Záměrem této bakalářské práce je stanovení typu kultury vybraného podniku a analýza jejího vlinu na aktivity CSR (Corporate social responsibility). Jsou zde popsány základní pojmy z oblasti podnikové kultury a CSR, včetně tří typologií organizačních kultur, z nichž jedna je implementována do zkoumaného podniku. Dominance jednotlivých typů kultur jsou popsány na základě analýzy vybraného podniku.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis is to determine the type of culture of the selected company and analyze its impact on Corporate Social Responsibility activities. It describes the basic concepts of corporate culture and CSR, including three typologies of organizational cultures, one of which is implemented in the researched company. The dominances of individual types of cultures are described on the basis of an analysis of a selected company.
Klíčová slova
Podniková kultura, CSR, aktivity společenské odpovědnosti, typologie podnikové kultury, typologie Quinna a Camerona, Škoda Auto
Klíčová slova v angličtině
Corporate culture, CSR, social responsibility activities, typology of corporate culture, Quinn and Cameron typology, Škoda Auto
Rozsah průvodní práce
62 s. (106 880 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Záměrem této bakalářské práce je stanovení typu kultury vybraného podniku a analýza jejího vlinu na aktivity CSR (Corporate social responsibility). Jsou zde popsány základní pojmy z oblasti podnikové kultury a CSR, včetně tří typologií organizačních kultur, z nichž jedna je implementována do zkoumaného podniku. Dominance jednotlivých typů kultur jsou popsány na základě analýzy vybraného podniku.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis is to determine the type of culture of the selected company and analyze its impact on Corporate Social Responsibility activities. It describes the basic concepts of corporate culture and CSR, including three typologies of organizational cultures, one of which is implemented in the researched company. The dominances of individual types of cultures are described on the basis of an analysis of a selected company.
Klíčová slova
Podniková kultura, CSR, aktivity společenské odpovědnosti, typologie podnikové kultury, typologie Quinna a Camerona, Škoda Auto
Klíčová slova v angličtině
Corporate culture, CSR, social responsibility activities, typology of corporate culture, Quinn and Cameron typology, Škoda Auto
Zásady pro vypracování
Cílem práce je charakteristika, analýza a stanovení typu podnikové kultury a zhodnocení jejího vlivu na realizaci CSR aktivit a CSR strategie vybraného podniku.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů z oblasti podnikové kultury a CSR.
- Charakteristika vybraného podniku.
- Analýza vlivu podnikové kultury na uplatňování konceptu CSR.
- Vyhodnocení výsledků a návrh doporučení.
- Formulace závěrů.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je charakteristika, analýza a stanovení typu podnikové kultury a zhodnocení jejího vlivu na realizaci CSR aktivit a CSR strategie vybraného podniku.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů z oblasti podnikové kultury a CSR.
- Charakteristika vybraného podniku.
- Analýza vlivu podnikové kultury na uplatňování konceptu CSR.
- Vyhodnocení výsledků a návrh doporučení.
- Formulace závěrů.
Seznam doporučené literatury
HOFSTEDE, Geert H., Gert Jan HOFSTEDE a Michael MINKOV. Cultures and organizations: software of the mind : intercultural cooperation and its importance for survival. 3rd ed. New York: McGraw-Hill, c2010. ISBN 978-0-07-166418-9
CHOUINARD, Yvon a Vincent STANLEY. Zodpovědná firma: jak podnikat tak, aby to bylo prospěšné nejen vlastníkům, ale i ostatním lidem a planetě. Praha: PeopleComm, 2014. ISBN 978-80-87917-12-1
JONES, David. Společensky odpovědné chování se firmám vyplácí. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-269-7
MÜLLER, David. Kultura organizace je cestou ke strategii. Praha: Management Press, 2013. Action Learning - praktický management. ISBN 978-80-7261-265-9
SEKNIČKA, Pavel a Anna PUTNOVÁ. Etika v podnikání a hodnoty trhu. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5545-8.
Seznam doporučené literatury
HOFSTEDE, Geert H., Gert Jan HOFSTEDE a Michael MINKOV. Cultures and organizations: software of the mind : intercultural cooperation and its importance for survival. 3rd ed. New York: McGraw-Hill, c2010. ISBN 978-0-07-166418-9
CHOUINARD, Yvon a Vincent STANLEY. Zodpovědná firma: jak podnikat tak, aby to bylo prospěšné nejen vlastníkům, ale i ostatním lidem a planetě. Praha: PeopleComm, 2014. ISBN 978-80-87917-12-1
JONES, David. Společensky odpovědné chování se firmám vyplácí. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-269-7
MÜLLER, David. Kultura organizace je cestou ke strategii. Praha: Management Press, 2013. Action Learning - praktický management. ISBN 978-80-7261-265-9
SEKNIČKA, Pavel a Anna PUTNOVÁ. Etika v podnikání a hodnoty trhu. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5545-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl obhajobu práce s názvem: Vliv podnikové kultury na uplatňování konceptu CSR. Cílem této práce je charakteristika, analýza a stanovení typu podnikové kultury a zhodnocení jejího vlivu na realizaci CSR aktivit a CSR strategie vybraného podniku.
Otázky dle posudku vedoucího bakalářské práce:
Jaká doporučení podniku navrhujete na poli CSR aktivit vzhledem k jeho dosavadní strategii a kultuře?
}
V rámci hodnocení strategie podniku se zabýváte také digitalizací a internacionalizací, jak konkrétně lze tyto aspekty využít pro zvýšení společenské odpovědnosti podniku?
}
Jaký vliv může mít neočekávaná změna předsedy představenstva na podnikovou kulturu?