Práce se zabývá možnostmi využití rozšířené reality v podmínkách firmy, a je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole je zmínka o mediální komunikaci, komunikačních médiích, jak na nás média působí, a o globalizaci médií. Druhá kapitola se věnuje virtuální realitě a jejím nástrojům, aplikaci a důsledkům. Třetí kapitola popisuje již rozšířenou realitu, její definici a historii. Dále představuje také její základní principy, druhy a technologie či zařízení, které rozšířená realita využívá. Do třetí kapitoly také spadají aplikace, které využívají rozšířenou realitu, problémy spojené s rozšířenou realitou a v neposlední řadě samotný rozdíl mezi virtuální a rozšířenou realitou. Čtvrtá kapitola popisuje využití rozšířené reality v podmínkách firmy. Kapitola ovšem začíná využitím rozšířené reality v běžném životě, jako je například nakupování, auto nebo sport. Následně pak využití rozšířené reality v podmínkách firmy. To zahrnuje mimo jiné příklady firem, které rozšířenou realitu využívají. Dále pak využití rozšířené reality při školení zaměstnanců, skladování nebo opravě a údržbě. Zároveň se zde uvádí návrh využití rozšířené reality pro konkrétní firmu.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on usage possibilities of augmented reality in company's conditions and it is divided into four chapters. The first chapter mentions media communication of certain media, what is their impact on us and the media globalization. The second chapter deals with the virtual reality and their tools, use and consequences. The third chapter describes the augmented reality, its definition and history. Furthermore, it presents the basic principles, types of technologies or devices, which are used by the augmented reality. To the third chapter includes usage of augmented reality, common problems with it and finally, the difference between virtual and augmented reality itself. The fourth chapter shows the use of augmented reality in company's conditions. The chapter itself starts with the use of augmented reality in ordinary life, for instance shopping, cars or sports. It also shows the use of augmented reality in company's conditions. That includes examples of companies, that use the augmented reality. On the top of that, it deals with the use of augmented reality in employee training courses, storing or improving and maintaining. At the same time the thesis presents plan how to use the augmented reality in specific company.
Klíčová slova
virtuální realita, rozšířená realita, AR
Klíčová slova v angličtině
virtual reality, augmented reality, AR
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá možnostmi využití rozšířené reality v podmínkách firmy, a je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole je zmínka o mediální komunikaci, komunikačních médiích, jak na nás média působí, a o globalizaci médií. Druhá kapitola se věnuje virtuální realitě a jejím nástrojům, aplikaci a důsledkům. Třetí kapitola popisuje již rozšířenou realitu, její definici a historii. Dále představuje také její základní principy, druhy a technologie či zařízení, které rozšířená realita využívá. Do třetí kapitoly také spadají aplikace, které využívají rozšířenou realitu, problémy spojené s rozšířenou realitou a v neposlední řadě samotný rozdíl mezi virtuální a rozšířenou realitou. Čtvrtá kapitola popisuje využití rozšířené reality v podmínkách firmy. Kapitola ovšem začíná využitím rozšířené reality v běžném životě, jako je například nakupování, auto nebo sport. Následně pak využití rozšířené reality v podmínkách firmy. To zahrnuje mimo jiné příklady firem, které rozšířenou realitu využívají. Dále pak využití rozšířené reality při školení zaměstnanců, skladování nebo opravě a údržbě. Zároveň se zde uvádí návrh využití rozšířené reality pro konkrétní firmu.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on usage possibilities of augmented reality in company's conditions and it is divided into four chapters. The first chapter mentions media communication of certain media, what is their impact on us and the media globalization. The second chapter deals with the virtual reality and their tools, use and consequences. The third chapter describes the augmented reality, its definition and history. Furthermore, it presents the basic principles, types of technologies or devices, which are used by the augmented reality. To the third chapter includes usage of augmented reality, common problems with it and finally, the difference between virtual and augmented reality itself. The fourth chapter shows the use of augmented reality in company's conditions. The chapter itself starts with the use of augmented reality in ordinary life, for instance shopping, cars or sports. It also shows the use of augmented reality in company's conditions. That includes examples of companies, that use the augmented reality. On the top of that, it deals with the use of augmented reality in employee training courses, storing or improving and maintaining. At the same time the thesis presents plan how to use the augmented reality in specific company.
Klíčová slova
virtuální realita, rozšířená realita, AR
Klíčová slova v angličtině
virtual reality, augmented reality, AR
Zásady pro vypracování
Cíl práce: popsat problematiku rozšířené reality (augmented reality) a ukázat na její možnosti v podmínkách firmy se zaměřením na oblast vzdělávání nebo reklamy.
Osnova:
Základní pojmy z oblasti virtuální a rozšířené reality.
Základní principy rozšířené reality.
Možnosti využití rozšířené reality v podmínkách firmy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce: popsat problematiku rozšířené reality (augmented reality) a ukázat na její možnosti v podmínkách firmy se zaměřením na oblast vzdělávání nebo reklamy.
Osnova:
Základní pojmy z oblasti virtuální a rozšířené reality.
Základní principy rozšířené reality.
Možnosti využití rozšířené reality v podmínkách firmy.
Seznam doporučené literatury
RYAN, Marie-Laure. Narativ jako virtuální realita: imerze a interaktivita v literatuře a elektronických médiích. Praha: Academia, 2015.
KLEIN, Georg. Visual tracking for augmented reality: edge-based tracking techniques for AR applications. Saarbrücken: VDM Verlag Dr. Müller, c2009. ISBN 978-3-639-07891-6.
HORSKÝ, Jan a Juraj ŠUCH, ed. Narace a (živá) realita. Praha: Togga, 2012. ISBN 978-80-87258-70-5.
AUKSTAKALNIS, Steve a David BLATNER. Reálně o virtuální realitě: umění a věda virtuální reality. Brno: Jota, 1994.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost: [stručný úvod do studia médií a mediální komunikace]. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-697-7.
Seznam doporučené literatury
RYAN, Marie-Laure. Narativ jako virtuální realita: imerze a interaktivita v literatuře a elektronických médiích. Praha: Academia, 2015.
KLEIN, Georg. Visual tracking for augmented reality: edge-based tracking techniques for AR applications. Saarbrücken: VDM Verlag Dr. Müller, c2009. ISBN 978-3-639-07891-6.
HORSKÝ, Jan a Juraj ŠUCH, ed. Narace a (živá) realita. Praha: Togga, 2012. ISBN 978-80-87258-70-5.
AUKSTAKALNIS, Steve a David BLATNER. Reálně o virtuální realitě: umění a věda virtuální reality. Brno: Jota, 1994.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost: [stručný úvod do studia médií a mediální komunikace]. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-697-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem: Rozšířená realita a možnosti jejího využití v podmínkách firmy. Cílem práce je popsat problematiku rozšířené reality a ukázat na její možnosti v podmínkách firmy se zaměřením na oblast vzdělávání nebo reklamy.
Otázky dle posudku vedoucího bakalářské práce:
1. Vyjádřete se, jak vidíte perspektivu této technologie pro využívání ve firmách.
2. V čem spatřujete největší úskalí této technologie při používání?