Předmětem diplomové práce jsou mimohospodářské aktivity podniku v kontextu vědomí společenské zodpovědnosti. V teoretické části práce jsou popsány jednotlivé aktivity a nástroje spadající pod tři pilíře konceptu CSR - ekonomický, sociální a environmentální. V empirické části je pak na základě dotazníkového šetření vytvořena analýza využívání těchto neekonomických aktivit mezi malými, středními a velkými podniky v České republice. Důraz je kladen na přínosy plynoucí podniku z těchto aktivit.
Anotace v angličtině
The topic of the Master's Thesis is non-economic activities of the company in the context of social responsibility awareness. The theoretical part of the thesis describes various activities and tools falling under three pillars of the CSR concept - economic, social, and environmental. The empirical part of the thesis, based on a questionnaire survey, presents an analysis of the application of the non-economic activities by small, medium, and big-sized companies in the Czech Republic. The emphasis is placed on the benefits of these activities to the company.
Non-economic Acitivities, Social Responsibility, Company, CSR
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce jsou mimohospodářské aktivity podniku v kontextu vědomí společenské zodpovědnosti. V teoretické části práce jsou popsány jednotlivé aktivity a nástroje spadající pod tři pilíře konceptu CSR - ekonomický, sociální a environmentální. V empirické části je pak na základě dotazníkového šetření vytvořena analýza využívání těchto neekonomických aktivit mezi malými, středními a velkými podniky v České republice. Důraz je kladen na přínosy plynoucí podniku z těchto aktivit.
Anotace v angličtině
The topic of the Master's Thesis is non-economic activities of the company in the context of social responsibility awareness. The theoretical part of the thesis describes various activities and tools falling under three pillars of the CSR concept - economic, social, and environmental. The empirical part of the thesis, based on a questionnaire survey, presents an analysis of the application of the non-economic activities by small, medium, and big-sized companies in the Czech Republic. The emphasis is placed on the benefits of these activities to the company.
Non-economic Acitivities, Social Responsibility, Company, CSR
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat a analyzovat mimohospodářské aktivity podnikatelských organizací a jejich přínosy v kontextu vědomí společenské zodpovědnosti. Analýza bude provedena na základě dotazníkového šetření včetně interpretace výsledků.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů z oblasti společenské odpovědnosti firem.
- Typologie neekonomických aktivit a jejich přínosy pro podnik.
- Dotazníkové šetření a interpretace získaných výsledků.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat a analyzovat mimohospodářské aktivity podnikatelských organizací a jejich přínosy v kontextu vědomí společenské zodpovědnosti. Analýza bude provedena na základě dotazníkového šetření včetně interpretace výsledků.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů z oblasti společenské odpovědnosti firem.
- Typologie neekonomických aktivit a jejich přínosy pro podnik.
- Dotazníkové šetření a interpretace získaných výsledků.
Seznam doporučené literatury
BLOWFIELD, M., MURRAY, A. Corporate responsibility: a critical introduction. New York: Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0-19-920909-5.
CHANDLER, D., WERTHER, W. B. Strategic corporate social responsibility: stakeholders, globalization, and sustainable value creation. 3rd ed. Los Angeles: Sage Publications, 2014. ISBN 978-1-4522-1779-6.
KAŠPAROVÁ, K. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013. Management. ISBN 978-80-247-4480-3. Monografie.
KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012. Expert. ISBN 978-80-247-3983-0.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009. Expert. ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
BLOWFIELD, M., MURRAY, A. Corporate responsibility: a critical introduction. New York: Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0-19-920909-5.
CHANDLER, D., WERTHER, W. B. Strategic corporate social responsibility: stakeholders, globalization, and sustainable value creation. 3rd ed. Los Angeles: Sage Publications, 2014. ISBN 978-1-4522-1779-6.
KAŠPAROVÁ, K. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013. Management. ISBN 978-80-247-4480-3. Monografie.
KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012. Expert. ISBN 978-80-247-3983-0.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009. Expert. ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila závěry své diplomové práce na téma Mimoekonomické aktivity podniku a jeho společenská zodpovědnost.
Předmětem diplomové práce jsou mimohospodářské aktivity podniku v kontextu vědomí společenské zodpovědnosti. V teoretické části práce jsou popsány jednotlivé aktivity a nástroje spadající pod tři pilíře konceptu CSR - ekonomický, sociální a environmentální. V empirické části je pak na základě dotazníkového šetření vytvořena analýza využívání těchto neekonomických aktivit mezi malými, středními a velkými podniky v České republice. Důraz je kladen na přínosy plynoucí podniku z těchto aktivit.
Otázky vedoucí:
1.) Dá se odhadnout z Vašeho průzkumu nakolik procentuálně nejvýše uváděná aktivita 'hospodaření s odpady' jde nad úroveň legislativních opatření pro tuto oblast a případně v kterých oblastech?
2.) Jaký význam přikládáte v kontextu Vámi studovaných neekonomických aktivit tzv. etickému kodexu?
Otázky oponent:
1. Které položky v dotazníku by po současné zkušenosti rozšířila za účelem dalšího rozšiřujícího vhledu do problematiky?
2. Existuje nějaký systém či metodika, jak ovlivnit směrem do pozitivna motivaci respondentů odpovídat na podobné výzkumy?