Práce analyzuje, jakým způsobem management v podnicích přistupuje k řízení, rozhodování a motivaci sebe samých, ale i zaměstnanců a celé organizace jako celku. Je stále těžší pro manažery na nejvyšších úrovních udržet si potřebnou kvalitu pro řízení, rozhodování a motivaci. Management na nejvyšší a střední úrovni je pro podnik klíčový. Rozhodnutí na těchto úrovních v organizaci mohou přinést úspěchy v podobě nastavených cílů a strategií, ale i strmé pády firem. Důležité je vybrat do těchto úrovní ty správné pracovníky, aby se vytvořila ta správná chemie pro řízení organizace. Je potřeba na této úrovni řízení mít rozdílné osobnosti, které však jak celek tvoří silné jádro společnosti. Bez správně zvoleného nejvyššího managementu v podniku nemůže firma nikdy profitovat.
Anotace v angličtině
The thesis analyses how management in enterprises approaches the management, decision-making and motivation of themselves, as well as employees and the whole organization as a whole. It is becoming increasingly difficult for managers at the highest levels to maintain the necessary quality for management, decision-making and motivation. Management at the highest and middle level is key for the company. Decisions at these levels in an organization can bring success in the form of set goals and strategies, but also steep falls of companies. It is important to select the right workers at these levels to create the right chemistry to manage your organization. It is necessary to have different personalities at this level of management, but both the whole form a strong core of society. Without properly selected top management in the company, the company can never profit.
Klíčová slova
Chování managementu, střední management, top management, role, rozhodování, motivace, zaměstnanci
Práce analyzuje, jakým způsobem management v podnicích přistupuje k řízení, rozhodování a motivaci sebe samých, ale i zaměstnanců a celé organizace jako celku. Je stále těžší pro manažery na nejvyšších úrovních udržet si potřebnou kvalitu pro řízení, rozhodování a motivaci. Management na nejvyšší a střední úrovni je pro podnik klíčový. Rozhodnutí na těchto úrovních v organizaci mohou přinést úspěchy v podobě nastavených cílů a strategií, ale i strmé pády firem. Důležité je vybrat do těchto úrovní ty správné pracovníky, aby se vytvořila ta správná chemie pro řízení organizace. Je potřeba na této úrovni řízení mít rozdílné osobnosti, které však jak celek tvoří silné jádro společnosti. Bez správně zvoleného nejvyššího managementu v podniku nemůže firma nikdy profitovat.
Anotace v angličtině
The thesis analyses how management in enterprises approaches the management, decision-making and motivation of themselves, as well as employees and the whole organization as a whole. It is becoming increasingly difficult for managers at the highest levels to maintain the necessary quality for management, decision-making and motivation. Management at the highest and middle level is key for the company. Decisions at these levels in an organization can bring success in the form of set goals and strategies, but also steep falls of companies. It is important to select the right workers at these levels to create the right chemistry to manage your organization. It is necessary to have different personalities at this level of management, but both the whole form a strong core of society. Without properly selected top management in the company, the company can never profit.
Klíčová slova
Chování managementu, střední management, top management, role, rozhodování, motivace, zaměstnanci
Cílem práce je analýza manažerského stylu řízení, rozhodování a motivace na různých řídících úrovních podniku, konkrétně na strategické, taktické úrovni. Aplikace na příkladu vybrané stavební společnosti.
Osnova:
-Rozhodování a motivace managementu při řízení podniku.
-Behaviorální přístup v řízení podniku.
-Průzkum a sběr dat ve vybraném podniku.
-Analýza dat a chování středního a vrcholového managementu.
-Zhodnocení současné situace v podniku.
-Návrhy možných opatření ke zlepšení výkonnosti.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza manažerského stylu řízení, rozhodování a motivace na různých řídících úrovních podniku, konkrétně na strategické, taktické úrovni. Aplikace na příkladu vybrané stavební společnosti.
Osnova:
-Rozhodování a motivace managementu při řízení podniku.
-Behaviorální přístup v řízení podniku.
-Průzkum a sběr dat ve vybraném podniku.
-Analýza dat a chování středního a vrcholového managementu.
-Zhodnocení současné situace v podniku.
-Návrhy možných opatření ke zlepšení výkonnosti.
Seznam doporučené literatury
BINGHAM, CH. B., HALEBLIAN, J. 2012: How firms learn heuristics: Uncovering missing components of organizational learning. Strategic Entrepreneurship Journal, No 6(2), pp 152-177.
CYERT, M. R., MARCH, J. G. (1972). A behavioral theory of the firm. Malden, MA: Blackwell Publishing. doi:10.2307/1884852
DE NISI, A. 2011: Managing Performance to Change Behavior. Journal of Organizational Behavior Management, No. 31, Issue 4
IVANCEVICH, J. M. 2013: Organizational Behavior and Management 10th edition, McGraw-Hill Education. ISBN-13: 978-0078029462
KAHNEMAN, D. 2012: Thinking, Fast and Slow. New York: Penguin Press.
KOONTZ, H., WEIHRICH, H. 2015: Essentials of management: an international, innovation, and leadership perspective. Tenth edition. Chennai: McGraw-Hill Education (India) Private Limited. ISBN 978-93-392-2286-4.
MANDYSOVÁ, I., 2019: Behavioral Management under different Business Environment Conditions. In Proceedings of 2nd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises. Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná, pp. 149-157. ISBN 978-80-7510-339-0
THALER, R. 2017: Neočekávané chování: Podivuhodný příběh behaviorální ekonomie. Argo, Dokořán. ISBN 978-80-257-2121-6
Seznam doporučené literatury
BINGHAM, CH. B., HALEBLIAN, J. 2012: How firms learn heuristics: Uncovering missing components of organizational learning. Strategic Entrepreneurship Journal, No 6(2), pp 152-177.
CYERT, M. R., MARCH, J. G. (1972). A behavioral theory of the firm. Malden, MA: Blackwell Publishing. doi:10.2307/1884852
DE NISI, A. 2011: Managing Performance to Change Behavior. Journal of Organizational Behavior Management, No. 31, Issue 4
IVANCEVICH, J. M. 2013: Organizational Behavior and Management 10th edition, McGraw-Hill Education. ISBN-13: 978-0078029462
KAHNEMAN, D. 2012: Thinking, Fast and Slow. New York: Penguin Press.
KOONTZ, H., WEIHRICH, H. 2015: Essentials of management: an international, innovation, and leadership perspective. Tenth edition. Chennai: McGraw-Hill Education (India) Private Limited. ISBN 978-93-392-2286-4.
MANDYSOVÁ, I., 2019: Behavioral Management under different Business Environment Conditions. In Proceedings of 2nd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises. Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná, pp. 149-157. ISBN 978-80-7510-339-0
THALER, R. 2017: Neočekávané chování: Podivuhodný příběh behaviorální ekonomie. Argo, Dokořán. ISBN 978-80-257-2121-6
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl téma své DP ''Rozhodování a motivace manažerů - Behaviorální management'', námět vedoucí DP:
1. Pohovořte o nových formách motivace, které by při řízení podniku prospěly.
Student na námět reagoval.
Otázky oponenta DP:
1. Co Vás vedlo k volbě tohoto tématu?
2. Do jaké míry je využíván behaviorální management v podnicích v České republice?