kulturu firmy'', otázky dle posudku:
1. V rámci rozpravy k bakalářské práci porovnejte výsledky vaší analýzy s rysy podnikové kultury, která přispívá k výkonnosti podniku (kapitola 1.1.6).
Studentka na otázku reagovala.
2. V návrzích ke zlepšení doporučujete podniku zavedení odměn za kolektivní úspěch v rámci dosažení stanovených cílů. Poté však pochybujete, zda by toto doporučení bylo pro firmu přínosné, neboť prospěšná je i zdravá rivalita. Tento rozpor objasněte a zaujměte k danému problému jasné stanovisko.